Forever is only the beginning...

Alla inlägg under april 2011

Av Nadja - 22 april 2011 22:08

Hemmafrun är på gång... Idag blev min korvsås jäkligt god!   Antingen smakar allt bättre när man är gravid eller så lyckas jag bara få det godare nu än förut. Till å med min gåbbe sa att det va skitgott! Jeeeii... Kanske jag lyckas föda upp ett barn sen iallafall? HAHAHA!

Sen blev jag sugen på nåt gott, så det blev att fixa kolakakor... dom blev också lyckade! Supernajs! Jag får nog börja slänga in recepten här på bloggen tror jag.


Annars har jag sett på halva Harry Potter filmen... jag gillar ju inte dom, men Rob var ju med så... haha! ... men den stackarn dog ju sen!! Taskigt!

Nu ska jag ut med hunden... Glad Påsk på er!

Av Nadja - 22 april 2011 14:08

Åkte ganska tidigt till stallet för Petra skulle få rida Klas.   Hon har ju inte suttit på en häst på år och dar, så jag tänkte att det blir nog roligt för henne. HEHE!

Det gick finfint och Klas såg supernöjd ut och gick med spetsade öron hela tiden... riktigt skoj att se! Dom hoppade sockerbitshinder till å med...hihihi!

Det var riktigt skönt att få pyssla i stallet igen... fast när jag mockade Klasens box så fick jag förvärkar..haha.. "bara" 3 st.... suck... undrar hur det skulle ha varit om jag jobbat hela tiden ut... urk!


Nu ska jag se om vi får nån mat i oss... so long...

Av Nadja - 21 april 2011 12:51

Okej... det här är bara brainstorming... Men här kommer några namn som jag och min kära sambo är någorlunda sams om:   


Alyssa
Ariana

Aimée/Amy - tyvärr heter Mackes kusin Amy... men whatever...

Nataya - påhittat av mig... otroligt att M gillade det! HAHA!

Kimberly

Aaliyah - vårt favoritnamn, men kommer att bli alldeles för krångligt för omvärlden och barnet själv känner jag på mig...

Sophie - jag hade en dröm att hon skulle heta Sophie... med just den stavningen.

Grace - faktiskt ett släktnamn på min sida

Maya - nästan släktnamn... min mormor heter Maj

Natasha - för att följa den ryska tråden då... hihi... (Nadja är ryskt)

Natalie/Nathalie

 

Däremot kan allt detta ändra sig till nästa vecka! HAHA!! Jag tror helt enkelt att vi får vänta och se hur hon ser ut innan vi bestämmer oss. Och vem vet... det kanske är en KILLE mitt i allt!!! Haha...




Av Nadja - 20 april 2011 13:27

Här kommer lite bortglömda bilder också:

  

Min älskade Bullen

  Nisse när jag var och provred honom... så rejäl och helt underbart steg hade han då... (säljaren som rider på bilden)

 

Soile rider söta Ramona... Åh... längtar tills jag får rida för henne igen!  

  Ge mig den här underbara varelsen... Älskade Hokus Pokus    

Av Nadja - 20 april 2011 09:13

Bäbis har verkligen sjunkit ner nu.... jag kan andas igen!!! Mina lungor har äntligen fått plas!   
_____________________
Goda nyheter i musikvärlden!! Evanescence skall släppa ett 3:e album.... ÄNTLIGEN!! Jag ser verkligen fram emot det.... tills dess får ni lyssna på min favoritlåt av dom:

Av Nadja - 19 april 2011 19:16

Åkte till stallet och pratade skit med Linda en stund!   Före jag gick till café så tog jag en sväng via Klasens hage och så fort hon fick se mig så gnäggade hon och sen hummade hon hela vägen tills jag kom till grinden.... Åååhh... lilla hjärtat!!   Hon blev så glad och det värmde verkligen mitt hjärta!


Sen kom jag hem och lagade egna köttbullar... och inte för att skryta, men dom blev supergoda!   Och på tal om steka så ska ni köpa Jamie Olivers stekpanna... helt suverän!! Jag låter som värsta hemmafrun! Jeeeii!   Gammal bild på mig och Karat.... det var tider det!   

Av Nadja - 18 april 2011 09:20

Har tillbringat helgen hos Petra i Åkersberga.   
Åkte dit fredagmorgon... När jag kom fram till Å-berga så åkte vi direkt in till centrum och kollade i affärer... H&M öppnade sin nya butik! Wohoo... Men det var på Lindex vi hittade dom gulligaste bäbiskläderna. Jag vågade inte shoppa några bäbiskläder... Jag vill veta att det kommer ut en bäbis först.... och om det är en flicka eller pojke! Och jag kanske får en JÄTTEbäbis som måste ha kläder i storlek med en 2-åring.... hrrmm.... 
Sen grillade vi på kvällen och åt gott!! MUMS
På Lördagen var det dags för Globen och Jeff Dunham! Hahahaha... Han va skiiiit-rolig! Visste ni att Achmed har en son? Och att Peanut också kan buktala? HAHAHAHA! Jag hade ont i käkarna efteråt kan jag säga. Skrattade non stop i 2 timmar typ...

Söndagen slappade vi och njöt av solen! Det var hur varmt som helst....så skönt att våren äntligen är här.

____________________________

Nu har jag just varit till MVC.... bäbis mår bra... 145 i hjärtljud och ligger tydligen med huvet neråt... ganska långt ner också... undra på att det trycker ibland. HAHA! Ryggen var vänd till vänster och det är förmodligen bäbis rumpa jag känt högt uppe som en liten bula! Hihihi...  Idag är jag alltså i vecka 31+4.

Hon uppskattade vikten på bäbis till 2,2kg.... Hur man nu kan upskatta sånt bara genom att klämma på magen? Haha...

Jag däremot hade socker i urinen och i blodet. AJJABAJJA Nadja... Jag åt faktiskt godis igår när jag kom hem och det var det sista jag åt så undra på det... Sen drack jag ett stort glas juice strax innan jag åkte till sjukhuset såååå... Usch! JÄVLA SOCKER!! Jag borde ha hållit mig borta från det som jag faktiskt gjorde i 3 år! JAG ÄR DUUUM! BLÄ! Bättre att äta chips då tydligen.... eftersom jag alltid haft bra värden när man har gått på hälsoundersökningar från jobbet. Inte ens högt kolesterol eller nåt... så jaaaa---> ÄT CHIPS OCH INTE GODIS! Eller helst inget alls om ni är så duktiga.

23 maj ska vi på Ultraljud...   

________________________

På Torsdag kommer Petra till Åland! Wohooo... På Fredagen ska vi pyssla om Klas. Det ska bli skoj!




Av Nadja - 13 april 2011 11:26

Fick just lite panik....med tanke på alla barn som föds för tidigt...
Tänk om bäbis kommer när jag inte är hemma på Åland!? Jag VÄGRAR föda i Sverige!   Noooooooooo!!!!

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards