Forever is only the beginning...

Alla inlägg under augusti 2012

Av Nadja - 13 augusti 2012 22:23

Nathalie....här är den framtida sadelkammaren:

Av Nadja - 13 augusti 2012 18:09

Amy äter pytt i panna! :)

Av Nadja - 12 augusti 2012 23:03

Min söta gullunge gick 4 steg idag helt själv.... Iiiihhhh! <3 Och så hade hon kissat på pottan 2 ggr hos fammo. Vad hände med min bäbis? Stor flicka nu. Tihi...
Det är så härligt att ha henne hemma igen. Jag saknar henne alldeles FÖR mycket när hon är borta, men det är så skönt att hon kan sova borta utan problem. Mammas älskling.
Nu ut med hunden...sen sova..natti natti.

Av Nadja - 12 augusti 2012 16:19

Hihi... Plockade upp en låda rosetter som jag hittade. En och annan vinst ser ni väl att jag lyckats plocka hem? Observera den blågula rosetten.... Oh yes... Nadja har även plockat hem en vinst i sverige... Och det är INTE från nåt ridläger sen...haha!
Inte visste jag att jag tävlat så mycket... ? Å andra sidan är det ju inte så mycket med tanke på att jag är gammal tant.... Fniss

Av Nadja - 12 augusti 2012 01:37

Idag skickade vi gullungen till fammo över natten så vi kunde fixa på gården i lugn och ro. Först klippte jag gräset i nån timme... Väldigt rogivande faktiskt. Sen städade vi ur mittendelen i ladugården och flyttade alla mina hästgrejer till stalldelen. Jag skruvade upp täckeshängare så mina schabrak skulle ha nånstans att hänga fint. Vi funderade också ut hur boxarna ska vara... Kortsidan är 9m, så i princip ryms det 3st boxar där....men grejen är den att det finns redan en jättefin box med lagom höga gjutna väggar som jag inte skulle vilja förstöra (förutom att pika bort mellanväggen som är där just nu)....men den är 3,5m lång så då ryms ju inte 3st boxar....hmmmm... Och i andra hörnet finns en likadan box... Nästan lite större tror jag till och med, men den har bara typ 50cm hög gjuten kant plus träribbor, så den ska ändå göras om. Hmmm... Behålla det gamla eller riva och lägga 3st likadana boxar? Då blir det såna traditionella boxar med träplank och galler... Gaah... Lyxproblem... :P
Jag fick även lite inredning till min sadelkammare.... :D Happy!
Bild på ena boxen... (Som för tillfället är 2 små boxar)
Även bild på paddar som jag vill sälja... 2 st back on track, 4st svarta whalsten paddar och 4st vita, också whalsten (2 av dom är mindre och 2 är större) köpa?

Av Nadja - 11 augusti 2012 01:05

Idag var det dags för trav igen.... Fisen bestämde sig för att sova lite extra länge på dagen bara för att vi hade en tid att passa... Som vanligt alltså. Men jag kom iväg sen iaf.
Det var god stämning på travbanan och allt flöt på riktigt bra. En bra kväll med andra ord.
Sen en sväng till Gisela och käka onyttigheter. Mums

Av Nadja - 10 augusti 2012 00:27

Alltså.... Insåg idag att min lilla fis håller på att växa ur sina kläder... IGEN! Tyckte hon stod stilla där ett tag, men nu när jag ska använda dom långärmade bodysarna så inser jag att dom börjar bli för små... Ojoj... Men det var ju tur då att fammo ringde från h&m och frågade om gullungen behöver nya kläder! Hihi!
Och snart blir det vinter så då måste jag se till att det finns vinterkläder, vinterskor osv.... Ojoj. Mammas skrutt.

Idag är det 23 dagar tills jag ska börja jobba igen. Jag vet faktiskt inte vad jag ska tycka om det....!? Man har blivit så van att gå hemma och tillbringa varje minut med Amy och nu mitt i allt ska man jobba och ändå hinna med allt annat... Hmm... Nå, tur att Fisen får göra nåt annat än att dras med mig hela tiden. Haha!

Nej, nu måste jag sova... Ska jobba på travet hela kvällen imorrn. Såklart med bästa Carro och Mocki! Tjohoo!

Av Nadja - 9 augusti 2012 22:21

Titta på fölisen på nedersta bilden!!!! Jag är käääär...

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=633787

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards