Forever is only the beginning...

Alla inlägg under mars 2012

Av Nadja - 20 mars 2012 09:04

Nu har jag missat en massa dagar igen... suck


Nåja, här kommer iaf dag 11... i min väska.

Jag kan ju då berätta vad jag har i min handväska (jo, jag äger en sån):

- blöjor

- tvättservetter

- rådgivningskortet

- penna

- en extra body åt Amy

- ett par extra byxor åt Amy

- läppfett

- burana

- nån lapp


och när jag åker nånstans så åker plånbok, nycklar, mobil m.m ner också.

Japp... är man småbarnsförälder så är man.

Av Nadja - 19 mars 2012 20:12

Varför skall folk alltid hävda sig och försöka vara bättre än alla andra?

Jag har större, finare, nyare, bättre...... osv. Suck... Ha det då... inte är ni lyckligare för det.


____________________

Idag fick jag en vision om en sak som Nathalie och jag skall göra.... hihi... Jag hoppas det blir bra...haha...annars får det bli som det blir. fniss

I morgon går jag på vårdledigt... rättare sagt, den fattiga tiden börjar... suck! Hur faaaan ska man ha råd med allt hade dom tänkt? Men vad gör man inte för att få va hemma med sin älskade dotter. Jag kan inte beskriva med ord hur mycket jag älskar henne... älskade unge!  
Jag måste bara visa denna bilden som jag hittade på M's dator... hihihi... detta foto tog vi den 11 okt 2010...det är graviditetstestet när vi fick reda på att Amy var i min mage! Iiiiihhhh!!!   

   



Av Nadja - 19 mars 2012 14:53

Just nu sitter jag på Mackes dator och den är hemsk att skriva på. Usch.... Jävla spel-tangentbord... en massa knappar som jag inte ens vet vad dom är till för!? Och jag trycker alltid på fel knappar... suck... i-landsproblem!


Idag har jag varit duktig och fixat skattekortet.... så nu tänker jag inte göra mer idag. Så det så! Sen och handla och Amy fick en ny mössa! Den va jättefin!!!    Jag säger bara det.... Sparhallen ska det va!!!


Idag är det riktigt skitväder ute, men på Onsdag skulle det bli varmare och fint igen... tur det...för på Fredag har jag Sirius igen. hoppas på att det går bättre att rida då! Jag skall prova longera eller tömköra honom nån gång också så att han får jobba utan att ha nån på ryggen.... tömkörning har gett så himla fina resultat på hästarna jag tränat innan. Däremot har jag för mig att han blev rädd för linorna när dom försökte tolka efter honom, så vi får se hur det går.... bara man går försiktigt fram så ska det väl ordna sig. Jag tror han kommer att tycka om att jobba på lite andra sätt.


Hittade en massa bilder från när vi var till cypern 2005....HAHAHAHA! Jag kanske visar några snygga bilder på mig och Macke nån gång... fniss....

Av Nadja - 18 mars 2012 15:11

Datorn är fortfarande kaputt.... Bläää... Känner mig handikappad utan den ju. Nåja... Idag var jag och red Gibbe och han gjorde mig på mycket bättre humör. Urk.. nu orkar jag inte skriva mer för min lur vill bara stava fel... När jag ska skriva Gibbe så blir det gubbe! Haha... Och inga bilder får ja hit heller. Men snart skulle väl appen komma. Jeeei

Av Nadja - 17 mars 2012 19:58

Den där jävla laptopen startar inte. Jävla skitgrej.Så nu bloggar jag från mobilen, så ha överseende med stavfel.Idag var jag och red Sirius och typ ingenting fungerade. Jisses... Jag tror vimissförstod varandra hela tiden. Till slut hoppade jag av och tränade frånmarken... lite sidflyttningar och sånt... och då blir han sur och hugger mot mig...KORV!!Nåja, vi fick till nån snygg, men det krävdes att jag lämnade banan och tränade på vägenistället. Håhå... Jag borde ha ridit ut ist. Sen tränade vi på att stå i vattenspiltan och det varju såååå farligt också. Fjolliga Sirius! Nå, bättre lycka nästa gång. Det vore ju trist om det gick bra varje gång.

Av Nadja - 16 mars 2012 20:56

Min dator och jag är inte vänner just nu! Bläää... Kanske det är ett tecken på att jag inte skall sitta vid datorn när det är så fint väder ute.... Men idag HAR jag varit ute... 2 ggr till och med. Först var jag till parken med Amy och sen promenad med syster. Så det så.... Så jag tycker faktiskt att datorn kan va snäll nu.


Just nu har jag en extrem längtan att få flytta in i huset... suck... på ett sätt vill jag att det ska få fort nu, men ändå inte för då får jag inte vara hemma med Amy mer.... buhuu.... Nåja, jag får iaf njuta av sommaren.


Nej, nu ska jag gå ut med hunden och gå och lägga mig i tid.
Imorgon har jag Sirius och jag hoppas på fint väder!    

Av Nadja - 16 mars 2012 12:53

Måste passa på att skriva nu eftersom min dator är helt störd. Jag försökte starta den i morse och det gick inte... den surrar typ 2 sekunder, sen dör den.... Så höll jag på typ 30ggr, sen gav jag upp! Efter en stund testade jag starta den igen, men den bara dog direkt.... så jag tryckte på startknappen typ 10000 gånger i rena ilskan och sen kom den igång..... men den hängde sig typ 4 ggr innan jag fick igång den normalt. SUCK! Nu funkar den helt normalt... jag fattar noll...


Nåja.. det här har jag ätit idag då:

2 skivor lingonbröd med smör,ost och paprika

2 glas vatten

1 portion färskpastagrejs med kyckling och baconfyllning

+ dom 3 sista kakorna med blåbärsfyllning... nyttigt värre. Men kakpaketet har ju hållit länge för att va mig! Haha!

fråga mig inte vad det blir till middag, för det vet jag inte ännu!

Av Nadja - 15 mars 2012 16:18

Det behövs tydligen en uteritt med mycket läskigheter för att Sirius skall gå som en klocka.
Vi började med att gå ut en sväng... vi hade hunnit kanske 10m in i skogen när han kastar sig runt... (tydligen har jag lite balans kvar, för jag föll inte av) å så in mellan träd och kvistar... HAHAHA! Jisses... Nåja, vi kom ut ur skogen och sen skulle han såklart bajsa på gång och cykelbanan... suck!

Nåväl.... vidare längs med Lemlandsvägen och där försöker jag få honom att skritta i en 4-taktig skritt (han går som en kamel annars) och då kommer 4(!!) lastbilar på rad och det var nog lite väl läskigt så han måsta trava några steg... sen va det kört med den lugna skritten...
Sen in på en grusväg och där orkade jag inte skritta mer så han fick trava. Gick finfint, tills vi såg en barnvagn....och nånting ännu läskigare....en unge som kommer springande med en prasslande halare. HAHAHAHA! Efter det var nästan allt farligt... inte lätt att va stadshäst!
Väl inne i skogen blev han lite mer avslappnad och sen kom vi till banan och klafsade runt bland isflak och vattenpölar. Men han var fin! Riktigt fin!!! Och skänkelvikningarna fungerade jättebra idag. Kunde inte hålla mig så jag tog en galopp.... och den var lugn och balanserad! Jag har ju för bövelen inte fått till en enda vettig galopp sen jag började rida honom.
Men nu idag var den kanon... Och till och med fattningen blev precis som jag ville. Lycklig ryttare.
Antagligen var det för att jag balanserade upp honom lite extra med tanke på att underlaget inte var det bästa.... så MER RIDNING PÅ SLASKIGA RIDBANOR SÄGER JAG BARA!   
Ja, det var min och Sirius dag.

Träffade min gamla hovslagare också så det var skoj att prata med honom igen!  

     

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards