Forever is only the beginning...

Alla inlägg under augusti 2012

Av Nadja - 8 augusti 2012 13:49

Haha... Älskar att Kevin Staut hade rosa stigbyglar i OS-hoppningen... *tummen upp*

Av Nadja - 6 augusti 2012 22:31

Idag för jag till Sleipner och tillbringade några timmar där. Först lastträna Åke och han var jätteduktig. Gick in både brett och smalt.
Sen målade jag och Gisela vattenspiltan...urtjusigt blev det! :) Jag var också via ridskolestallet och pussade på Ferrano....älskade gullehäst! Och så klappade vi på Danne som såg ut som ett skelett..... :( Det är en månad tills jag ska börja jobba nu. Ojoj

Av Nadja - 6 augusti 2012 13:24

För ovanlighetens skull tänker jag härmed skriva en gilla lista!!

* Älska saudi-arabiens lag-färger i hopptävlingen.... Skogsgrönt! Ni måste spana in det... :)
* Positivt med sommaren är att det är ljust ute och man kan gå ut med hunden utan att klä på sig ytterbyxor och jacka.
* Det är många ryttare i OS som sitter jättefint...riktiga stilhoppare! Dit räknas tyvärr inte dom svenska ryttarna.
* Hindrena som är med i OS är urtjusiga! Jag älskar stonehenge-hindret! :)

Okej, nu blev det en massa om os och så, men det va en ganska positiv lista iaf.

Av Nadja - 5 augusti 2012 01:12

Bara för att jag har i nerverna så kommer här en efterlängtad Gnäll-lista!! Hurra hurra! (personer som inte tål mitt gnäll kan bosätta sig på en ö jävligt långt borta från mig)



* Varken Amy eller jag kan sova när det är varmt. Jag har sagt det förut och den som missade det då får en ny chans här: Jag tål inte när det är varmt och jag ska sova!!
* Runt vårt hus (där vi bor nu alltså, inte Liljebacken) finns massor med fina belysningar....tror ni nån av dom är på? NEEEJ! Inte en enda gång har jag sett dom lysa.... Eller jo... I garaget/biltaket är det med rörelsesensor, men när mina vita ben lyser upp mer än lampjäveln....då är det illa.
* Dom äckligaste djur som finns är MYGGOR och brömsar! Jag hatar dessa äckeldjur och jag hoppas dom är nöjda sen när dom fått mitt exklusiva blod!! Skulle inte Raid vara så giftigt mot hundar och barn så skulle jag spraya hela rummet med det!!
* Till vår lägenhet går det en trappa...den är sån där i metall ni vet... Problemet är att Gizmo inte kan gå på den för tassarna far mellan springorna... Det innebär att jag måste bära honom upp och ner. Sen kan ni ju se framför er hur kul det är med Amy på ena armen och väskan (ibland 2 väskor) och så ska man försöka lyfta Gizmo också....Hmmm.. Jag vill flytta till huset NUUU!
* Jag vet inte vad som hänt i våra bästa år.... Det suger...
* Man blir aldrig fullärd inom ridning....det finns vissa som borde påminnas om det.
* Det är tragiskt att se en häst som en gång hade fint steg, glädje och stolthet....numera ser mest låst ut överallt och har inte alls samma utstrålning.
* Jag tycker att domarna som dömer dressyrtävlingar (tex i OS) skall putsa glasögonen lite. Hur dömer dom riktigt? (okej, okej...det har blivit liiite bättre än för nåt år sen....) Men inse att det inte är hästens hals och huvud som är grejen....suck
* Pengar är bara skit! Varför kör man inte på byteshandel mer? Typ....klipp gräset åt mig 10 gånger och då får du 5 lektioner. Tänk vad ungarna skulle va vettiga!!!
* Som ett exempel på folk som inte kan tänka.... Jag hade skurat halva vattenspiltan i privatstallet (det är vita väggar) och vad gör nån då? Jo, drar av borsten mot väggen....braaa, jättebraaa...tack! Väldigt intelligent.


Nej jag vet...det här är bara I-lands problem...det är en droppe i havet om vi jämför med barnen som svälter i Afrika..... Jag veeet... Men det är kul... :) Alltid stöt det ju nån egocentrerad person..... :)

Av Nadja - 2 augusti 2012 23:06

Det blev ju en del missar för Anky och Salinero.... Intressant!
Men på tal om ingenting så vill jag ha Jacqline Brooks häst...D'niro!! Helt underbar ju! :)

Av Nadja - 2 augusti 2012 12:05

Haha... undrar hur man lyckas slå detta lag i dressyren? Dom måste göra bort sig totalt eller få nån halt häst om det ska gå....   

 

Av Nadja - 1 augusti 2012 23:54

Idag bjöd min kära fästman med mig på bio! <3 Och eftersom vi har väldigt olika filmsmak så valde han klokt nog en film som vi båda gillar... Ice Age 4!! Haha....och i 3D...den va skitbra! Fniss! Min gåbbe är allt bra rolig.... Puss på honom!

Av Nadja - 1 augusti 2012 00:19

Jag kan inte fatta att det gått ett år! REDAN? Det är ju så man blir rädd... Har haft lite folk hit på kaffe å tårta ikväll och det var mycket trevligt! :) Fick presentkort till KappAhl och en supermysig tröja/skjorta av Nathalie! :) Och OSTBÅGAR!! Nom nom! :P
I morgon har min karl planerat nåt som vi ska göra...Hmmm...undrar vad det är? Spännande..haha!
Näj, nu sova!
Förresten så träffade jag ju Martina och bääääbisen här om dagen... 2 veckor gammal liksom....Iiihhh...bäbissjuk!! Men nä...inte än! Först ska vi in i huset... Sen får vi se.... :P

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Skapa flashcards