Forever is only the beginning...

Alla inlägg under juli 2012

Av Nadja - 14 juli 2012 02:16

Har varit hela veckan i Finland och hälsat på Mackes släkt... eller ja...Amys släkt också! :) Och så har vi varit till Halppa-halli och shoppat kläder åt oss. Amy fick en massa fina grejer... Jag fyndade på rean inför vintern. Farlig butik det där.... Haha.
Nu är vi äntligen hemma och det ska bli sååå skönt att sova i egen säng.
Kolla in den här underbara Ior bodyn:

Av Nadja - 8 juli 2012 21:36

Vi köpte förresten en till bilstol idag. Det blev en till Britax Hi-way och den såg helt ny ut..... Tjohoo!

Av Nadja - 8 juli 2012 21:32

Det gör livet så mycket enklare nu... Iaf ur bloggsynpunkt.
Idag har vi packat ännu mer grejer... Det tar aldrig slut. Jag packade ner julpyntet i en låda och då fick jag lite sådär lust att julpynta... :P Jag önskar sååå att vi kunde fira jul i huset, men det kommer inte att ske.... Suck.

Imorrn åker vi till Mackes mormor.... Båt 6 timmar och sen bil typ 3 timmar... Kul kul...hrmmm! Men det ska bli skönt att inte behöva tänka på flytten några dagar. Pust. Katten får bo hos Mackes bror medan och Gizmo åkte just till min pappa. Så ja... Kanske man borde packa kläder m.m? Suck igen....

Av Nadja - 7 juli 2012 16:38

Idag har jag ridit Giselas häst och det var buskul! Han rör sig så mjukt... nästan som om han skulle smyga fram lätt på tårna... haha! Nä, men det är en rolig häst att rida!   
Sen fick han duscha och käka gräs... eller ja... fick och fick.... HAHA!


Nu har jag duschat och ni kan inte ana hur lyxigt det känns att ha en dusch. I förra lägenheten så hade vi sprickor i kaklet på golvet i duschen, så vi kunde inte använda  den dom sista månaderna.... så vi fick gå ner till källaren och duscha... kul i jul... INTE!


Näj, nu bär det snart av till Lumparland....sen packa mer grejer. På Måndag bär det av till Kristinestad...  
Kolla vad Fisen har varit liten!   

Av Nadja - 7 juli 2012 11:22

"Skäms på dig Nadja!" Skrev nån men vågade inte sätta ut sitt namn.... Hmmm?
Har jag skrivit fula saker om nån särskild person? Näpp! Sen att nån läsare tar åt sig av mina texter är en helt annan sak.... tydligen passade texten in på personen!?

Därmed har vi fått ett fantastisk tillfälle för en ny gnäll-lista... Wohoo!

- tummen ner (eller upp??) för människor som tar åt sig av mina texter... Tydligen stämmer dom in på er fast jag inte skriver om nån särskild.
- Jag hatar denna värme. Jag har späcklager så det räcker och blir över för hela Åland så ni kan tänka er hur varmt jag har innanför lagret.... Haha!
- Jag hatar att flytta.... Förutom när det blir flytt till huset, då kommera jag att njuta.
- Den här värmen är skitjobbig för alla djur....
- Har jag sagt att jag hatar värmen?
- Jag kan räkna på min hand hur många hästålänningar som har nåt vett i huvet. (Oj nu jävlar kommer jag väl att få en massa kommentarer eftersom jag pratar illa om 99,9% av ålands hästmänniskor)
Vettiga hästmänniskor är såna som ser till hästens bästa och som vågar ta hjälp och fråga andra om det är nåt man inte kan/vet.... och det är inte många som kan det på Åland.
- Så jag förresten att jag inte gillar den här växthusvärmen?
- Fram med 30km/h skyltar vid byarna på landet. Dom kör som dårar här.

Hey... Appen har kommit nu... Bloggplatsens app alltså! Grattis

Av Nadja - 2 juli 2012 21:00

Nu bråkar den här laptopen med mig också! Gaaaahh!!! *river mig i håret*

Jag tror jag ska lyda Mackes råd och bara ha en stationär dator i framtiden.... dom tål mer. Eller dom tål MIN brutala behandling av datorer. Plus om nåt går sönder så fixar min karl det. Skitbra!


Igår flyttade vi dom första grejerna till nya lägenheten. Så jaaa... snart är mitt stadsliv ett minne blott. Och sen är det bara några låååånga tråkiga månader kvar tills vi kan flytta in i huset... tjolahopp!

I princip kan jag skaffa häst och köra igång stallet redan nu eftersom vi bor så nära, men nääää... jag vill göra det först när vi bor på gården. Känns mer... vad ska jag säga.... liksom mer "rätt" då! Precis som i mina drömmar. Vakna på morgonen och få gå ut till stallet och hälsa sin häst god morgon. Iiiihhh!!!

Jag har ju redan börjat titta ut vilken utrustning min häst ska ha.... vilka täcken och vilka träns osv..... fniss...



Av Nadja - 2 juli 2012 12:08

Alltså... Jag tycker lite synd om hästar som måste ha täcke på sig på sommaren. Hörni, fast det regnar så är det faktiskt varmt ute och hästarna njuter av regnet. Det blir bara fuktigt och instängt under ett täcke.

Jisses.... Jag tror till och med att jag såg nån rida med ländtäcke i Maj! I MAJ!!!!! öhm...!?
Sen om hästarna ska/måste (?) stå inne på box en viss del av dygnet så borde det isf vara på dagen då flugor och insekter är som värst och så borde dom få vara ute på natten då det är som skönast ute.
TUR att man har eget stall sen så man kan bestämma sånt där själv.....


Snacka om i-landsproblem....


Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards