Forever is only the beginning...

Alla inlägg under juni 2011

Av Nadja - 6 juni 2011 10:15

Har just varit till MVC... Idag var det Cecilia som var min BM eftersom min vanliga har semester. Hon är så trevlig! Alla mina värden är super och inte en tendens till havandeskapsförgiftning!! Wohooo... Jag behövde inte ens gå ner till labben och ta nya prover. FRAMSTEG!!!

Blodtrycket var 122/80... bättre än nånsin och inte ett spår av protein/äggvita i urinen! Jeeeii.... Och jag hade inte gått upp i vikt alls sen sist.

Det enda som va lite konstigt var att sf måttet (när dom mäter magen alltså) var 2 cm mindre än sist, men det kan ju bero på att man mäter på olika sätt. Nåja, det var ingen fara tyckte hon... Hon trodde dock inte att det är en stor bäbis...hehe.. bra det... så kanske man kan klämma ut henne lite lättare.... låtsas vi iaf. HAHA! Men bara för det så stannar hon väl inne 2 veckor extra och fettar på sig....   




Av Nadja - 5 juni 2011 19:03

Vet ni.... jag orkar inte ödsla energi på nånting annat än mig själv och min lilla familj just nu. Min vänner vet var dom har mig och jag vet vilka som bryr sig om mig också oavsett vad som händer. Men jag kan tyvärr inte tänka på nåt annat än mig själv just nu... Att bli mamma är det största som hänt mig i mitt liv hittills.
Allt annat tjafs här i livet är en droppe i havet, så är det bara.
_________________


Igår grillade vi hos mamma... min morfar var och hälsade på och även min halv-moster och halv-morbror! Det var längesen jag såg dom!! Väldans trevligt och gott var det....   Jag hade tyvärr huvudvärk hela dagen så till slut blev jag för trött för att orka umgås..

I natt när jag skulle sova så höll bäbis mig vaken flera timmar... hade en massa förvärkar till och från och fick ingen ro att somna... Jag låg mest och hoppades på att det skulle vara dags för bäbis att titta ut, men nääää.... till slut somnade jag så gott och sov ganska länge på morgonen. Hrrmm... man får nog bara snällt vänta tills bäbis är redo... det är ju trots allt 11 dagar kvar till BF!


Av Nadja - 5 juni 2011 18:43
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nadja - 4 juni 2011 20:40

Tänker bara ta upp dom två tränare som jag uppskattar allra mest...

Den första är Carro Darcourt. Jobbar på Lövsta Stuteri och tävlar mycket själv... Hennes mest kända häst just nu är kanske Paridon Magi som förhoppningsvis en del av er såg under Globen tävlingarna. Dom har även varit och tävlat i Florida i vinter i Intermediaire I.
Jag kommer inte ihåg exakt när jag började rida för henne, men det är nåt år sen nu... Hon bor ju i Sverige så hon kommer inte så jätteofta till Åland, men dom gånger hon kommer är guld värda.
Hon är fantastiskt positiv och uppmuntrande och läser av både ryttare och häst väldigt bra. Det är alltid roligt att rida för henne.

  Carro och Paridon Magi - Globen 2010

______________

Den andra är Soile Kokko. Bor för tillfället i Spanien och jag har bara hunnit rida en gång för henne förrän jag blev gravid, men OJ vilken upplevelse!! Jag har däremot varit med och tittat på andra ryttare som ridit för henne.

Hon är inriktad på medveten ridning och koncentrerar sig på att få ryttaren mjuk och följsam så att hästen också kan vara det. En helt fantastisk upplevelse och sååå nyttig. I höst skall jag försöka vara med igen när hon kommer till Åland!
Här är hennes hemsida: http://www.awlar.com/

  Soile och Ramona

Av Nadja - 3 juni 2011 20:00

Kan nån ge mig tips på nån blogg som är rolig? Och som uppdateras lite oftare än 1 gång i månaden....

Det är fan lika slött på datorn som på TV nu för tiden! Kanske jag borde börja titta på en ny serie? Hmmmmmmm.....

_____________

Annars så har jag varit till Klas idag och pussat på henne. Gisela red ut en sväng så jag visade var alla grejer skulle va när dom är i beteshagen.   
Det var jäkligt varmt ute vill jag lova... ojoj... Jag gick en sväng till Santos grav också... det växte vitsippor på den...   Mina fina pojke... snart är det 1 år sen han lämnade mig.

Gaaahh... Jag vill också rida!! Men först måste jag få ut bäbis och sen bli av med alla kilon som jag gått upp.... Det är väldigt nyttigt att vara gravid, för man inser hur mycket mer kroppen måste jobba för att bära upp alla extra kilon... sen att man ska pumpa runt blod för två personer och få in tillräckligt med syre bidrar ju också till att det känns tyngre just nu, men ändå!!  Jag måste ut och promenera med barnvagnen sen!! Jag vill aldrig mer vara så här tung!! Urk!
Kom ut nu bäääbis!   

Av Nadja - 3 juni 2011 09:42

  • HUS
  • Stall på gården
  • Kia Sorento eller Lexus RX400
  • Ett urtjusigt Umesläp
  • Vips är det nån som vill betala bort alla våra lån
  • Några nya sadlar skulle sitta fint
  • Den där drömhästen får också gärna komma till mig....
  • Bli Mackes fru och nån som betalar mitt bröllop
  • Rob överlämnar Breaking Dawn DVD´n till mig personligen INNAN den har biopremiär... HAHAHAHA!
  • Att min förlossning går precis som jag vill
  • Att min familj får leva ett friskt och lyckligt liv
  • Att jag inte skulle ha sån aptit...*fniss*

    Näe... alla såna här saker skulle bara göra att man tappar uppfattningen om det verkliga livet.
    Allt har en mening... alla motgångar stärker bara en.
    Det som inte dödar härdar!

    Men lite tur med husköp skulle jag gärna ta emot.... vi har 2 husvisningar denna vecka så HÅLL TUMMARNA NU!
  •  



Av Nadja - 2 juni 2011 11:31

OJ!!

Mina drömmar.... jaa... för det första vill jag leva ett långt och lyckligt liv där alla i min närhet får vara friska och glada!    


Men om jag verkligen får drömma mig bort så vill jag ha en stor fin hästgård tillsammans med min älskade man (jaaa, i min dröm så har vi råd att gifta oss min gåbbe och jag) Gården skall vara lite i engelsk stil... självklart med boxar där hästarna kan titta ut... Helst är jag så rik att jag bara har en massa egna hästar i stallet, men om jag ska tänka lite mer verkligt så har jag ett inackorderingsstall.

Jag skulle sköta gården själv... mockning och sånt... för då får man ha det som man själv vill. Hästägarna får mocka på helgerna...

Självklart har hästarna stora fina vinterhagar och även sommarhagar i anslutning till gården... GE MIG NÅN!?

____________________

Om man ska tänka lite mer verkligt så är jag nöjd med en liten gård och 2 boxar till mina hästar... Bara tanken på att få gå och natta hästarna varje kväll i pyjamasen gör mig alldeles lycklig. tihihi....  

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Skapa flashcards