Forever is only the beginning...

Alla inlägg under maj 2011

ESC

Av Nadja - 15 maj 2011 09:04

Jaaa, vad säger man!?

Rätt låt vann? Öhh... njaee... Jag gillade inte låten alls, den där killen som sjöng var läskig... han såg ut att vara 5 år i ansiktet. *huuuuu*
Finland fick inte bra poäng heller... men jag trodde inte paradis-Oskar skulle gå hem i europa heller. Blue sjöng inte så jättebra tyvärr, men ingen verkade fatta att det var bästa låten juuu.... Europa har vääääldigt konstig musiksmak!

Näää.... nu lämnar vi det där...


Igår fick jag ett helt nytt och fint skötbord av svärmor!!! Det är ett sånt där ihopfällbart med badkar! Wiiiee... Passar utmärkt i vår lilla lägenhet! Det var såå fint! Så nu har vi det mesta.... kom ut lilla bäääbisen!!!!   


Idag ska jag till Klas och mysa. Hon håller på att tappa skon så vi ska se om jag måste dra bort den, Hovis lovade komma i början på nästa vecka.....

Av Nadja - 13 maj 2011 21:31

  Åkte till MVC i morse... Jag hade fortfarande högt blodtryck... suck... plus att jag hade gått upp 1,5kg på EN VECKA! Måste va nytt rekord... jag blir så trött.
Urinprovet var bra dock... och sen lyssnade vi på bäbis hjärtljud och allt var bra där med... TACK O LOV!
Men för säkerhets skull fick jag gå ner till labben och ta ett blodprov och lämna ännu ett urinprov... BM skulle ringa under dagen och berätta om jag har dåliga värden eller inte. Usch.... vid det laget mådde man inte så bra kan jag säga. Nervös inför det värsta... Jag har ju tyvärr läst en del om havandeskapsförgiftning på nätet... och det är ju allt annat än bra.

Nåja, hon ringde upp mig efter några timmar och alla värden såg mycket bra ut! Jag var inte ens i närheten av nån "riskzon"!  Hurra!!


Jag åkte till min vita springare efter sjukhusbesöket och mockade och fixade åt henne. Sen hade vi lastträning med henne för att kolla om hon gick på ett smalt en-hästars-släp och det var inga problem alls. Tack Nathalie för att du orkade ha träning med henne. Jag vill ju inte riskera nåt i mitt tillstånd!  hihi...


Sen kl 16.00 var det dags att åka till travet och sitta i inskrivningen... ingenting fungerade, men det gick bra ändå! HAHA! Fredagen den 13:e skall ju vara lite som den är... haha!

Nu är jag trött som bara den... ska kolla klart på Bonde söker fru, sen sova! ZZZzzzz   Här är Pia och Shadow på bilden.... dom vann idag!!! GRATTIS!


Av Nadja - 12 maj 2011 14:00

Tror ni denna fungerar? Annars var det ju ett väldigt smidigt sätt att mäta febern på! HAHA! Finns i rosa också... från HobbyHall!

    

Idag har jag haft ganska tråkigt... tro det eller ej... Men dom visar bara repriser på TV och det börjar bli ganska slött att titta på designer-program och gamla Top Model avsnitt. Suck.

I morgon ska jag till MVC och kolla blodtrycket igen... gaah... jag är sååå trött på att gå dit... BLÄÄÄ! Det är det värsta med att vara gravid hittills...

Igår pratade jag med en kär gammal vän på telefonen i 1 timme. Det var trevligt... Jag måste åka och hälsa på henne.... det är alldeles för länge sen nu.


Nåja.... ikväll ska jag montera ihop byrån eller spjälsängen! Wiiiee... Jag måste bara få min karl att bära upp grejerna till övre våningen. Sen får man äntligen börja fixa med alla kläder och sånt. MYYS! Barnvagnen bara står här nere i vardagsrummet och väntar på att få bli använd.... den är sååå fin! Den här väntan är olidlig....

Men senare ikväll är det Semifinal 2 i ESC (äntligen nåt bra på TV).... vi får se om Sverige går vidare.

Imorrn däremot lär jag inte hinna ha tråkigt....

Först till MVC kl 10 och sen till stallet och fixa åt Klas. Vi ska provlasta henne i Emmis släp och se vad hon säger. Sen till travbanan och vara funktionär.... jag skall ta alkotest på alla kuskar och ryttare. Heheheeee...
På Lördag är det först kalas hos syster och sen Final i ESC på kvällen. Jag ska till mamma som vanligt... först familjemiddag och sen full volym på TV! HEJJA UK och Finland!!!!

ESC

Av Nadja - 10 maj 2011 23:13

Såja, då var semifinal 1 klart! Finlands bidrag gick vidare!!! Jeeeeiii....

Men alla vet vi ju att United Kingdom vinner... jag menar... om man sätter in ett känt pojkband så är det ganska lätt sen...
Här är Blue - I can


...


Av Nadja - 10 maj 2011 12:09

Åkte till jobbet vid kl 10.00 Nathalie bjöd ju på tårta!!!   Den var supergod!
Sen prata skit en stund och så fick Klas käka lite gräs... MUMS!
Igår fick jag förresten JÄTTEgulliga bäbiskläder av Emmi! Taaack, dom var helt underbara. Nu längtar jag bara tills bäbis kommer ut så jag får prova alla kläder jag fått!!!
Jag ska in extra till MVC på Fredag för att kolla mitt blodtryck... gaah... jag är VÄLDIGT less på att åka dit och lämna urinprov och sånt där HELA tiden... suck! Och den 23 är det ultraljud och jag fick reda på att dom ska göra en inre undersökning också... SUCK! Det är FAN förnedrande att vara gravid.... folk ska ha mitt piss, mitt blod och till på köpet gräva mig mellan benen, KOM UT NU BÄBISEN MIN!!!!

 
Saknar min fina Santo   

Av Nadja - 9 maj 2011 23:26

Jag missade "en unge i minuten"!!!!! Va f*n!? Men jag såg det just på tv4play så det är lugnt!   Jag vet inte varför jag tror att det är Tisdag idag?


Ikväll va jag med Nathalie och Gibbs till Sleipner. Gibbs tyckte allt va jättespännande... haha... stooor fjollig ponihäst är vad han är. *fniss*

Jag mutade Klas med ett äpple också... hehe... hon blev glad!

Imorgon ska jag dit igen och äta tårta!   Heheheheeeee... Natha har bakat!
Får se om jag orkar lastträna Klas då också... måste prova om hon går in i ett enhästars-släp!  Jag tror inte det är någe större problem dock.... att backa ut rakt kan va värre däremot... rampen blir ju så smal på såna släp. Men man måste ju prova annars vet man inte!

För tillfället beundrar jag min fina barnvagn som står uppackad i vardagsrummet och spjälsängen och byrån ligger i sina förpackningar ännu, men snart är det ihop skruvat också... wiiieee!

Av Nadja - 8 maj 2011 21:48

Vi var ju till Sverige igår...Macke å jag... Åkte först till Åkersberga och hämtade barnvagnen!!!!   Den är såååå fin! Hann träffa Petra typ 10 minuter! Jeeeii!  

Sen bar det av till Uppsala och IKEA.... där spenderade vi lätt 3 timmar! Shoppade spjälsäng (precis den jag ville ha - Leksvik) och en massa tillbehör som madrass och sånt där. Vi köpte också en ny byrå i ekfaner (MALM med 6 lådor) där vi ska ha bäbis alla kläder å sånt! Det blir nog supernajs.
Sen en sväng till Gränby Centrum och shoppa BH till mig... hittade tyvärr inga amningströjor eller nåt sånt, men jag får väl klara mig bara. Åt en mjukglass också, det var verkligen gott i värmen. Alla gick liksom runt i shorts och t-shirt! HAHA! Sen brummade vi ner till Norrtälje igen.... via Flygfyen en sväng - shoppade lite nödvändiga grejer - sen till båten. Gahh... det är jobbigt att vara utomlands! HAHA!


Idag har jag varit och kollat på hopptävling. Jag missade precis när Klas tävlade, men hon är ju bäst ändå så det gick säkert bra!
Såg däremot när Nathalie tävlade för första gången och det gick SUPER!!! Hon hade Samson och dom såg ut att ha roligt iallafall!   Jag är stolt över dig Nathaaaa!!!

Sen fick Klas käka gräs en stund... det tyckte hon va bästa stunden på hela dagen! Hon hann knappt tugga ju.... haha... Men snart är det bete så det är nog dags att hon vänjer sig.

Var via Norrsunda med grejer och sen åkte jag till mamma med en blomma.
Nu på kvällen blev vi bjudna på mat hos svärmor! MUMS! Och jag fick ÄNTLIGEN tillbaks min älskade hund som varit där sen igår... haha... Jag kan inte leva utan min hund!!!


   Jag och Klas på vår första dressyrtävling!


 

Av Nadja - 6 maj 2011 14:02

Var till MVC idag och hipp hurraaaa... jag hade inget socker i urinen eller blodet denna gång!! Man ska inte äta godis.. så är det bara!
Bäbis mådde bra och låg fortfarande med huvudet neråt... dock inte fixerat ännu. Så det är väl bara att hålla ut dom sista veckorna nu. BM uppskattade bäbis vikt till 2,5kg.
Jag däremot har äntligen slutat gå upp i vikt... låg på samma som för 3 veckor sen. Hoppas det håller i sig bara. Och så hade jag högt blodtryck... gaah... mitt jäkla blodtryck alltså.... vandrar upp å ner....Nåja, jag skulle vara uppmärksam på lite olika symptom ifall det rör sig om havandeskapsförgiftning, men det var ingen fara just nu.


Sen åkte jag till stallet och pussade på Klasen! Hon höll på att gräva sig till Kina eller nåt... eller rättare sagt... hon såg Nathalie med hövagnen och var JÄTTEHUNGRIG!!!! Haha... tokiga häst!!
Bjöd gänget på kinuskibakelser och sen fixade jag klart allt åt Klas!  Åker dit senare ikväll och går på en promenad och låter henne äta lite gräs.   25 dagar tills hon kommer hem!!   

Sen åkte jag via systers jobb och fick jättefina bäbiskläder av henne!!! TAAACK!

Här kommer bilder på dom! Tihiihii...          

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards