Forever is only the beginning...

Alla inlägg under mars 2013

Av Nadja - 22 mars 2013 12:41

* Folk som inte prioriterar hästarnas välbefinnande i första hand!
* Folk som låter sin häst fara runt från människa till människa. :(
* Folk som skaffar häst för att sen tröttna eller inte ha tid mer efter nåt år. (och ja, det är skillnad om man ej passar ihop såklart)
* Att folk på Åland inte kan köra bil.
* Att det aldrig finns pyjamas i rätt storlek åt Fisen. Hon är alltid mitt emellan två storlekar.
* Att det alltid visas matprogram på tv när jag är som mest hungrig.
* Att folk inte har eget tänk nu mera... Jag blir seriöst rädd snart. Världen håller på att fördummas.
* Att min gullunge inte får sova ordentligt pga snor. :(

Av Nadja - 18 mars 2013 22:48

Idag har jag varit till stan två gånger.... först till tandläkaren. Ingen kommentar, men fy fan säger jag bara. Nå, sen till Godby en sväng också...har stressat runt som nåt värre idag.
Sen tog jag mig på jobb iaf och fick börja med att ta in en stegrande Zijan från sjukhagen. Den stackaren tycker nog att livet är allt bra tråkigt just nu. Och tydligen måste han gå med bandaget ännu längre... och jag fattar inte varför? Det har ju läkt ihop?
Jaja...
Lektionerna gick finfint och just nu försöker jag ha lugna lektioner med mycket skritt eftersom hästarna får gå lite extra pga 3st sjuklingar. Vi behöver en ny häst till ridskolan... ganska snart....

Nej, nu ska jag sova. Tack och godnatt

Av Nadja - 18 mars 2013 00:31

Måsta bara fota Fisens nya kläder. :)
Mössa med groda på, tröja med häst och randiga byxor. Tihihi

Av Nadja - 17 mars 2013 20:16

Var en sväng till mässan, men det var nog verkligen ingenting att se.... Tävlade hos två företag, så nu hoppas vi på vinst...höhö!
Köpte en rosa mössa från Ett tu tre, bara för att den va såååå söt på Amy. Sen hade Amys fammo köpt en tröja och byxor därifrån också! :) Riktigt gulliga kläder hade dom.

Tänk om man skulle åka till barnmässan i sve nån gång.... Assååå....jag skulle bli GANSKA fattig om vi säger så. Är det nåt jag är svag för så är det barnkläder. Ujuj!

Efter mässan for vi till jobbet mitt och där gav jag medicin till sjuklingarna och lade om bandaget på Zijan....han biter sönder det HELA tiden. Suuck. Men jag penslade på ett fett lager med tjära på bandaget! Hehe!
Imorrn är det jobb igen! :) Hoppas det är lika soligt och fint som det varit nu.

Av Nadja - 17 mars 2013 13:11

Igår kom Nathalie till mig och vi var extremt onyttiga och käkade Gino och chips.... Hähähähä! Gissa vad jag käkade till frukost idag då? Haha
Vi spelade Yatzy också och gissa vad? Jag förlorade. :P Observera dom enorma tärningarna!

Av Nadja - 14 mars 2013 21:25

Assååå.... Det här är min mammas lock till alla hennes burkar... Och ja, hon säljer tupperware! Haha... Förstå hur många burkar hon har liksom.

På tal om inget, nån som vill köpa täcken? Jag har ett blått tjockt Eskadron innetäcke, ett blått Källqvist ute vintertäcke, ett rutigt Finntack innetäcke med yllefoder och bomulls utsida. Alla 145cm.

Av Nadja - 13 mars 2013 13:30

Idag är Ramia och Ferrano till veterinären och kollas. Jag hoppas på goda nyheter från båda, annars blir jag ledsen. Så håll tummarna nu.

Idag har jag och Amy varit till stan och grattat min far, alltså Amys morfar. Jag hinner inte på födelsedagskaffe ikväll för jag jobbar, så det fick bli en snabb träff i stan medan han tankade bussen.
Om en timme skall jag bege mig på jobb. Det blir bla working equitation ikväll! Wiiee! Jag fick förresten väldigt positiva kommentarer från en finsk hopptränare som råkade se slutet av min working equitation-lektion i måndags. Han tyckte det var jättekul och helt suveränt att vi har WE på lektionerna. :)
Jag säger bara det... Var öppna för all sorts ridning! :D Fastna inte i gamla spår....testa nåt annorlunda.

Av Nadja - 12 mars 2013 22:03

Jag vill rida...nuuuu! Miihh... Helst skulle jag vilja åka och provrida en massa hästar...åt mig själv. ;)
Nå, jag lär väl hinna tröttna på hästar efter denna våren... Det är tävlingar, träningar och en massa hela tiden. Sen är det sommar...och semester. Wihuu... Synd att man inte kan jobba 80% för alltid...det är alldeles lagom.

Idag har det varit Nathalie och jag i stallet. Jag gillar tisdagar, det är jätteskönt i stallet då.
På eftermiddagen fixade jag i sadelkammaren och flyttade om lite sadlar och satte nya namnlappar och städade lite. Enda nackdelen med att inte jobba heltid är att jag knappt hinner göra nåt extra i stallet eller med hästarna. Jag brukar frisera nån i "förbifarten", men det blir ju inte så himla vackert....men vad gör man? Haha. Nå, snart går jag på heltid igen. Och Fisen ska på dagis....hjäääälp! :(

Nu måste jag ut med hunden...gonatt

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards