Forever is only the beginning...

Alla inlägg under augusti 2012

Av Nadja - 19 augusti 2012 22:37

På en vecka har jag köpt 3st halare åt Amy (begagnade, men jättefina).... Gissa vad jag fick betala för allihopa? Jo....25?!! Supernajs!
Fick tips i en grupp om att kappahls halare är jättebra...åh, vad bra tänkte jag...sån måste jag köpa... Så jag frågade vad dom kosta... Ähum... 80?!! Öhh? Jag har inte 80?..... Men ja, nu fick jag ju 3st halare för en mindre peng och 2 är åtminstone från just kappahl! Skitbra!

Idag var det begravning för farmor. Det var tårfyllt och lite jobbigt, men väldigt fint! Hon har det nog bra nu lilla fammo....

Nu tror jag det blir sängen...huvet känns tungt...

Av Nadja - 17 augusti 2012 21:41

Jag har köpt 2 st halare åt Amy på fejjan. 25? för båda... Lagom dyrt! Haha! Vi får väl se om dom passar sen.

Idag var jag till stan och tvättade mattor med min kära mor. Skönt att ha det gjort.... Nu kanske man vågar ta in dom i lägenheten.haha

By the way....den här värmen kan ta sig nånstans. Amy vaknar upp svettig och gråter.... Hata denna lägenhet!!! Jag fattar inte hur den kan bli såhär jäkla varm!!! Jag tror jag sover på balkongen i natt.

Av Nadja - 16 augusti 2012 00:29

Jag råkade just köpa en halare åt Amy på en köp å sälj sida på fejjan. Oooppss! Hahaha! Nåja...den kosta 15? så det var ju inte så farligt. Den var en stor storlek 86 så vi får väl se om den blir för stor åt Fisen i vinter eller ej...
Dom är farliga dom där sidorna! Man skaffar sig en massa behov.

Av Nadja - 15 augusti 2012 22:04

Alltså... Nu har jag världens idéer till mina boxar... Det kommer att bli världsbäst...om det går att genomföra alltså. Fniss

Idag har jag varit till jobbet och hälsat på! Jag träffade några av mina gamla elever och det var såå kul att se dom igen! Sen kolla vi på när Gisse red och sen lasta Åke. Han var lite trilsk och jag fick se undersidan av hans framhovar en gång, men sen gick det fint. Han har ju inte åkt så många gånger så han måste ju testa först om man slipper.
Åke kom fram lyckligt till sitt nya stall och Sirius var också där så jag fick klappa på honom också. Det hade för övrigt tagit ca 15 sekunder att lasta Sirius.... Jeeii... Vilken skillnad från i våras om vi säger så! :)
Så jaa...snart börjar det vanliga livet igen... Jobb jobb jobb....

Av Nadja - 15 augusti 2012 15:04

Hmmm... Okej, det här är mest en lista för att jag ska komma ihåg allt.
Ikväll - sleipner och kolla på Gisse när hon rider lektion på Åke. Sen ska han flyttas hem till Västerkalmare stallet. Och jag får träffa Sirius och Regina!! Jeeeii...
Imorgon - Till jomala och prova ut sadel på en häst och sen till mamma och tvätta kläder och mattor! På kvällen ska jag bjuda på tårta till svärmor och gänget som inte kunde komma på min födelsedag.
Fredag - på stan och shoppa present åt en kompis.
Lördag - kalas på dagen och spelkväll hos syster.
Söndag - begravning och kolla på Soile träning! :)

Okej... Kom ihåg allt nu Nadja!!!

Av Nadja - 14 augusti 2012 23:37

Nu är det sådär varmt igen i vår lägenhet... Gaah! Försökte mig på ett sista korsdrag inför natten, men det gick i inte så bra eftersom det är vindstilla ute....plus att myggorna kom in. Bläää...

Idag var Amy och jag till godby och lämnade in lite papper och frågade lite om ansökningar till dagisplats.... Jag får lite lätt panik vid tanken på att min älskade gullunge skall vara ifrån mig hos främmande människor...gaahh... Tur att det är först nästa höst vi tänkte ha henne på dagis.

Har märkt att folk gifter sig till höger och vänster.... Ny trend? Eller så är det bara för att jag är i den åldern...eller alltså har vänner i gifta-åldern... För vi har då inte råd att gifta oss.... Eller jo, att gifta oss, men jag vill ju gärna ha fest för familj, vänner och bekanta och DET finns det verkligen inga pengar till.... Får väl bli knytis-bröllop! :) Nej, skulder har vi redan (hallåå...en hel jäkla hästgård) så bröllop får vänta typ till pensionen.

Nu ska jag sova.... I värmen...Jippi!

Av Nadja - 13 augusti 2012 22:33

Idag har min duktiga lilla fis bajsat på pottan!!! HURRAAA....
Tänkte lägga in en bild, men nääää... Haha!
En tragisk sak som hänt är att min farmor gått bort.... Vila i frid....Vi hade inte mycket kontakt, men det är ändå tragiskt...

Av Nadja - 13 augusti 2012 22:28

Enkelt och snyggt.... Eller modernt kanske?

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards