Forever is only the beginning...

Direktlänk till inlägg 27 februari 2013

LITE TID FÖR MIG SJÄLV

Av Nadja - 27 februari 2013 22:53

Idag åkte Amy till farmor vid ett-tiden och det innebar att jag hade nästan 3 timmar att göra vad jag ville med....Wohoo... Ni som inte har barn förstår nog inte hur sällsynt det är med egentid som småbarnsförälder.
Jag gick först till skattebyrån och fixade mitt skattekort.... Duktigt Nadja! Och sen till loppis Tjäna och skulle fynda....men näää... Inget kul hitta jag.... Eller jo, ett par skitsnygga gråa utebyxor åt Fisen, men dom var strl 92 och hon hinner nog växa ur dom till nästa vinter skulle jag tro... Så det blev inget...
Sen en sväng till stan....(det var inte igår) och in på Kappahls barnavdelning. Hittade en skitsnygg skaljacka åt Fisen, men den fanns bara i strl 86 och sen 98... Då blev det svårt... Hon har strl 86 nu. Men vad har hon om typ 2-3mån? Det känns som om jag lägger undan kläder hela tiden för att hon växer ur dom. Så egentligen borde jag köpa en strl 92....typ? Suck. Däremot såg 86 stor ut så jag får nog ta med Fisen och prova. Och så hittade jag vääääärldens sötaste klänningar! :) Och igen fanns dom inte i strl 92.... Gaaaahhhh! Sen gav jag upp. Gick till nästa butik (baby o sjukvård) och där fick jag en chock och gick ut igen. HUR kan en skaljacka kosta 89 euro? Jisses.... Jag tror jag går till H&M! (seså....öppna nu hm i maxinge)
Vi har helt värdelöst med barnklädesbutiker på Åland....helt stört. Man hittar bättre och mer kläder på Mattssons liksom.

Sen en sväng till Minimarket... Tänkte shoppa ett par gummistövlar för 15euro, men njäää.... Dom kändes väldigt vida i skaften. Och så var dom röda....Fisen vill ha rosa! ;)

 
 
:)

:)

1 mars 2013 15:54

Tycker familia och baby och sjukvård har bra kläder och bra kvalitet :) ! Men sen tycker inte jag att 89 euro är dyrt heller att lägga ut på kläder som har bra kvalitet , som kap Ahl och hm är billigt men sen håller de ju Inge vidare heller !

http://cnfp

Nadja

1 mars 2013 21:42

Jag köper hellre en billig jacka eftersom den inte hinner användas så länge ändå. :)
Inte skulle jag tacka nej till en Reima jacka heller, men min plånbok har inte råd med dom..... :(

 
Ingen bild

Tanja

4 mars 2013 17:22

Lugn, lugn, lugn, H&M kommer ju snart!!!! :D Den blir på över 1000 kvadrat, så jag skulle nog tro att vi petar inte lite barnkläder där. ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nadja - 14 juni 2017 22:21

* Alla jävla insekter * Alla jävla myggbett * Det blir ju aldrig mörkt så att ungarna somnar normal tid * Brännässlor * Måste solen värma så mycket? * Ormar * Vattnet i kranen blir ju aldrig kallt * När man har varmt så kan man inte ta av si...

Av Nadja - 20 maj 2017 10:28

En massa dyra grejer....håhå... och lite annat... * En grästrimmer (jag behöver verkligen en så att jag kan få bort gräs under eltråden och sånt) * En svets (jag behöver svetsa en massa till mitt stall) * Brödrost (den vi har nu är typ 15 år gam...

Av Nadja - 19 mars 2017 22:58

Snart snart! Nu får våren gärna komma. Snart är det april och då är det vår på riktigt!! :) Jag var på långritt med E förra lördagen och jag fick äntligen sitta på Arrow ...

Av Nadja - 24 februari 2017 14:33

Jag har varit så icke sportig som det går. Hähä... Eller ja, idag ansträngde jag några muskler eftersom jag mockade två boxar. Det ni!! Idag är det fredag och jag funderar på vad man ska ha för fredagsmys... det enda jag är sugen på är chips. Inte b...

Av Nadja - 15 februari 2017 15:20

....till ett annat land. Och bara börja om. Slippa allt och alla och skaffa nya bekantskap. Och framförallt....starta eget! :) Bo nånstans på landet bland lummiga skogar och gröna kullar. Yes. Spela på lotto nu bara! Tillbaka till verkligheten....

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards