Forever is only the beginning...

Direktlänk till inlägg 30 november 2011

Frågor

Av Nadja - 30 november 2011 23:01

Jag har tråkigt....


Vilken är din favoritfärg på häst? Skimmel helt klart... gärna mörk eller apelkastad

Klippt eller ryckt man? Ryckt är oftast snyggast, men klippt är jättesnyggt om det är bra gjort och på en tunnare man.

Hur högt har du hoppat? 135cm

Mer än 1 gång? oh yes... minst 3ggr... på 2 olika hästar...och fy fan säger jag....HAHA!

Har din tränare tävlat högre dressyrklasser än dig? Hmmm...Har Soile tävlat?? Carro.D tävlar iaf högre än mig... haha...

Vilken är din favorit "kändishäst"? Jag bara älskar Levisto Z

Hur ung var den yngsta häst du ridit? 4 år

Hur gammal var den äldsta häst du ridit? 28 år.... 

Har du höanalys på ditt hö? Till ridskolehästarna har vi alltid det.... själv har jag inget hö nu.

Favoritmärke på sadel? Stübben och Frank Baines

Hur gammal var du när du började rida regelbundet? 7 år

Vad hette den första hästen du red? Jonathan (Jonte), en connemara

Hur ofta putsar/smörjer du tränset? Haha... alldeles för sällan

Använder du säkerhetsstigbyglar? ALLTID

Om din favorithäst skulle tvingas byta namn, vad skulle den heta? Vem är min favorithäst då? Hokus? Isf skulle han få heta Gullefjuuuuun

Är din hovslagare utbildad? har ingen häst så jag behöver ingen hovis... annars har jag lärt mig att man kan sko som ett arsul även med utbildning.... 

Vet du hur man kopplar ett elaggregat till elstaketet? Jajjemen

Kan du slå på en tappsko? Självklart
 

Om du skulle tvingas välja:Dressyr eller Hoppning

Flugor eller Snöstorm

Dressyrsadel eller Hoppsadel (jag kan inte rå för det, men jag älskar hoppsadlar)

Aldrig mer rida eller Sälja min häst

Skor&Chaps eller Ridstövlar

Mocka eller Fylla höpåsar

Vattenkopp eller Vattenhink

Spån eller Torv

Box eller Lösdrift (tuff fråga... det beror på hästen)

Lång man eller Kort man

Klippa luggen eller Växa fritt 

Senskydd eller Lindor




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nadja - 14 juni 2017 22:21

* Alla jävla insekter * Alla jävla myggbett * Det blir ju aldrig mörkt så att ungarna somnar normal tid * Brännässlor * Måste solen värma så mycket? * Ormar * Vattnet i kranen blir ju aldrig kallt * När man har varmt så kan man inte ta av si...

Av Nadja - 20 maj 2017 10:28

En massa dyra grejer....håhå... och lite annat... * En grästrimmer (jag behöver verkligen en så att jag kan få bort gräs under eltråden och sånt) * En svets (jag behöver svetsa en massa till mitt stall) * Brödrost (den vi har nu är typ 15 år gam...

Av Nadja - 19 mars 2017 22:58

Snart snart! Nu får våren gärna komma. Snart är det april och då är det vår på riktigt!! :) Jag var på långritt med E förra lördagen och jag fick äntligen sitta på Arrow ...

Av Nadja - 24 februari 2017 14:33

Jag har varit så icke sportig som det går. Hähä... Eller ja, idag ansträngde jag några muskler eftersom jag mockade två boxar. Det ni!! Idag är det fredag och jag funderar på vad man ska ha för fredagsmys... det enda jag är sugen på är chips. Inte b...

Av Nadja - 15 februari 2017 15:20

....till ett annat land. Och bara börja om. Slippa allt och alla och skaffa nya bekantskap. Och framförallt....starta eget! :) Bo nånstans på landet bland lummiga skogar och gröna kullar. Yes. Spela på lotto nu bara! Tillbaka till verkligheten....

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards