Forever is only the beginning...

Alla inlägg under mars 2013

Av Nadja - 9 mars 2013 22:27

Vart tog denna veckan vägen? Den förra gick åååå långsamt och den här gick jättesnabbt. Konstigt.
Nåja, idag var det iaf träning för en svensk tränare... Ojoj, har väl ridit för 3st olika nu på några veckor... Och dagens tränare Mia Söderberg var väldigt trevlig att rida för. Hon gav oss (jag red med Nathalie) tid att prova oss fram i vår egen takt och testa lite olika sätt som fungerade på just den hästen man sätt på.
Jag red Alice igen och hon kändes lite trött...eller kanske lite nonchalant liksom. Mia ville att jag skulle rida henne med korta steg så hon kunde hålla balansen, men det resulterade i att hon somnade bort och kändes uttråkad att rida liksom. Jag kände ju att det fungerade tex i skänkelvikningen, men sen skulle jag vilja rida henne fram för att få henne lite taggad och uppmärksam.
Stackarn hade ju gått 2 lektioner på dagen redan.... :( Men jag fick till några riktigt fina övergångar från trav till skritt. Jag fick ju inte en enda övergång bra när jag red förra helgen.......
Nå, imorrn kör vi igen...jag hoppas på mer övergångar... :) Och så skulle jag behöva träna på att länga traven...uuhh....

Har just kollat på melodifestivalen och nån Robin vann.... Låten var väl okej, men inte vinner den esc inte....

Av Nadja - 9 mars 2013 11:08

En liten filmsnutt från när hästarna fick springa i snön en dag... hihihi.. ursäkta att jag filmar snön i slutet! Hahaha!
Observera hur knäppa Hokus, Nisse, Samson och Flugan är i hagen bakom... HAHA!
 

Av Nadja - 8 mars 2013 23:03

Jag vet inte varför, men jag är sjukt sugen på att tävla dressyr! Jag brukar aldrig vara sugen på det....eller jo..typ när jag hade Santo. Men det är allt.
Med den tävlingskänslan så laddar jag inför träningen i helgen! Wihuu!

Det värsta är att jag är helt emot att starta i samma klasser som mina elever. (Tro nu inte att jag tror att jag är världsbäst och vinner över alla...åhnejdu....vissa av mina elever rider åååå mycket prydligare än mig.) Men som ridlärare skall man inte tävla mot eleverna, utan ridlärarens jobb är att coacha sina elever...från marken.
Problemet kommer ju sen då ridläraren själv vill tävla...hmmm... Och på Åland har vi ju inte så mycket tävlingar att välja mellan.
Men jag tänkte som så att jag startar LA på nån skojig häst. :P Pluto? Samson? Hahahahahahaha... Fniss...
Men ja...jag måste iaf starta en gång innan ÅM i dressyr...så jag kommer ihåg hur man tävlar. Höhö

Det är snart lagtävling i dressyr...tror jag iaf....det vore ju nåt. :P

Nej, drömma kan man.... Jag vet inte varför jag tävlar heller...för varje gång man tävlar så går det inte alls som man vill... Haha! Hästen känns kanon på framridningen och sen är allt som bortblåst när man kommer in på banan. Höhö.... Det händer mig varje gång. Tror inte jag ridit ett enda program som jag varit helt nöjd med. Haha. Men nog har jag plockat en och annan rosett ändå.... Kanske för att jag hade turen att alla andra hade en dålig dag just då. Hahahahaha!!!

Nej, gå och sov nu Nadja!

Av Nadja - 7 mars 2013 21:27

Idag fick Fisen en ny vårjacka! Den är väldigt färgglad! :) Och så fick hon en härligt rosa lurvig jacka av mormor också.

Den här veckan har gått jättefort...skönt! I helgen är det dressyrträning för Mia Söderberg. Zijan är ju tyvärr inte i skick så det blir Alice igen! :)

Solen är framme vissa dagar och då får våra underbara ridskolehästar vara utan täcke ute.... såå skönt tycker dom!

Av Nadja - 5 mars 2013 20:02

Testade longera Zijan idag för att kolla om såret höll ihop. Det började blöda litegrann bara så det var lugnt... Men det värsta var att han haltade. :( Bääääbis! <3
Bli bra nu gubben....

Av Nadja - 4 mars 2013 21:04

Jag har just varit på en föreläsning om barn och idrott. Det är väldans bra att uppdatera sig lite och så fick vi prova en massa övningar själva.
Och nu vet jag varför jag inte kan sitta så som alla jäkla tränare vill att jag ska sitta när jag rider, (förutom Soile tack o lov) jag har överrörligt bäcken. Hipp hurra...not...
Jag borde rida med korsett eller odla dubbla sixpack på mage OCH rygg för att kunna sitta som dom där jäkla tränarna vill. Och jo...operera om sittbenen lite också.... Gaaaahhhh!! *sliter mitt hår*

Jag ger upp. Jag rider som jag rider... Så fort jag försöker sitta som dom andra vill så går det inte att rida mer. Så ja.... Blöh

Såååå...på tal om det... I helgen är det träning för Mia Söderberg. Jag ska rida Zijan om han är i skick. Jääääää... :) Hoppas den tränaren är lite mer förstående hur min kropp är byggd. Nej, jag menar inte fläsket nu, utan hur min ryggrad är formad och mitt jävla överrörliga bäcken.
Seså...kämpa på nu Nadja! Gå på gym och stärk bålen.... Eller så int. Har bättre saker för mig.... Nu ska jag äta kakor. Hejdå! :P

Av Nadja - 2 mars 2013 20:33

Alltså, nog är det härliga ridskolehästar vi har.... Red Alice idag för Jepa. Och den där hästen är nog för härlig. :) Det är en sån där häst som man blir glad av att rida. Och det bästa är väl att man knappt märker att hon är ett sto...hon är alltså väldigt behändig att ha å göra med.
Ibland undrar man varför man sitter och rider dom där stoooora hästarna, när det finns sådär lagom stora och gulliga hästar. Attans att man är fet och lång....annars skulle jag lugnt ha en liten stor häst. :) Men hörni...vågen visade faktiskt 3 kg mindre än sist jag vägde mig! Wihuu.... Fast längden kan man ju inte göra nåt åt förstås.... Men å andra sidan får ju 3m långa gubbar åka runt på 135cm islänningar, så då kan väl jag också. Höhö!
Men heey....man krymper med åldern va? Så jag kanske kan köpa D-ponny när jag är 95år gammal typ!?

Ja alltså... Träningen idag var rolig och Jepa var en kul prick att rida för... Däremot blir jag lite irriterad på mig själv för att jag inte kan koordinera mina hjälper som jag vill... Det är väl inget som märks när man ser på, men man känner det själv så himla bra. Och värst är det i höger varv...jag är totalt värdelös på att rida i höger varv. Hahaha! I framtiden behöver jag väl en medryttare som kan rida bättre i vänster varv så den stackars hästen blir liksidig! Mohahaha....

Jag lade om Zijans sår och det ser helt okej ut tack o lov... Jag är så himla rädd att det ska bli infektion. :( Men nu var det knappt varmt eller svullet. Duktig pålle! <3

Nu tv en stund och sen sova. Imorrn är det Jepa-träning igen. :)

Av Nadja - 2 mars 2013 12:30

Idag släpps den allra sista dvd'n i Twilight serien.... Breaking Dawn part 2. Sen är min samling komplett! :D
Yes, I'm a Twimom! :):):)

TWIMOM: A group of 'adults' who have children and/or are married, who are overly obsessed fans of the overrated 'Twilight' book series.

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards