Forever is only the beginning...

Alla inlägg under november 2011

Av Nadja - 18 november 2011 09:41

Jag har ju glömt att berätta att Amy har smakat på mat för första gången!   Hon fick lite fruktpuré i förrgår och hon smaskade glatt i sig.... ojoj... hon lär bli ett matvrak som sin mor....
Igår gav jag lite igen och hon gapade stort efter skeden. Haha! Min lilla tjej börjar bli stooor!     

foto: min syster       

Av Nadja - 17 november 2011 22:17

Ikväll besökte jag Ålands enda bio.... och jag blev inte besviken... Bra ljud, sköna stolar och framför allt... BRA FILM!!! Jag var alltså och kollade på Breaking Dawn... del 1.... Den var riktigt bra! Jag älskade allt.... och hör och häpna... jag tyckte Kristen spelade jättebra i denna film. Jag har inte gillat henne alls i dom andra... men nu var hon superbra! Nån liten tår trycktes fram i ögonvrån också... fantastisk film!
Jag kan tänka mig att de yngre inte gillade den eftersom det handlar om giftemål och graviditet, men själv är man ju lite blödig för såna saker! HAHAHA

Amy var hemma med sin pappa och när jag kommer hem så hade båda somnat i sängen....awww... 
 

På tal om att gifta sig... i vår blir det bröllop... inte jag som ska gifta mig dock, men min bästa vän... Jag kommer att lipa ihjäl mig....  HAHA!


 

Av Nadja - 17 november 2011 13:17

Har ridit söt arabkorsning idag! Jag blev lite kär.... hihi! Araber är bäst... så det så... 
Förstå hur härligt det är att rida alltså!? Jag förstår verkligen inte dom som slutar rida helt... det skulle jag aldrig klara av! Jag skulle iallafall försöka hitta en medryttarhäst som man kan rida 1 gång i veckan (minst) eller nåt sånt... för helt utan häst kan man INTE vara! Usch nej....


Jag börjar känna mig lite stadigare i min kropp nu när jag har fått rida lite mer regelbundet... det är lite läskigt hur snabbt man tappar stabiliteten i bålen... Ujuj... Jag lyckas ju få träningsvärk varje gång nu! Hehehe... Fast mina dagliga promenader hjälper ju lite också. Synd att det blir snö snart.... då blir allt så mycket jobbigare. HAHA!


Snart är det dags för bio!!!! BREAKING DAWN! Jag längtar lika mycket efter filmen som att få ledigt några timmar och få lite egentid! Wiiiee!!


Oh my Edward......  Haha! 

Av Nadja - 17 november 2011 09:36

Bjöd in min kära vän L till huset här om dagen och hon ska ju få bebis om 5 veckor! iihhhh!! Jag kan inte fatta att det snart är ett HALVÅR sen jag klämde ut Amy.... herregud, det går för fort...

Vi pratade lite om förlossningen och det är då jag än en gång inser att jag födde helt utan smärtstillande... och jag klarade det!!   Inte var det smärtfritt, men jag skulle aldrig velat göra det på nåt annat sätt.... jag vill vara med fullt ut... både i kropp och knopp! (Och lustgas räknas inte.... den funkade ju ändå inte när den skulle eftersom mackapären som mäter värkarna inte funkade....)


Jag sa till L att hon vet väl att hon kanske är mamma om 3 veckor? HAHA! Snart får jag snusa på nyfödd igen! :) 

Av Nadja - 16 november 2011 15:52

N visade mig denna sida..... www.stallnystrom.com

Ju mer jag läser desto mer älskar jag denna sida! HAHAHA! Hejja Pär-Ola!!!


Av Nadja - 15 november 2011 13:53

Ibland blir jag att undra hur gamla människor är egentligen.... Det går INTE att bestämma ålder utifrån hur dom beter sig iaf... och med dagens sociala medier så blir folk bara sämre och sämre på att bete/umgås/uppföra sig bland andra. Man går via mail och sms istället för att ringa personen eller allra helst träffas öga mot öga! Särskilt när det handlar om personliga saker och sånt som såra eller tas på fel sätt.
Plus att grammatiken och stavning är åt skogen... jamen självklart kan man trycka på fel tangent, men när z, w och andra konstiga bokstäver läggs till i tid och otid....det fattar jag liksom inte!? Okej när du är 12år... då är man förlåten det mesta....    


Själv stöter jag på folk dagligen som har 2 personligheter.... Om dom tex har en blogg så kan dom verka så kaxiga och självsäkra i sin blogg och sen när man träffar dom i verkligheten så vågar dom knappt säga hej och OM dom öppnar munnen så darrar dom på rösten och kryper ihop som en liten mus.... vad är grejen liksom?
Varför kan man inte bara vara sig själv? Våga stå för sin åsikt i verkliga livet också och inte bara skriva det i ord på datorn.... 


Nej usch.... nu för tiden ser man inte ansiktet på folk mer... då menar jag inte att det är gömt under all smink, utan att ALLA går med näsan i telefonen dygnet runt. Om dom inte kan kolla facebook 1 gång i halvtimmen så går deras liv under..... vill man inte ha nåt att berätta för kompisarna när man träffas sen!? Så är det inte nu.... alla vet redan vad du har gjort... dom vet att du har duschat idag... dom vet vad du åt till middag och att bilen fått vinterdäcken på.... gah!
Och att facebooka på arbetstid är en självklarhet tydligen..... livet ÄR ju facebook.... jisses, man kan ju missa nåt medan man låtsades jobba....


(FAN att inte jag uppfann facebook..... dom måste vara JÄVLIGT rika och framförallt jävligt trötta på skiten) 

Av Nadja - 13 november 2011 20:57

Haha... Sofia vann inte... Men hon kommer nog att tjäna miljoner ändå med sin röst!  

Lill-tösen min somnade på 2 sekunder idag.... Tror hon sover ikapp all sömn som hon mist pga den dumma kliande torra huden.... Sa jag att hon sov 9,5 timmar i natt? Hehe.... Mina boobs höll på att sprängas... HAHAHA!!!

     

Av Nadja - 13 november 2011 17:18

Nämn något som gjorde dig glad igår: Jag fick superbra service på återvinningsstationen! :)
Vad gjorde du kl 08 i morse? Matade Amy
Vad gjorde du för 15 min sedan? Satt här och slappade...
Det sista du sa högt? Såja hjärtat....
Det senaste någon sa till dig: Vi syns sen!
Vad har du druckit idag? Apelsinjuice och vatten
Vad var det senaste du åt? Köttbullar och spaghetti
Vad var det senaste du köpte? En tub salva från apoteket
Vad är det för färg på din ytterdörr? Brun
Vad är det för väder hos dig nu? Ganska kallt och grått
Godaste glassmaken? Lakrits
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Japp
Sover du tungt? Inte nu mer när jag har Amy...
Drömmer du mardrömmar? Jo tyvärr ganska ofta
Trivs du med ditt jobb? Mammaledig är det bästa jobbet!! ;)
Favoritklädsel? Mjukisbyxor och skön stoooor tröja
Favoritlåt just nu? Beautiful lie med Nick Carter och Jennifer Paige
Vad ser du om du tittar till höger? Soffan
Vad gör dig glad just nu? Amy
Vad ska du göra härnäst? Chilla med Nathalie
Höger el vänsterhänt? Höger
Humör just nu? Slö
Favoritgodis? Äter inte godis
Kläder just nu? Gröna skitfula mjukisbyxor och en grönrandig kärringtröja... men ack så skönt..
Sommarplaner? Fixa huset klart och börja fixa stallet! :)
Hur många kuddar sover du med? 2
Morgon eller nattmänniska? Ingetdera... trött hela tiden! HAHA!
Vad är viktigast för dig? Min familj
Är du kittlig? JAA
Snarkar du? Tyvärr
Stjärntecken? Lejon
Äckligaste insekten? Fästing
Stökigt el välstädat? Stökigt
Vad längtar du mest efter just nu? Att få flytta in i huset....



BTW... jag älskar denna blogg: http://www.alltforforaldrar.se/ladydahmer/index.html

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards