Forever is only the beginning...

Direktlänk till inlägg 25 september 2012

STÜBBEN

Av Nadja - 25 september 2012 19:23

Assååå.... säg vad ni vill, men jag bara ääälskar stübben sadlar. Min dressyrsadel är en gammal Stübben Parzival och jag fullkomligt äääälskar den!

Jag gillar att dom är rätt platta och enkla, eftersom jag helst inte vill sitta fast i sadeln utan kunna röra mig och följa hästens rörelser. Min nästa sadel ska va en Stübben Tristan Lyx.... mmmmm.... och skulle jag ha en islänning så skulle jag helt klart ha en Stübben Bennis Harmony!   Dom är faktiskt riktigt fina! Hmmm... man får väl köpa en islandssadel utan att ha en islänning?


Idag har jag för övrigt jobbat och jag skulle vilja hinna göra en miljon saker, men näää.... Jag fick iallafall några lektionsplaneringar klara....alltid nåt. Och för er som undrar hur sjutton det kan ta så lång tid att göra lektionsplaneringar för mig så kan jag berätta att jag föredrar att göra det ordentligt. Jag vill planera och ha liksom en röd tråd genom hela terminen.... inte kopiera förra årets eller bara sätta in nån övning utan att ha en poäng och tanke bakom.

U know?


Nå, jag gör mitt bästa och det går ju faktiskt att ändra i värsta fall... Det blir kul med hoppspecialen också för då hinner man få in mer grundträning.... ni vet... lydnad, lösgjordhet, smidighet, kommunikation.... och inte bara bygga nåt hinder och hoppa högt.... nejtack liksom.... Att hoppa en bana skall vara rena rama stilhoppningen.... finns inge värre än ekipage som flänger runt och kastar sig okontrollerat över hinder.
Det finns en orsak till att jag inte tävlar så mycket i hoppning.... jag vill att allt skall stämma först. Som tex med Karat så tränade vi massor i både dressyr och hoppning innan vi ens funderade på att starta en tävling. Men sen när vi gjorde det så gav det resultat också... :) Älskade häst....   


Imorrn ska jag rida Madame... hon är buskul att rida! Men det är myyycket häst och mycket energi i den damen.... hihi...


Nej, nu ska jag surfa en stund.... nu när jag äntligen har tid.... Fisen somna redan kl 19.30 fina fisken! Hehehe....



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nadja - 14 juni 2017 22:21

* Alla jävla insekter * Alla jävla myggbett * Det blir ju aldrig mörkt så att ungarna somnar normal tid * Brännässlor * Måste solen värma så mycket? * Ormar * Vattnet i kranen blir ju aldrig kallt * När man har varmt så kan man inte ta av si...

Av Nadja - 20 maj 2017 10:28

En massa dyra grejer....håhå... och lite annat... * En grästrimmer (jag behöver verkligen en så att jag kan få bort gräs under eltråden och sånt) * En svets (jag behöver svetsa en massa till mitt stall) * Brödrost (den vi har nu är typ 15 år gam...

Av Nadja - 19 mars 2017 22:58

Snart snart! Nu får våren gärna komma. Snart är det april och då är det vår på riktigt!! :) Jag var på långritt med E förra lördagen och jag fick äntligen sitta på Arrow ...

Av Nadja - 24 februari 2017 14:33

Jag har varit så icke sportig som det går. Hähä... Eller ja, idag ansträngde jag några muskler eftersom jag mockade två boxar. Det ni!! Idag är det fredag och jag funderar på vad man ska ha för fredagsmys... det enda jag är sugen på är chips. Inte b...

Av Nadja - 15 februari 2017 15:20

....till ett annat land. Och bara börja om. Slippa allt och alla och skaffa nya bekantskap. Och framförallt....starta eget! :) Bo nånstans på landet bland lummiga skogar och gröna kullar. Yes. Spela på lotto nu bara! Tillbaka till verkligheten....

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards