Forever is only the beginning...

Alla inlägg under juni 2012

Av Nadja - 9 juni 2012 21:57

Har varit och ridit ponny ikväll! Hihihi... Det va buskul! Det var snälla Rico som fick ställa upp och bära runt på mig. Det gjorde han galant och det var jättekul...!   Iiihhh... Varför är man inte 15cm kortare och väger typ 45kg? HAHAHAHA! Då skulle jag vara ponirider för alltid och jobba på ponny-försäljningsstall!! Wiieee


Näj, nu ska jag tillbringa en stund på hästnet..... hehe...

Av Nadja - 9 juni 2012 14:14

Jag hade ju Sirius i Måndags och han var så härlig att rida! Han känns som en annan häst nu efter att han fåt medicin mot hostan.. han är mycket piggare!! Vi tränade på tempoväxlingar i trav på böjt spår och vi fick till några fina ökningar... men i ena varvet vill han bara länga på steget om han får gå rak i kroppen och nääästan utåtställd... Det måste ju vara för att han är kortare i yttersidan i det varvet!? För om han är korrekt böjd så blir ju yttersidan att länga lite extra eftersom den har "längre väg" att gå? Tänker jag rätt nu? Jag blir ju helt förvirrad... Känns som om jag inte har ridit vettigt på evigheter.

Nåja, iallafall så hostade inte Sirius en enda gång! Wihuu..
Här käkar han sin mat efter ridpasset,,, 

    

Och kolla på hans rumpa på bilden nedan... den börjar bli rund igen!! Synd att jag inte hade nån bild på den för nån vecka sen... den såg HEMSK ut... och nu bara sen han började få medicin så har hela hästen förvandlats... Han måste må sååå mycket bättre nu när hostan är bättre.... Antagligen var allmäntillståndet så dåligt att det tog på muskler och hull och allt... för nu bara på nån vecka så ser han ut som en annan häst!   

 

På Måndag ska jag rida igen! Wihuu...


Idag har jag tillbringat ett antal timmar på jobbet... Först harvade jag banan med min vän Forden:     Och sen fick jag så i nerverna på att det var hö ÖVERALLT så jag krattade nästan hela jävla stallplan... och skottade upp en massa hö utanför hö-containern och plockade undan en massa hinkar, sopsäckar, blomgrejer, skit osv... det såg FÖR JÄVLIGT ut.... Jag tycker ju att när det är Åländska Mästerskapen i dressyr så kan man väl städa lite!? Särskilt när vi har domare och deltagare från Sverige och Finland... ähum...Jag vet att personalen inte kan hinna med allt, men det borde ingå i tävlingskommitténs uppgift att se till att det är snyggt. Det skulle kunna va försommar-talka dagen innan ÅM tävlingar...
 

Sen fick min Working Equitation-bro en ny roll också... Domaren satt i bil och dömde och bilen var för låg, så vi körde upp framhjulen på min bro! Perfekt!   

Av Nadja - 8 juni 2012 22:46

 
Av Nadja - 7 juni 2012 10:05

Åhh... idag skall jag rida Sirius!!
Känns som om jag inte ridit ordentligt på honom på evigheter pga hans envisa hosta! Men nu har han fått medicin och han har blivit så mycket bättre. Alltså, hela hästen mådde så dåligt för några veckor sen... musklerna for och han magrade... men nu vips på 1 vecka har han ändrat massor. Han har gått upp i vikt och till och med rumpan har blivit rundare!! Det är helt otroligt att se!
Idag skall vi trimma lite på formen på banan... om det inte dammar där förstås... Tjohoo!   


Före det ska jag och handla inför Amys 1-års kalas! Jisses.... hon blir 1 år!!!!!!!!!!! Mammas gullunge.. Hon går inte ännu, men hon pratar.... Mamma, Bappa (pappa), Titta, Kisse, Taaaaaa (tack), däää (där).... ojoj! Man lär ju få skavsår i öronen som hon kommer att babbla sen...

Av Nadja - 6 juni 2012 20:55

Jag menade inte att klaga på ditt släp Janina!   Det fungerar alldeles utmärkt... läs mitt svar till dig i förra inlägget.

Men vem vill inte ha ett nytt fint, tyst, ljust släp liksom!? 

Av Nadja - 6 juni 2012 20:03

Idag har jag varit och lasttränat en ny ponny. Haha... oj vilken bestämd liten ponny...
Han var iallafall inte rädd för släpet, men han hade bestämt sig för att inte tycka om det iaf... 

Jag tränade mest på att få honom att respektera framåtdrivande hjälper (jag hade ett spö i handen som en förlängd arm) men han tyckte det var lättare att låta mig peta på i evigheter med spöet i sidan på honom, än att röra sig ur fläcken. Hmmmm....
Nåja, han var uppe med alla 4 benen på rampen och sen tyckte han mest att jag var jobbig så jag fick ge mig till slut. Han stängde helt enkelt av kommunikationen kan man säga. Han var inte ens intresserad av mina morötter...svårflirtad herre det där...Nåja...
Jag önskar också att jag ägde Sleipners fina Boj.släp, för det är mycket lägre, stadigare och skramlar inte så mycket... Det här var ett gammalt Umesläp och det mesta gnisslade och skramlade när man rörde sig... och inget spån hade det i sig heller... så jag kan tänka mig att hästarna tycker det är lite mörkt osv....nå, det är inte så lätt när man lånar ett släp, då kan man tyvärr inte bestämma sånt där själv.... men men...Nytt försök nästa gång! Vi ger inte upp!   Jag måste lära känna honom lite mer också.


Annars tillbringade vi kvällen hos min mamma och nu sover Fisen så skönt i sin säng. Somnade på 2 sekunder som vanligt... lilla hjärtat. Idag märkte jag att en till tand syns.... det är ena tanden bredvid där framtänderna ska va i överkäken (framtänderna har inte kommit ännu alltså).... undra på att hon ätit dåligt och att bajsen luktat skunk! hihihi! 

Av Nadja - 5 juni 2012 20:08

Jag blev så upprörd idag när jag läste ett inlägg på en familjesida.... En tjej som var gravid mådde så dåligt eftersom hon fått bristningar och åderbråck och nu hatade hon sin gravida kropp!? WHAAAAT??? Hur KAN man vara så fruktansvärt egoistisk!? Hon bär på den största gåvan man få i livet. Ett barn! Och hon har mage (ursäkta ordvitsen...) att tycka synd om sig själv för att hon fått bristningar!!!

Alltså.... 

Ja, vad ska man säga............. suck

Av Nadja - 3 juni 2012 22:55

Hahahaha! Få inga fantasier nu...nej neej... jag har alltså varit i vårt hus och rivit med stora rejäla verktyg! Heheheheee.... att få gå lös med släggan och kofot var precis vad jag behövde!   

Vi har alltså börjat riva det sista rummet på mellanvåningen.. sen börjar det vara dags för att bygga istället för att riva! Jeeeii!


Idag har vi också flyttat Lindas shettisar till vår gård.... så nu går dom och käkar gräs och har det bra!      

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards