Forever is only the beginning...

Direktlänk till inlägg 27 juli 2011

Bvc + läkarbesök

Av Nadja - 27 juli 2011 09:07

Igår var jag med Amy till bvc för 2 månaders koll... Macke jobbade så han kunde inte komma med. Fick först komma in till hälsovårdaren som vägde och mätte henne. Tösen har gått upp finfint i vikt och väger nu 4740g och är 55,7cm lång. Som sagt... jag måste ha supermjölk i boobsen!   haha..


Sen fick vi vänta en lång stund i väntrummet innan vi fick komma in till läkaren... så länge att Amy hann somna i min famn. Älskling.

Sen fick vi komma in till läkaren som kollade en massa... hjärtat, höfter, ögon, reflexer osv... och allt såg superfint ut! Han berömde Amy massor för att hon var så glad och duktig!   Hon skrattade till och med när han höll på att klämma och dra... haha.. gullegumman.


Efter det gick vi till röntgen och hälsade på mormor (min mor alltså) som jobbar extra där. Hon sprang runt med Amy och visade upp henne för alla!! HAHA! Stolt mormor!!


I morgon ska jag till mvc och prata preventivmedel... wohoo!!   Så det inte blir fler småttingar... mohahaha! Och frågan är vad man ska ha!? Sprial? minipiller? wtf?
Ni som fått barn...vad har ni?

 

 
 
Ingen bild

Rebecka

27 juli 2011 13:33

Jag testade minipiller i tre månader sen gav jag upp eftersom jag blev tokdeprimerad o mådde skit. Nu har jag ingenting (det jag mår allra bäst av) men så har jag ingen karl heller :P Spiral blir det i framtiden om jag får behov av skydd. Om inte annat för att få mindre mens. Ökade rejält i blödningsmängd efter graviditeten.. Sägs att det gör ont att sätta in spiral men det är ju en engångs grej... eller iaf inte oftare än vart 5:e år, och värre än en förlossning lär de ju inte vara iaf..

Nadja

27 juli 2011 14:56

Hmmm... jag har inte ens funderat på vad jag vill ha.. Hoppas BM har nåt bra tips! :)

 
Ingen bild

Rebecka

27 juli 2011 15:41

när du ammar har du bara minipiller och spiral att välja på.. o ja kondom då :P

 
Ingen bild

Nathalie

27 juli 2011 16:01

Det finns nån slags pinne som man kan sätta i armen också... vet inte hur länge den håller, men ett bra tag iaf :)

 
Ingen bild

Petra

27 juli 2011 16:07

P-stav är väääldigt smidigt.. behöver bara komma ihåg att byta ut den var 3:e år.. jag tyckte det lät lite läskigt att ha ngt som sitter i livmodern, därav att spiral föll bort..
Hade mini-piller efter Alex men de orsakade bara en massa blödningar.

 
Ingen bild

Nathalie

27 juli 2011 16:38

P-stav heter det kom jag på nu! hihi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nadja - 14 juni 2017 22:21

* Alla jävla insekter * Alla jävla myggbett * Det blir ju aldrig mörkt så att ungarna somnar normal tid * Brännässlor * Måste solen värma så mycket? * Ormar * Vattnet i kranen blir ju aldrig kallt * När man har varmt så kan man inte ta av si...

Av Nadja - 20 maj 2017 10:28

En massa dyra grejer....håhå... och lite annat... * En grästrimmer (jag behöver verkligen en så att jag kan få bort gräs under eltråden och sånt) * En svets (jag behöver svetsa en massa till mitt stall) * Brödrost (den vi har nu är typ 15 år gam...

Av Nadja - 19 mars 2017 22:58

Snart snart! Nu får våren gärna komma. Snart är det april och då är det vår på riktigt!! :) Jag var på långritt med E förra lördagen och jag fick äntligen sitta på Arrow ...

Av Nadja - 24 februari 2017 14:33

Jag har varit så icke sportig som det går. Hähä... Eller ja, idag ansträngde jag några muskler eftersom jag mockade två boxar. Det ni!! Idag är det fredag och jag funderar på vad man ska ha för fredagsmys... det enda jag är sugen på är chips. Inte b...

Av Nadja - 15 februari 2017 15:20

....till ett annat land. Och bara börja om. Slippa allt och alla och skaffa nya bekantskap. Och framförallt....starta eget! :) Bo nånstans på landet bland lummiga skogar och gröna kullar. Yes. Spela på lotto nu bara! Tillbaka till verkligheten....

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Skapa flashcards