Forever is only the beginning...

Alla inlägg under augusti 2013

Av Nadja - 2 augusti 2013 20:58

Saker jag aldrig förstår att folk hinner med:
* tvätta bilen
* torka golv
* ha fler än ett barn
* läsa en bok
* lägga sig i andras liv
* stryka kläder
* ha fler än en häst
* sminka sig varje dag
* gå till frissan
* putsa läder
* gå på bio

Jag hinner inte med nåt. All ledig tid går till att sova.

Av Nadja - 2 augusti 2013 20:50

Idag har jag tillbringat hela dagen på fyrhjulingen....känns det som. Uuhh.. Eller ja, först mata och föra ut privathästarna, sen hämta hem 5st ponnisar från järsö. Sen placera ut rätt hästar i rätt hagar. Emilio har gått med Franskis och gänget denna vecka och idag kom ju då hans riktiga flock hem från järsö så han fick gå med dom igen. Det resulterade i att han blev helt störd och skena runt i hagen och skrek och försökte valla bort Hasse från flocken!? Vilket han också lyckades med och stackars Hans fick snällt hållas i ena ändan av hagen med Emilio. Trodde Milen att han blivit hingst och skulle sno ett sto då eller?? Snacka om att få error.

Zijan och Grålle fick gå med Franskis gäng och där gick det lugnt till iaf. Danne tror däremot att han är bästis med alla...haha! Dom andra tycker att han är lite väääl påflugen.

Sen var det bara att köra ut en massa hö och vatten. Håhå... Dagen tog slut snabbare än jag trodde.
Huvudvärken har kommit nu också.

Imorrn ska jag skjutsa syster till vår styvsysters bröllop. Jag är inte bjuden. Och sen ska jag måla nya röda nyanser för att se om det är nån vi gillar...till huset alltså...heheee.

Ivory är nog världens sötaste 20-åring!

Av Nadja - 1 augusti 2013 21:36

Det är rätt slött att jobba ensam på dagarna. Blöh...
Idag har jag bla tvättar bojsläpet! :)

Se så fint det blev! Det växte mossa på taket, så det var på tiden att nån brydde sig om det.

Sen är det ett evigt körande till hagarna med hö och vatten... Vi måste stödutfodra med hö, eftersom det var så torrt och inte växte nåt gräs.
Och imorrn hämtar jag hem dom sista hästarna från Järsö.
Sen är sommarlovet slut för deras del. Jag skall även rida Grålle och kanske rensa lite ogräs om det är vackert väder. Jag borde trimma det sista också, men dom där jäkla brännässlorna attackerar mig! Blääää!

Igår körde vi in sista veden och sen skulle jag haft kalas, men det var bara Nathalie som kunde komma...så jag var lite tråkig och bjöd bara på kladdkaka... Höhö! Jag får baka tårta och ta med till jobbet nästa vecka...där äts den upp iaf! :)
Vi har även tagit hem färgprover till fasaden! Ihhh...

Jo, det ÄR 5 olika färger.... Haha!

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Skapa flashcards