Forever is only the beginning...

Alla inlägg under augusti 2013

Av Nadja - 22 augusti 2013 21:56

Suck, kan ingen tipsa om nån rolig blogg där dom inte skriver om samma jädra saker heela tiden. Skittråkigt att läsa ju.

Idag åkte jag på jobb efter att ha varit hemma med en sjuk Amy. Känns ju som rena semestern att vara på jobb jämfört med en understimulerad Amy.ehe
Jag hade tänkt göra mina lektionsplaneringar idag, men jag blev ensam på jobb vid ett-tiden, så jag fick fixa vatten och hö i hagarna ist. Sen kom barnen... Har 8st i min första grupp på torsdagar och det är lite kaos då. Ska bli intressant när vi måste vara i ridhuset.
Tack o lov att jag har drillat "mina" ungar väl för dom fixar allt. Dom är hjälpsamma, ivriga och duktiga! :D
Imorrn skall jag ha mina nya nybörjare för första gången... Hoppas dom blir lika duktiga. :D

Och på måndag bär det av till Sverige och kolla på ponny! Wiiieee! :D

Av Nadja - 21 augusti 2013 22:58

http://hastmarknad.hastnet.se///huvudbilder/745363.jpgHaha...jag har aldrig gillat breda nosgrimmor. Och inte blanka heller... Och nu gör jag det ännu mindre. Hahahahahahaha

Av Nadja - 21 augusti 2013 00:09

Amy har feber....det är faktiskt synd om henne. :( Och såklart måste hon bli snorig också. Hon hatar att vara snorig.
Så nu har jag höjt sängen i ena änden och så fick hon faktiskt panadol inför natten eftersom febern legat på 39 hela dagen. Så nu sover hon sött....äntligen.. mammas hjärta! <3
Så det är bara att stanna hemma imorrn. Suck

Ikväll jobbade jag dock...kom lite senare på jobb, men jag hade mina lektioner iaf. Sista gruppen red ut och jag hade Indiana. Iiiiihhh....jag älskar att åka poniiii! Hon är så himla gullig att rida ut på! :D

Av Nadja - 19 augusti 2013 22:40

Idag kom virket till panelen på huset... Det händer nåt!! Så nu kommer mitt liv att gå ut på att måååååååla mååla mååålaaaa....

Av Nadja - 18 augusti 2013 22:36

http://www.stromsholm.com/rsg/2013/02/09/traning/

KLOKA ORD!
Och ja...jag står fortfarande för den åsikten att hästar inte skall börja ridas förrän vid tidigast 4 års ålder. Man kan göra så himla mycket ändå med dom fram tills dess. :)

VOW

Av Nadja - 18 augusti 2013 00:19

Klockn är 01.15 och jag är vaken...fy mig! Jag har just sett på en film.. och det händer inte ofta numera. Jag såg "the vow" med Channing Rarin! (sorry Nathalie, men vår filmdejt blev ju aldrig av...haha) Den var bra, men jag skulle nog vilja ha liiiite mer av den där feelgood-känslan! :D Dom var lite snåla på det.
Näj...nu ska jag sova och försöka sova bort min förkylning. Tack och godnatt

Av Nadja - 17 augusti 2013 21:30

Idag tog jag en barnfri trip till maxinge. Jag fick med mig Nathalie också! Wihuuu!
Jag hade bestämt mig för att köpa den där vinterhalaren från Kappahl åt Amy. Jag hade ju klippt ut rabattkort och allt! :D Jag tror jag ska bli sån där tant som handlar med rabattkuponger.... Mohahaha...som dom där i USA! Ni har väl sett på tv?
Nåja... Jag var ju intälld på den roooosa halaren (overall heter det i sve...jag veeet) men på nåt konstigt sätt så fick Nathalie mig att välja den gröna! :D hihi... Den var också jättefin så jag är nöjd. Plus att den passar både pojkar och flickor ifall man nån gång skaffar en till! :D

Så här ser den ut... :D
Nu måste jag bara shoppa nya mössor och vantar åt Fisen så är vintern räddad. Yei!
Ja, och på måndag hämtar jag ju vinterjacka och vinterbyxor som jag köpt på fejjan loppisen! Supernajs!
Kanske systers kompis också har nåt begagnat att sälja billigt. Det var av henne jag fick en land&lake galonhalare och jag älskade den! :D

Av Nadja - 14 augusti 2013 23:57

Just nu är jag så less på allt och alla så jag tänker inte skriva desto mer. Usch!

Men en sak är kul....Zijan har sett mycket bättre ut på lektionerna nu. Kanske lite intensiv dressyrträning i somras gjorde susen? Vi hittade verkligen varandra och det var så skönt att få rida honom själv varje dag...då kunde vi liksom fortsätta där vi slutade dagen innan. Med ryttarbyten hela tiden så börjar man om på noll varje gång.... Tyvärr!

Men han är fin....ruskigt fin! Min prins! Zijan <3

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards