Forever is only the beginning...

Direktlänk till inlägg 26 juli 2012

ROANDE

Av Nadja - 26 juli 2012 19:45

Alltså, jag tycker det är så underhållande när människor tror att det är just DOM jag skriver om på min blogg. Snacka om att vara ego och tro att världen kretsar kring just den personen. Haha!!
Jag skriver ju bara om allmänheten.... Jag kanske menar min gamla lärare från lågstadiet...eller min kompis ex.... Eller nån jag läste om i tidningen. Så enkelt är det.... Men det är bara bonus för mig om fler tar åt sig! :P

Nåja, nog om det.
Idag har Amy och jag varit till Bamböle strand och lekt i sanden. Det var inte särskilt varmt för det blåste rakt in... Jag tyckte ju det var skönt, men Amy fick kallt om fötter och händer efter ett tag så vi gick hem. Nej, nu måste jag gå och kolla om Amy har somnat...

 
 
Ingen bild

..

26 juli 2012 21:38

det är ju ganska ironiskt att du kan skriva såhär eftersom du faktiskt menade en person förra gången. hen hade skrivit en grej på sin blogg och du pikade hen precis efter. och ja, alla vet att du läser hens blogg för att du inte kan hålla dig från att snoka :)

Nadja

26 juli 2012 22:21

Vems blogg?? Och vad var det jag skrev??

 
Ingen bild

Isabel

28 juli 2012 12:12

Ja-a inte vet jag hur denna anonyma typ kan koppla ihop dina åsikter o tankar från dina underbara gnäll-listor till en specifik person. Jag håller med dig o din åsikter, och skulle jag ha en egen blogg och orka skriva så skulle ja no å ha en fin gnäll-lista.. Människan är intressant, det håller jag med om.
Mer intressant är det också att om en anonym person tycker att du skriver om en viss person, ja, då tycker ju den anonyma personen att det stämmer in på en personen som den anonyma känner och då kan ju inte den anonyma tracka på dig bara för att den tydligen har uppfattat "sin" person som du skrev. Hängde du med där nu Najda?? ;) Ironiskt är det iaf.
Och som den skrivit till dig "och jag vet att du läser hens bligg för att du inte kan hålla dig från att snoka", nähä, men vad gör inte denna då??
Det är inte påhopp om man INTE skriver ut namn eller annat som kunde koppla till en viss person, t.ex om man skriver den där tanten som bor granne med mig, ja då är det ju granne. men skriver man bara "en tant jag vet om" så kan man inte och SKA INTE koppla det med någon man TROR att man VET att är den tanten man menar..
Nej, nu lägger ja av, nu blev jag irriterad... Stå på dig nadja. även om man tycker att man kan vara anonym genom att dölja sig bakom kommentarer, har man fel. man lämnar stora spår via IP besök och det är enkelt att kolla upp vem det är som skrivit och vart det är kopplat. Så det så ;)

Nadja

29 juli 2012 01:16

Tack Isabel! :) Det är ju faktiskt av en orsak jag skriver mina åsikter. Och det är för att jag tycker så.... Som tex: jag tycker verkligen inte att det är okej att ha täcke på hästen på sommaren eller jag tycker inte att det är okej att diskriminera och särbehandla gravida kvinnor eller det är inte okej att ha djur om man inte klarar av att ta hand om dom. Jag skriver det för att jag tycker så ju.... Hur enkelt som helst. Nåja, jag tycker ju bara att det är kul att få respons. Kanske EN person reagerar och tänker till nästa gång dom tex sätter ett täcke på sin häst när det är 17 grader varmt ute. (lägg på 10 grader till och ni får temperaturen UNDER täcket) Så jag kanske räddade en häst från att svettas ihjäl. Kanske jag skyddade en gravid kvinna från fula påhopp. Kanske idioten som åkte och söp, stannade hemma med familjen ist.... Vad vet jag!? :) En ynka reaktion är hälften vunnet.

 
Ingen bild

Tanja

30 juli 2012 12:42

Håller med vad Isabel skrev ovan och jag håller med Nadja om att man har en blogg för att få skriva av sig om allt man stör sig på eller tycker är roligt eller vad det nu kan tänkas vara.. Gillar man inte din blogg eller stör sig så mycket på den så finns det bara ett svar: sluta läs bloggen då!!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nadja - 14 juni 2017 22:21

* Alla jävla insekter * Alla jävla myggbett * Det blir ju aldrig mörkt så att ungarna somnar normal tid * Brännässlor * Måste solen värma så mycket? * Ormar * Vattnet i kranen blir ju aldrig kallt * När man har varmt så kan man inte ta av si...

Av Nadja - 20 maj 2017 10:28

En massa dyra grejer....håhå... och lite annat... * En grästrimmer (jag behöver verkligen en så att jag kan få bort gräs under eltråden och sånt) * En svets (jag behöver svetsa en massa till mitt stall) * Brödrost (den vi har nu är typ 15 år gam...

Av Nadja - 19 mars 2017 22:58

Snart snart! Nu får våren gärna komma. Snart är det april och då är det vår på riktigt!! :) Jag var på långritt med E förra lördagen och jag fick äntligen sitta på Arrow ...

Av Nadja - 24 februari 2017 14:33

Jag har varit så icke sportig som det går. Hähä... Eller ja, idag ansträngde jag några muskler eftersom jag mockade två boxar. Det ni!! Idag är det fredag och jag funderar på vad man ska ha för fredagsmys... det enda jag är sugen på är chips. Inte b...

Av Nadja - 15 februari 2017 15:20

....till ett annat land. Och bara börja om. Slippa allt och alla och skaffa nya bekantskap. Och framförallt....starta eget! :) Bo nånstans på landet bland lummiga skogar och gröna kullar. Yes. Spela på lotto nu bara! Tillbaka till verkligheten....

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards