Forever is only the beginning...

Alla inlägg under oktober 2011

Av Nadja - 10 oktober 2011 22:14
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nadja - 10 oktober 2011 15:52

Idag var jag och hämtade min biljett till travfesten! DET var duktigt... Läste lite snabbt på menyn vad vi skulle få och äta och det verkade gott! Och så hade faktiskt mamma en röd tröja som jag skulle få låna.... eftersom temat är rött och svart! håhå...


Jag var till jobbet idag och hälsade på lite... fick pussa på minivalpen som Mia har... lilla busvovven vad söt hon var.. hihi... och så kramade jag lite ponnisar, bara för att jag saknar dom så mycket... Jag tänker hoppa in på nån lektion i vinter... hihi... för jag vill rida ridskolehäst!  


Av Nadja - 9 oktober 2011 21:15

Sitter i soffan med laptopen i knäet och hörlurarna på öronen.... Ahhh... Musik på HÖG volym och jag bara njuter!  

Man behöver verkligen få vara för sig själv en liiiiten stund varje dag för att kunna fungera som människa!


Tycker den här är härlig... bara för att jag älskar eurovision song contest!


 Läste resultatlistan från dagens tävling... OJDÅ! Inte så många felfria i klasserna 90-120cm (samma bana i alla klasserna).... rättare sagt 2 st (av 15 starter)! Då tycker jag ändå inte att jag gjorde banan svår... det krävdes lite ridning och planering bara...   Creds till min vikarie Erica som var felfri och visade att man kunde rida banan utan fel. Hehe...  

Av Nadja - 9 oktober 2011 11:57

Skulle velat åka till hopptävlingarna på Sleipner, men min mor behövde skjuts till Sparhallen så det blev ingen tävling. Sitter och är lite nervös för att min bana i 110 och 120 inte får plats eftersom jag kom på att tävlingsbommarna är så långa... hmmm... men dom får väl ändra om lite om det inte funkar.... 


Men det skulle ha varit superkul att se hur dom klarade mina banor....   Det var ju inga svåra banor precis (om man rider ordentligt), det svåra låg i att bygga dom! *fniss* 


Jo, på tal om Sparhallen så kollade jag in deras hästsortiment idag. Helt okej grejer faktisk! Dom hade träns (faktiskt helt okej kvalité), täcken (minns inte märke, men såg hyfsade ut), hjälmar, borstar, hovkratsar, B-vitamin (DET var bäst...för jag hinner aldrig till hästbutikerna för att köpa det..haha), Arnika, Liniment, grimskaft, grimmor (märke: Horse comfort...riktigt bra faktiskt), saltstenar (himalajasalt) och säkert nåt mer som jag har glömt! GO SPARHALLEN liksom. Dom borde ta in fleecelindor till så skulle det vara perfekt! Hahaha....


__________________________

Igår hade vi spelkväll hos mamma.... jag fixade käk... kycklingsallad och sen en massa frukt i ugnen med vit choklad på... mums!
Sen spelade vi Skip-bo och mamma vann hela tiden! Suck.... men nästa gång ska jag vinna...!!


När vi kom hem så bytte jag till pyjamas på Amy och gav henne mat... sen lade jag henne i sin säng och hon somnade på typ 3 minuter... oj vad trött hon var lilla gumman. Sen slog hon nytt rekord och sov 8,5 timme, åt snabbt vid kl. 07.30 och sen sov hon till kl.10.20 och när jag vaknar så ligger hon bara och ler mot mig....   
Jag har sagt det förut, men jag har verkligen världens bästa unge!   Mammas älskling!!!! 


Av Nadja - 8 oktober 2011 08:50
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nadja - 7 oktober 2011 16:17
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nadja - 6 oktober 2011 15:53

Här är mammas monsterkatt Tarzan.... han attackerar alltid stackars Gizmo... mohahahaaa....

Av Nadja - 6 oktober 2011 09:55

Sitter och knåpar ihop banorna till Söndagens hopptävling.... inte det lättaste med tanke på att det tydligen var mjukt på 2 ställen på ridbanan.. så där får inga hinder stå.... haha...
Så det ska man undvika för det första.... för det andra så skall det vara olika banor (dvs hinderna skall flyttas) så att det inte blir så gropigt och mjukt vid hindrena (ni vet.... står hindret på samma ställe hela dagen så blir det väldigt gropigt där till slut)

Gahh... varför kan inte underlaget skärpa sig? Jag lovar att banan saknar mig.... jag brukar ju harva den... och jag är jäkla bra på det också! Hihihi....
Nåja, Hasse kommer och fixar till det snart som tur är.... 


Men jag har fått ihop en riktigt bra och rolig bana iaf.... bara några kvar nu....


Det här tänker jag på när jag ritar banor: (ni som inte ritat banor för tävling tänker kanske inte på hur mycket tänkande och planerande som ligger bakom)

  • Första hindret hoppas alltid mot utgången (det skall vara inbjudande för hästen.... och ibland är det svårare att hoppa från utgången, från kompisarna)
  • Jag försöker få ungefär lika många språng i båda varv. (jag tävlade en gång när banan hade typ 8 språng i vänster varv och 1 i höger....)
  • Det skall finnas lite olika vägval på vissa hinder... (tyvärr går dom flesta tävlingar på Åland utan maxtid i grundomgången, vilket jag inte gillar alls... men denna gång är det maxtid... hehe.. och då skall man kunna välja en snabbare väg)
  • Lägre höjder skall ha lätta svängar och ett bra flyt och ju högre höjd - desto mer skall krävas av ryttaren.
  • Om banbyggaren bestämmer hindertyperna så tycker jag helt klart att "titt-hinder" skall vara med från början.. alltså även i lägre klasser. Man behöver ju inte gå till överdrift såklart. Men det är bra mycket lättare och säkrare att få hästen över ett LÅGT, läskigt hinder, än ett HÖGT, läskigt hinder. Och den som tävlar skall ju vara så pass förberedd att den tränat på "titt-hinder" hemma. (Alla ridskolehästarna har hoppat titt-hindrena som vi har på hemmaplan, så där är det inga problem.... det hänger på ryttaren i dom flesta fall.)
  • Banan skall byggas efter banskissen. Därför föredrar jag att själv vara med och bygga banan när jag ritat dom.... så det blir rätt! 
   Hihihi.... en hindervagn som vi hittade på en ridskola i Sverige.. Vi har ju en snyggare på Sleipner! Hehehe...

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards