Forever is only the beginning...

Alla inlägg under maj 2011

Av Nadja - 20 maj 2011 19:24

Just nu har jag ju bara EN häst... en foderhäst som heter Classique.

Hon ägs av min vän Samantha.

Classique, som kallas Klas, är ett sto född 1996. Hon är korsning Lipizzaner/Sv halvblod och skimmel. Hon är en rolig och snäll häst med lite egna åsikter... Man måste ha en del humor om man ska orka ha en häst som Klas... haha.
Hon hade aldrig tävlat förrän hon kom till mig, men vi har både hunnit starta i nån enstaka hopptävling och varit med i Åländska Mästerskapen i dressyr (vi kom 3:a) så lite kan hon allt lilla damen.

Hon har lätt för samling och är väldigt rolig att rida. Hon trivs inte med att gå på banan för mycket, för då tröttnar hon direkt och tappar all framåtbjudning. Ute i skogen eller på en äng så är hon mycket piggare och då får man fram både piaff och galopppiruetter utan problem....

Klas är en häst som ska ridas mycket med sätet.... fixar man för mycket i munnen på henne så knäpper hon bara av och tappar helt framåtbjudningen. Till hösten hoppas jag att min tränare kommer till Åland igen (hon bor i spanien) så man får träna ordentligt igen. Klas har verkligen lärt mig hur man ska rida... och att man måste vara ödmjuk när man rider.
Jag har haft henne i 2 år i september.


  foto: Susu....

 


Av Nadja - 19 maj 2011 17:00

Hmm... jaha... skriva om mig själv då.... okej....


Jag heter Nadja, fyller 30år sista Juli.... gammal som gatan alltså.
Jag ogillar att folk kommer alldeles för nära in på mitt liv, så därför tänker jag inte avslöja så många hemligheter för er här just nu.

Jag kan däremot berätta att jag började rida när jag var 7år och har gjort det sen dess... Jag jobbar på en ridskola som hästskötare och ridinstruktör sen 10 år tillbaka, men just nu är jag mammaledig eftersom jag ska få bäbis om några veckor.
Jag har ägt 2 hästar i mitt liv (tyvärr finns inte nån av dom mer) och just nu har jag ett sto på foder sen snart 2 år tillbaks.

Jag bor med min kära fästman Markus och en katt som heter Nikita (9år) och en Papillon-pojk som heter Gizmo (10 år).

Vill ni veta nåt mer så är det bara att fråga!   



Av Nadja - 18 maj 2011 21:45

Vad är det...? 3:e gången jag skriver idag....?
Men jag vill ju också göra detta som jag hittade på Nathalies blogg!   
Jag börjar i morgon! Lite tidsfördriv tills bäbis kommer ut.... hihi

Dag 1 – Presentation av mig själv
Dag 2 – Presentation av mina hästar
Dag 3 – Min första häst
Dag 4 – Det här äter mina hästar
Dag 5 – Det här har jag med mig på tävling
Dag 6 – Mitt mål med ridningen
Dag 7 – Min bakgrund
Dag 8 – Pinsammaste situationen med hästar
Dag 9 – En perfekt dag i stallet
Dag 10 – Min utrustning
Dag 11 – Hästbloggar jag läser
Dag 12 – Hästens utrustning
Dag 13 – Om jag skulle vara tvungen att byta häst med nån skulle jag välja
Dag 14 – Min drömhäst
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min önskelista
Dag 17 – Mina tränare
Dag 18 – Jag gillar
Dag 19 – En häst jag saknar
Dag 20 – Veterinär, hovslagare, massör osv..
Dag 21 – Fula ovanor
Dag 22 – Jag gillar inte
Dag 23 – En hoppträning
Dag 24 – Jag måste träna på
Dag 25 – Meriter
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – En stund jag aldrig kommer att glömma
Dag 28 – Favoritmärke
Dag 29 – Bilder på mig från tävlingar
Dag 30 – Medryttar/Sköthäst/Foderhäst jag haft
Dag 31 – Mitt drömstall

Av Nadja - 18 maj 2011 17:40

...på att få sätta nåt gulligt i denna... tihihi...  

     

Av Nadja - 18 maj 2011 14:47

Jag har ett par senskydd till Klas som jag verkligen ÄLSKAR! Men såklart gick dom sönder förra hösten... buhhhuuuu... Och sen dess har jag inte hittat några som är lika fina.... till nu!!! Kolla in dessa raringar....
 

Jag kan ta ett par i varje färg.... TACK! Jag fyller ju 30 år i Juli.... GE MIG I PRESENT SÅ BLIR JAG GLAD! Dom finns på Sporren i Uppsala.....

 

Av Nadja - 17 maj 2011 22:56

Jag har alltid velat ha en arab till.... underbara underbara hästras!! Men det värsta är ju att dom är så små... oftast.... Men nu har jag hittat ett fantastiskt altenativ...

Frieser/arab korsning! Kolla in den här liksom:

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=483073
GE MIG!
Finns film på syskonen och en massa på hemsidan också, spana in.....
http://www.stallrenstorp.se/

MUMS!!

Av Nadja - 17 maj 2011 11:59

Drar snart till stallet för Klas ska få käka lite gräs... Hon kommer ju hem om exakt 14 dagar!   Och då måste hon vara någorlunda van vid gräset... Men innan jag åker så ska ni få se vem jag träffade igår...  Herr Igelkott! Söt va?
 

Av Nadja - 16 maj 2011 10:37

Varit till MVC igen... allt bara bra... har lyckats gå upp 0,5kg över helgen! HAHAHA! Jag är otrolig.... jag kommer aldrig att gå ner i vikt igen... mohahaha!  Näe, men allvarligt... jag skulle kunna föda barn och ändå ha gått upp 5 kg till nästa dag... typ... sån är jag! HAHA! Gick sen till barnavdelningen och hälsade på lillebror som ska opereras idag.


Igår skruvade vi ihop vår nya byrå!   Den är jättefin! Ni kan ju ana vad jag ska göra idag?! Plocka ner alla bäbiskläder och sånt mysigt... wwiieeee... Och så lyfte vi spjälsängen på plats i sovrummet och jag bytte sida i sängen för att det ska blir mer praktiskt sen... Jag har sovit på samma sida i sängen i 10 år snart så det kändes lite konstigt! Gizmo fatta ingenting han heller, men det gick nog bra.

Och så kom underbara sötaste Nathalie med presenter till bäbis!!!!!!! Ett babygym och en sån där häng-grej (heter det mobil?) Dom va sååå söta!! Tusen tusen tack! Vilken överraskning!!!   Och så fick jag snyggaste IKEA-påsarna!! Yeah!


Nu försöka få tag på hovis... so long!!





Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards