Forever is only the beginning...

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2012

GRÄS OCH STALLFIX

Av Nadja - 12 augusti 2012 01:37

Idag skickade vi gullungen till fammo över natten så vi kunde fixa på gården i lugn och ro. Först klippte jag gräset i nån timme... Väldigt rogivande faktiskt. Sen städade vi ur mittendelen i ladugården och flyttade alla mina hästgrejer till stalldelen. Jag skruvade upp täckeshängare så mina schabrak skulle ha nånstans att hänga fint. Vi funderade också ut hur boxarna ska vara... Kortsidan är 9m, så i princip ryms det 3st boxar där....men grejen är den att det finns redan en jättefin box med lagom höga gjutna väggar som jag inte skulle vilja förstöra (förutom att pika bort mellanväggen som är där just nu)....men den är 3,5m lång så då ryms ju inte 3st boxar....hmmmm... Och i andra hörnet finns en likadan box... Nästan lite större tror jag till och med, men den har bara typ 50cm hög gjuten kant plus träribbor, så den ska ändå göras om. Hmmm... Behålla det gamla eller riva och lägga 3st likadana boxar? Då blir det såna traditionella boxar med träplank och galler... Gaah... Lyxproblem... :P
Jag fick även lite inredning till min sadelkammare.... :D Happy!
Bild på ena boxen... (Som för tillfället är 2 små boxar)
Även bild på paddar som jag vill sälja... 2 st back on track, 4st svarta whalsten paddar och 4st vita, också whalsten (2 av dom är mindre och 2 är större) köpa?

 
 
Ingen bild

Nathalie

12 augusti 2012 08:25

Även om det är grymt snyggt nu med den gjutna boxen, så kanske det rent praktiskt vore bättre att ta bort den så du får rum med tre boxar? Jag vet inte... Då har du alla boxar på ett ställe och det kanske är mer ordning och reda så än att ha en box här och en box där och dött rum emellan där man inte får rum med mycket saker.
Inte måste du väl ha galler då, eller har du ändrat dig, ska du ha galler iaf? :P
Hur många fönster är det på kortsidan, är det så det finns ett i varje box om det står tre boxar där?

Nadja

12 augusti 2012 12:21

Hmmm.... Jag tänkte ju va utan galler eftersom det just nu finns ett mellanrum mellan så dom inte kommer åt varandra.... Med 3 boxar så tror jag iaf att det blir galler mellan boxarna iaf...men inte utåt liksom. Jag har inte tänkt på om fönstrena blir i varje box...Hmmm... I mitten är det ju en dörr just nu... Men den kan ju bli som en engelsk boxdörr att man kan öppna halva och titta ut. :)

 
Ingen bild

Rebecka

12 augusti 2012 08:43

jag sku nog rösta för 3 likadana boxar jag... :) alltid lättare att planera så de blir praktiskt och lättjobbat när man lagar nytt

Nadja

12 augusti 2012 12:21

Jo, det är sant.... Men dyrt också. Hmmm...

 
Ingen bild

Isabel

12 augusti 2012 09:10

Hur mcyket ska du ha för paddarna?? Jag är annars intresserad av alla! :)

Nadja

12 augusti 2012 12:28

Jag vill ha 30? för back on track. Och du kan få dom andra för en tia... Alltså alla 8st för 10?. Ville du ha ryggvärmaren också?

 
Ingen bild

Isabel

12 augusti 2012 17:27

Jo, ryggvärmaren också! :) o kanske någo benlindor om du har det med (om du har hjärat att sälja ett 4-pack)? ;)

Nadja

12 augusti 2012 20:23

Haha! Jag gick igenom alla grejer igår och det finns nog en hel del att sälja. :P Vill du ha fleecelindor eller elastiska? Eller kanske både och?

 
Ingen bild

Rebecka

12 augusti 2012 21:44

är inte din gubbe svetskunnig då? då kan ni bygga egna boxar för betydligt mindre summor.. Min pappa fixade mina boxar

Nadja

12 augusti 2012 22:55

Jag svetsar nog bättre än gåbben....haha! Men jo, tanken är att försöka göra allt själva. Men det kostar ju mer än att bara riva en mellanvägg. :) Vi får se....kanske börjar med att ha det som det är och ha som mål att fixa nya boxar sen.

 
Ingen bild

Nathalie

13 augusti 2012 14:25

Aija, galler mellan boxarna men ej utåt låter bra! Fast, nog fan måste det ju gå utan galler mellan boxarna också :P Det funkar ju för Tobbe ;)

Nadja

13 augusti 2012 18:02

Jo, man tycker ju det... Fast han har galler mellan i gästboxarna.. :P Och så får vi väl se vad det blir för monsterhästar vi får dit... :P

 
Ingen bild

Nathalie

13 augusti 2012 21:02

Haha, canelle! xD

 
Ingen bild

Isabel

14 augusti 2012 07:39

Kan ta både och, har bara ett pack fleece själv, så kan vara bra med ett pack till, o så elastiska o då... kan komma över någon dag så kan vi kika ;)

Nadja

14 augusti 2012 11:51

Du är så välkommen! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nadja - 14 juni 2017 22:21

* Alla jävla insekter * Alla jävla myggbett * Det blir ju aldrig mörkt så att ungarna somnar normal tid * Brännässlor * Måste solen värma så mycket? * Ormar * Vattnet i kranen blir ju aldrig kallt * När man har varmt så kan man inte ta av si...

Av Nadja - 20 maj 2017 10:28

En massa dyra grejer....håhå... och lite annat... * En grästrimmer (jag behöver verkligen en så att jag kan få bort gräs under eltråden och sånt) * En svets (jag behöver svetsa en massa till mitt stall) * Brödrost (den vi har nu är typ 15 år gam...

Av Nadja - 19 mars 2017 22:58

Snart snart! Nu får våren gärna komma. Snart är det april och då är det vår på riktigt!! :) Jag var på långritt med E förra lördagen och jag fick äntligen sitta på Arrow ...

Av Nadja - 24 februari 2017 14:33

Jag har varit så icke sportig som det går. Hähä... Eller ja, idag ansträngde jag några muskler eftersom jag mockade två boxar. Det ni!! Idag är det fredag och jag funderar på vad man ska ha för fredagsmys... det enda jag är sugen på är chips. Inte b...

Av Nadja - 15 februari 2017 15:20

....till ett annat land. Och bara börja om. Slippa allt och alla och skaffa nya bekantskap. Och framförallt....starta eget! :) Bo nånstans på landet bland lummiga skogar och gröna kullar. Yes. Spela på lotto nu bara! Tillbaka till verkligheten....

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards