Forever is only the beginning...

Alla inlägg under augusti 2013

Av Nadja - 13 augusti 2013 23:02

Jag var med på en budgivning här om dagen på en Stokke matstol... Har bjudit på flera såna stolar och då är vi oftast samma personer som slåss om dom. Hahaha! Så blev det nu också...klockan närmade sig budstopp och såklart slänger människan jag bjuder mot ett bud sista sekunden före prickslaget... Jaha, tänkte jag då! Bara för att hon har snabbare telefon/dator än mig så kan hon göra så. Nå, det visade sig att det var nån 5-min regel så då var inte slaget över ännu...vi kunde buda 5min till tills nån ger sig....typ... Jag gav upp direkt. Så skrev jag att hon andra får ta den...
Samtidigt går jag in på en annan köp och sälj sida (på fejjan alltså) och vad ser jag? En Stokke stol...precis likadan... Och ingen hade budat! Halleluja! Det var bud från 50e....jag budade direkt! Budstopp 2 dagar senare...spännande!
Idag hade jag ett mail att jag hade vunnit budgivningen och fick köpa den för 50e!
Här har jag kämpat och budat på en massa stolar och aldrig vunnit och nu....vips så var den min! Och ingen motståndare! Wohooo!!
Plötsligt händer det!!!
Idag hämtade jag hennes docksängar också. 11e betalade jag för dom. Jag älskar fejjan loppisar!

Idag jobbade jag kväll... Hade en uteritt och då red jag Zijan<3! Sen satte jag mig upp en stund på Grålle också...han är lite svår för eleverna ännu. Men söt är han... :D

Av Nadja - 13 augusti 2013 10:48

Här om dagen snickrade jag ihop två "väggar" så man ser lite bättre hur färgerna ser ut...

Till vänster är färg nr 8 och till höger nr 4. Dessa färger är hittills våra favoritfärger. Jag gillade 8an bäst förut, men i dagsljus på en större yta så ser den inte bra ut. Nog för att det bara är målat med ett lager färg på bilden, men ändå... Det blir för onaturligt.
4:an tyckte jag jättemycket om när jag hade burit ut bara den i solskenet, men när jag sen lade 8:an bredvid så blev helt plötsligt 4:an väldigt brun.... Jaaa..jag vet inte...suck!

Av Nadja - 11 augusti 2013 23:45

Jag blir knäpp!
Det är aldrig samma storlekar på kläder nu mera.... H&M har små storlekar tycker jag. Och köper man nåt från Finska sidan så är dom jättestora!
Senast idag köpte jag en regnjacka i strl 74/80 (motsvarar en 1-åring i strl), såhär sitter den på Amy:

Dålig bild, jag vet...men ni ser ju.

Jaaa... Amy har ju vanligtvis storlek 92 så..höhö!

Av Nadja - 10 augusti 2013 16:35

Men det regnar inte... :P

Av Nadja - 10 augusti 2013 13:11

HAHA! En sak jag aldrig fattat är när man menar förmiddag och eftermiddag...mellan vilka tider alltså! I min värld är det såhär:
Morgon = 05-09
Förmiddag = 08-12
Dag = 12-16
Eftermiddag = 16-19
Kväll = 19-23
Natt = 23-05

Hahaha... :) Kom bara att tänka på det när jag messade med Nathalie... Så när jag säger eftermiddag så menar jag efter middag! Okej? Och jag äter middag absolut tidigast kl 16!

Av Nadja - 6 augusti 2013 21:43

UHH...denna vecka går låååångsamt! Det skulle gärna få bli slutet av augusti nu så jag får nästa lön. Lite mer klirr i kassan. From måndag så börjar jag jobba heltid igen. Synd att man inte kan jobba 6h dagar och få full lön... Det skulle vara great!

Idag fick lägerbarnen rida barbacka. Dom höll på att skumpa av i traven och frågade ändå om dom fick galoppera! Hahaha...sötungar!
Jag klippte lite gräs efter att ungarna åkt hem och då fick jag sån extrem längtan efter att fixa fint på min egen gård. Blöhh...

Idag kom Amys nya Reima halare. Den var skitsnygg! Och blir suverän till hösten. Jag skulle behöva en varm halare åt Fisen till kallare vinterdagar också... Hmmm...får nog gå och kluma på den där på Kappahl igen.

Av Nadja - 5 augusti 2013 20:22

Åhh, idag råkade jag gå in på Kappahl och klämde lite på dom där snygga vinterhalarna. Amy vill ha. Men dom kostade nästan 90 euro! Gulp! Och så kollade jag på regnkläder också. Hon behöver galonisar... Vilka är bäst? Funkar typ H&M och kappahl? Eller ska man köpa märkes? Typ rukka? Jag hittade helt snygga på sparhallen också...men ja...är dom bra?
Nå, jag fyndade bättre begagnade Kuoma stövlar åt Amy iaf! :) 10 euro på fejjan loppisen! Wohoo! Dom var storlek 24, men med yllesockor så blir det perfa! :D Kuoma är bäst!

Idag var Amy på dagis för första gången... Vi var ju med henne såklart, när det var första dagen...men det gick jättebra. Lite blyg i början, men det gick över snabbt.
Dagiset verkar vara riktigt bra och det var bra stämning. Stooor gård att röja på! Hehe!
När vi skulle åka hem så ville hon inte komma med.Hahaha Det bådar ju gott för framtiden. :P (heter det verkligen bådar?? Håhå, vad fuuult)
Sen åkte jag på jobb och där fick jag rida uteritt i två timmar på Zijan! :D Älskade gullehäst...vi gick och plaskade och han gick faktiskt i och skvätte med frambenen! Sööööötnos!

Av Nadja - 3 augusti 2013 22:24

Imorrn får jag två nya hästar till ängen min! Jessicas båda hästar kommer, så ikväll har vi stängslat om hagen lite grann.
Jag har även målat 3 nya röda färger... Det var svårare än jag trodde att hitta rätt nyans på rött. Men nu har jag två favoriter iaf.... :)

Vilken skulle du välja?

Nu ska jag skriva ihop en lista på kläder Amy behöver i höst och i vinter. Ojoj... Dags för en Sverige-tur och shoppaaaaaaa!! :)

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards