Forever is only the beginning...

Alla inlägg under april 2011

Av Nadja - 13 april 2011 09:25

Sen får vi se vem som kan rida!   


BB

Av Nadja - 12 april 2011 09:14

Igår var vi förresten på kurs till sjukhuset igen... denna gången var det personal från BB som hade hand om föreläsningen. När vi samlades så upptäckte vi att ett av paren saknades... men det visade sig att dom fått sin bäbis i fredags redan... 8 veckor för tidigt. OJoj...
Sen fick vi gå upp till BB och titta runt. Jag har ju inte varit där sen lillebror föddes.... Det var jättemysigt... vi fick se förlossningsrummet och så berättade hon om olika ställningar man kan föda i... Allt prat om bäbisar och födsel gör att jag mer och mer längtar efter vår lilla...    

Min klasskompis från Brusaby fick en son igår också... hoppas allt gick bra!   Grattis till dom!


På Fredag åker jag till Petra... jeeeii... det va längesen vi träffades nu igen... och såklart är det Carro-träning nu i helgen förstod jag och jag kan inte ens titta på! Aaaaarrrgghhh!!!! Nåja, jag ska ju på Jeff Dunham på Lördag... Jag får trösta mig med det! hihihi...
 

Av Nadja - 11 april 2011 09:33

Det får gärna bli Juni nu... okej?


Igår var jag och kollade på dressyrtävling och jag måste säga att den där domaren dömde lite lustigt. Hon hade iallafall favoriter kan man säga. Nu menar jag inte att dom som blev placerade inte förtjänade det... absolut inte.... men jag tycker domaren skall titta lite mer på helheten... ryttare som med små medel får sin häst att avslappnat dansa fram... rätt form kommer bakifrån... inte framifrån. Jag tycker alla är så fixerade vid hur hästen går med huvudet... Jag tycker man ska införa en klass där man rider utan tyglar! ;) Sen får vi se vem som kan rida!!   


Klas var duktig och såg lite piggare ut än på Lördagen, men hon blir så låst på tävling... surar ihop och vill inte riktigt. Som jag sagt förut... Man borde få ha hinder och hoppa på framridningen! HAHA! DÅ sku Klas fatta att man ska röra på sig! Hon förstår inte idén med att lufsa runt i ridhuset.... det är GANSKA slött tycker hon! tihihi...
Jag ska prova sen i höst eller nästa vår att anmäla till en tävling och bara åka... för varje gång vi har åkt till ridhuset nu i höstas (när hon stod i Jomala och vi inte ens haft ridbana), så tyckte hon det va jättekul när hon inte har behövt vara där på ett tag. Så ska vi se hur hon är på tävling då!    Jeeeii....


Men åååhh... nu lagar dom en massa mat på TV igen. Jag blir ju hungrig. Fast jag har äntligen märkt en skillnad på det här eviga ätandet... Jag blir faktiskt MÄTT nu för tiden. Jag orkar inte äta lika mycket som för några veckor sen. TACK livmodern för att du tar upp hela min mage! HAHAHA!

Av Nadja - 10 april 2011 09:54

Du kommer att få en flicka om... (det som stämmer på mig har jag markerat med rött)

din bebis hjärta slår fortare än 140 slag/minut

du är rund runtom, inte bara framåt


du bär bebisen högt


du inte alls blev vackrare under graviditeten


• du var illamående de första tre månaderna


• vänstra bröstet är större än det högra


dina pupiller inte utvidgas när du tittar på dig själv i spegeln minst en minut


du vill äta sötsaker som juice, frukt och godis


• du gör en pendel av din vigselring och en bit tråd och den svänger från sida till sida när du håller den över magen


• din hy är mjukare än vanligt


du är mer känslosam än vanligt


• du spontant visar dina händer med handflatan uppåt om någon ber att få se dem


du var den mindre aggressiva sexpartnern när du blev befruktad


du inte luktar starkt efter att ha ätit vitlök


• du lägger din ålder vid befruktningen till numret på den månad du blev befruktad och svaret är ett udda tal


ditt hår blivit tunnare och mer glanslöst under graviditeten


du sover på höger sida


du sover med huvudet mot söder


din urin är mindre klargul


• ditt förra barns första ord var "mamma".



Du kommer att få en pojke om...

• din bebis hjärta slår med mindre än 140 slag/minut

• du bär magen "framåt"


• du bär bebisen långt ner


• du blir vackrare under graviditeten


du inte var illamående de första tre månaderna


• högra bröstet är större än det vänstra


• dina pupiller utvidgas när du tittar på dig själv i spegeln minst en minut


• du vill äta salt och proteinrik mat, som ost och kött


• dina fötter lättare blir kalla


• du gör en pendel av din vigselring och en bit tråd, hänger den över magen och den svänger i cirklar


• du får torr hy


du lägger din ålder då du blev befruktad till numret på månaden du blev befruktad och svaret är ett jämnt nummer


• du fått tjockare och blankare hår under graviditeten


• håret på benen växet fortare under graviditeten


• du lättare får huvudvärk


• du sover med huvudet mot norr


du spontant visar händerna med handflatan nedåt ifall någon ber att få se dem


• du sover på vänster sida


• din urin är klargul


• du var den mest aggressiva parten under sexakten då du blev befruktad


• du luktar starkt från hela kroppen då du ätit vitlök


• om ditt förra barns första ord vad "pappa".

Av Nadja - 9 april 2011 09:44



När ska jag komma iväg och köpa hans nya album "I´m taking off"? Vill ha!!!

Av Nadja - 8 april 2011 12:43

Idag har jag inte gjort så mycket nytta som vanligt... haha...

Tycker dom skulle kunna visa lite bättre program på TV nu när jag har tid att titta.  

Annars har jag försökt hitta lite våriga bilder till hemsidan, men jag är tydligen sämst på att ta vårbilder från Sleipner.

Däremot har jag satt in startlistan på hemsidan. Det var massor som skulle va med och tävla.... ojoj... kommer att ta hela dagen. Fast den finaste hästen är ju med också!   Fannis LA-debut.... kommer inte att bli några problem alls eftersom hästen är så proffsig! Hihihihihi.... LA:1 är skitrolig att rida till på köpet... och på KORT bana. Kan det bli bättre!? Hoppas Klas är taggad bara så hon gör fina ökningar och inte säckar ihop.


Ikväll ska vi förhoppningsvis till Lumparland och tvätta min bil... det behövs! Stackars bilen har inte sett en tvätt på hela vintern.

På tal om min underbara bil....
Nån som vill köpa den?
Vi kommer förmodligen att byta ner oss till en liten billigare eftersom Mondeon blir familjebil och den ska även få dragkrok så.... sååå min stackars pärla blir lite överflödig så att säga.
Den går som en klocka och jag börjar nästan gråta när jag tänker på att vi kanske måste skiljas, men vad gör man när pengar styr ens liv?... Det blir ju inte billigare att leva när man sen har barn. Suck!

Det är en v40 med T4 motor (det är alltså bra med åk i den...hehe.. 200 hästar)

-98 och har rullat 185000km! Världens bästa bil enligt mig. Bytt kamrem ganska nyligen och sånt där annat dyrt....

 


Av Nadja - 7 april 2011 11:56
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nadja - 5 april 2011 22:37

Fått sommardäcken på bilen och så har vi hämtat hem babyskyddet.    Orkade tyvärr inte ta bild.... men det är JÄTTEFINT! Tänk att det ska ligga en liten bäbis där snart! Och så berättade pappas sambo att hennes släkting i Norge fick en pojke idag fast läkaren sa på ultraljudet att det va en flicka... så vi får väl se!   Tur att jag bara har ett enda rosa plagg ännu. HAHAHA!

Nu ska jag ut med hunden och sedan sova... har haft tandvärk och huvudvärk från hell idag och i morgon kl 8.00 ska jag till tandhygienisten! AAAJJJ!!!!

 

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards