Forever is only the beginning...

Alla inlägg under mars 2012

Av Nadja - 15 mars 2012 11:08

Mahahaaaahha.... dagens outfit är så ful att jag inte ens kan visa det på bild.

Jag förklarar istället... jag börjar nerifrån.

-grå/blå randiga strumpor

-bruna mjukisbyxor med nån röd text på ena benet (världens skönaste alltså) 

-svart champion t-shirt 

under det svart sportBH och bruna trosor med ett bling bling-hjärta! Oh yeah! Hot mama....


_________________________________

I övrigt så har jag idag hunnit med att blåsa ur min laptop eftersom den har hakat upp sig 24 gånger på en timme och stängt av sig lika många gånger. När jag blåste vid fläkten så kom det ut ett moln av damm... efter det har den fungerat smärtfritt... HAHA! Stackars dator alltså.

Vi var ute och rastade hunden när vi mötte min gamla arbetskollega och hennes 2 chihuahuas (chihuahuor?) och så gick vi till rastgården och släppte dom lösa med Gizmo.
Vad gör den ena av hennes hundar? Jo, attackerar Gizmo.... kan ju meddela att den är typ hälften av Gizmos storlek och typ bara valp. Gizmo blev nog så chockad att han inte gjorde nåt utan försökte springa undan.... hahaha... vilket resulterade i att den lilla valpen hade munnen full med hår efter att ha försökt bita Gizmo... stackars min gamla gubbe... vilken monster-valp liksom... fniss

Sen tyckte inte Gizmo det va kul mer... han är för gammal för sånt där. (att han sen sätter både pappas och svärfars rottweilers på plats är en annan historia)



 

Av Nadja - 14 mars 2012 10:27

Jag tycker det är jätteintressant att läsa om relationer m.m

från motivation.se (en bra sida... läs!)
5 tips för konstruktiv feedback

 
Utveckla relationer uppåt, neråt och inåt med feedback.

Feedback ska få mottagaren att växa och utvecklas, inte krympa och tappa självkänslan. Här får du fem snabba tips som gör din feedback genomtänkt och konstruktiv.
 

1.    Erbjud din feedback. Fråga; ”Är du intresserad av att få feedback om hur jag uppfattade din insats på säljmötet i förmiddags? Kan du ta emot det nu?”.

2.    Börja med att bekräfta det som var bra! Tänk på att använda ”och” i din kommunikation. Det handlar om retorik och hur du framställer det du vill säga. Meningen ”Det här gjorde du bra… men…” andas negativitet. ”Det här gjorde du bra… och…” öppnar däremot upp situationen och skapar inte samma tryck på mottagaren. Prova själv! Skillnaden är slående.

3.    När du använder ordet ”och” som en brygga över till den feedback som du misstänker kan tas emot negativt, kan du gärna fortsätta med en fråga för att öppna upp för diskussion. ”… och har du tänkt på vad som skulle hända om du gjorde så här istället?”. På det viset får mottagaren chansen att själv tänka igenom sitt beteende. Kanske kommer han eller hon till egna insikter med din hjälp?

4.    Hjälp medarbetaren att identifiera specifika åtgärder som leder till utveckling. Kanske behöver han eller hon utbildning eller träning inom vissa områden? För en dialog kring dessa frågor så att medarbetaren känner sig med på samma tåg som du.

5.    Agera ansikte mot ansikte. Och var alltid helhjärtad i det du gör och säger. Du har allt att vinna på en ärlig och rak kommunikation, även om den bitvis känns tung. Tänk på att motgångar stärker!



Av Nadja - 14 mars 2012 09:44

Hmmm... just nu går jag mest runt i mysbyxor... Jag som inte skulle bli en sån där slav-morsa! Men allvarligt...  finns det nåt skönare? Näe... särskilt när man kravlar runt på golvet med tösen dagarna i ända... haha... då är det skönt att vara rörlig. Att krypa runt med jeans är inte min grej liksom...


Så mitt favoritplagg får vara alla mina mjukisbyxor och träningsbyxor...

Av Nadja - 14 mars 2012 09:38

Nu har jag glömt att jag hade en lista.... så nu kommer 2 dagar på samma dag.

Något jag är beroende av....? HAHAHA! Inte så svårt alls... OSTBÅGAR! 

Av Nadja - 13 mars 2012 11:25

Sitter och läser en väldigt klok bok.


"När barnet lärt sig tala bättre skall du vara noga med att använda positiva formuleringar, när du försöker få det att intressera sig för något annat. Säg alltså till barnet vad det skall göra och inte vad det inte skall göra.
Säg till exempel: Håll fast i båtens reling!  och inte Ramla inte i vattnet nu!
Det är bättre att säga: Ta ett steg i taget! än att förmana Hoppa inte i trappan, då ramlar du bara! 

Denna enkla men viktiga skillnad är en av hemligheterna bakom ett lyckligare liv. Inte bara barn utan också makar, vänner, anställda, chefer, ja, alla man har att göra med, reagerar bättre när man säger vad man vill att de ska göra, i stället för vad man inte vill att de ska göra. Pröva själv."


Boken heter "Kärlek, skratt och föräldraskap" och är skriven av Steve och Shaaron Biddulph.


Det finns mycket kloka ord i denna bok.
   


Hittade även denna artikel när jag googlade lite.... http://www.vd-blogg.se/konstruktiv-feedback-ar-allas-ansvars   



Av Nadja - 12 mars 2012 11:55

Bilder på hästar jag varit och provridit till ridskolan....

På dom två första bilderna har vi Urbo... 5-åring som var ENORM!!! Det är inte ofta jag ser någorlunda liten ut på en häst... hahaha! Urbo var som en jättebäbis... bokstavligt talat.. Han vinglade och var allmänt valpig (han smakade på ALLT...min hand försvann mitt i allt in i hans mun...ööhh?) Däremot var han väldigt snäll, men alldeles för vimsig! HAHAHA!
   
 

Sen har vi Silvano, skitsnygg häst som hoppade hus... tjejen som visade honom skuttade runt en 1,30m bana som uppvärmning typ... gulp! Sen skulle jag rida och jag hann skritta ett varv och ta lite trav när vi insåg att han var halt. Han hade landat fel över sista hindret.... åååhhh... jag hade såååå velat sitta på denna skönhet!
 

Och Mischa, ett sto som jag provred samtidigt som jag provred Nisse... helt underbar häst, men alldeles för skumpig och stor i gången för en ridskola.... häststackarn skulle ju fått ryggproblem efter en vecka med alla skumpande ryttare.
 
 

Zimba, fullblodskorsning... kändes som två olika hästar i olika varv.... han var nog inte helt fräsch i kroppen... sned och stel... men väldigt snäll och söt!


Och så har vi underbara underbara Aladdin.... helt perfekt häst för ridskolan, men 2 gradig hälta på frambenet... sånt köper man INTE. Tyvärr.
     

Av Nadja - 12 mars 2012 10:58


Hiram, Jag och Ante  

Av Nadja - 11 mars 2012 17:28

Hämtade hem nya vagnen idag! 
Den blev klart godkänd av Amy... hihi... särskilt ratten! Brum brum

Jag har äntligen ansträngt mig lite och hittat var man ändrar storleken på bilderna! Fniss... bättre sent än aldrig!   

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Skapa flashcards