Forever is only the beginning...

Alla inlägg under juni 2011

Av Nadja - 1 juni 2011 13:29

Idag har jag varit till Klas och MOCKAT! Wohoo.... Först packade jag upp mina grejer och försökte få ordning på allt. HERREGUD vad jag har grejer.
Jag behöver ju en till sadelhängare nu också. Ojoj...


Sen ut och fota Klasen, men det regnade mest så det blev inte så fina bilder... hahaha! Ni kan se här nere.

Sen mockade jag åt båda två och jag blev ju till och med svettig... oojoj... undrar hur länge det kommer att ta innan jag får tillbaks min mockar-kondis sen? Vill inte ens tänka tanken. Huuu.... Men det var så härligt att vara tillbaks i Norrsunda igen! Jag är lycklig där.


     

Mysigt va? Hahahahaha!!

Av Nadja - 1 juni 2011 09:40

Min absoluta drömhäst var min Santo! Världens mest underbara, vackraste varelse... Tyvärr är det snart 1 år sedan han lämnade mig och saknaden är enorm.


  • Men om man bortser från att Santo är bäst i världen så ser min drömhäst ut såhär:
    Det är en ganska stor, kraftig sak... runt 165-170cm... Det är en valack... och mörkskimmel..lite apelkastad sådär.... Han hålls också mörk hela tiden.... lustigt va? Ha har lite ljusare man och svans däremot... Självklart har han lite ponnystuk över sig.. han ser nästan ut som en väldigt stor Connemara eller nåt sånt! HAHA!
    Det bästa med denna häst är att han aldrig tappar muskler (han är ju skitsnygg med lite hingstnacke och rund rumpa) eller blir för fet eller mager. Han kan också gå oskodd runtom året runt. Praktiskt va?
    Han är superfin i dressyren och dansar fram... lite mot det piggare hållet, men ändå lydig. Har lätt för det mesta och man kan till och med sitta ner i den ökade traven... haha... Han hoppar allt man styr på och blir som en liten globenponny när han får hoppa.... hehe...
    Samtidigt är han gudasnäll så att till och med Macke vågar hantera och rida honom.... man kan ju till och med rida ut barbacka på honom i grimma och grimskaft..
    Trots allt detta så skulle man ju tro att han är tråkig att rida, men det är han absolut INTE , han alltid rolig att rida.... han har glimten i ögat och vill allltid väl...
    Jo just ja.... Jag får honom även gratis! Och så råkar det ingå en stor hästgård också... Wohoo!!   

    Drömma får man väl?


Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards