Forever is only the beginning...

Alla inlägg under juli 2011

Av Nadja - 23 juli 2011 11:38

Jag vägde mig för typ 2 veckor sen och då hade jag gått ner 12 kg! Så nu är det bara 4 kg kvar till ursprungsvikten jag hade innan jag blev gravid! Wohooo!!

Tyvärr blir det en hel del kalas nu i sommar, så det går väl åt skogen...hahaha! Idag ska vi fira M´s bror... mer tårta och gott....förbanna att man inte kan hålla sig borta från kakorna! *fniss*


Så nu har Rockoff börjat också... och som vanligt så ska inte jag gå... av vissa orsaker! hehe... Minns den gamla goda tiden då Petra och jag tog vår årliga icke-vatten-eller-saft-drikar dag!   Tur att vi är vuxna nu.... eller???

Av Nadja - 22 juli 2011 23:49
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nadja - 22 juli 2011 22:52

Usch vilket klibbigt väder det är... jag gillar inte det!   Jag är säkert den enda som längtar till hösten!! Mmm...kyla...ylletröjor... frisk luft!!


På tal om ingenting alls så måste jag bara tipsa om en grej... Inte för att färdigmat är så nyttig, men jag har hittat nåt som är sååå gott och passar perfekt för såna här varma dagar när man inte orkar ställa sig vid spisen längre stunder...

Det är Findus Chicken Curry... du hittar den i frysdisken... det är broccoli, paprika och en massa gott... bara att steka och äta!   


Här är förresten Gizmo i sommarfrisyr... inte sååå korthårig, men oj så mycket piggare han blev efteråt.... som en annan hund!

 

Nä, nu ska jag försöka få Amy att sova... hon joddrar på här bredvid och vill inte alls ta natt! HAHA!

Av Nadja - 20 juli 2011 14:22

Köpte en Näsfrida här om dagen eftersom alla sagt att den är så bra.... Den är totalt värdelös ju... Tycker mycket bättre om Näsputsaren från Ainu.

Nu har ju inte Amy haft snor direkt, utan mest snorkråkor, så vid rikliga mängder snor så kanske näsfrida är bra, men just till snorkråkor är den värdelös.


Igår och i natt var för övrigt en bra natt! Hon somnade snällt efter att vi lekt med Zebran (hennes favoritleksak som hon skrattar (ler) åt jättemycket) och sen sov hon 3.5 timmar, åt snabbt och somnade igen... MER såna nätter tack. Annars sover hon typ 2,5 timmar, äter... är vaken 40min... sen somnar hon.... pust! Men man lär sig ju mer för varje dag... dumma jag har ju inte insett att hon vill ha trångt i spjälsängen när hon sover... så nu har jag bullat upp med täcken så det är lite mindre utrymme... då trivs hon bättre!   


Idag blir hon 6 veckor... ojoj... det går fort nu... Fast jag ser fram emot när hon börjar äta vanlig mat... man är så fast när man ammar. Fast jag vill inte sluta, för jag anser att det är det allra bästa för dom små liven.

Av Nadja - 19 juli 2011 10:17

Det här med att vara småbarnsförälder är ganska intressant...
Hmmm... Varför finns det så mycket att välja mellan? Skulle det bara finnas typ 2 olika blöjor så skulle man inte behöva fundera så mycket.

Vi börjar med blöjorna då...
Amy använde Libero storlek 1 och Pampers storlek 1 första månaden... sen tyckte jag att Liberos blöjor blev så spända runt benen så nu använder vi bara Pampers storlek 1... Jag provade på skoj Libero stl 2, men dom var alldeles för stora. Jag har läst att många klagat på Pampers blöjor... att dom läcker... men jag har varit jättenöjd och Amy verkar också nöjd.

Nu när vi var till Finland så köpte jag på skoj Mumin-blöjor, stl 2, men dom var också alldeles för stora ännu. Pampers stl 2 är också för stora ännu... så jaaa...
Har ju inte haft möjlighet att testa ICA eller typ Willys blöjor eftersom jag inte bor i Sverige...

Ni som har barn.... Hur länge använde ni stl 1??  Och vilka blöjor gillar ni mest och varför?


Sen har vi tvättservetter... ojoj... jag trodde inte det fanns så många olika... HAHA!
Jag hittade en gammal "Vi föräldrar" tidning i stugan där vi bodde i Lappfjärd och där hade dom ett test på olika tvättservetter... typ... om dom luddar, om dom är svåra att få ur förpackningen, om dom är slitstarka.. osv.. Nu minns jag inte vilka som vann, men det var en gammal tidning så jag tror det har ändrats lite sen dess ändå.

Mina favoriter hittills är Liberos... lagom våta och lätta att få ur förpackningen.   


Annars så lever vi livet... Amy hänger med allt mer och nu senaste veckan så märker man att hon faktiskt ler åt oss när man pratar med henne... Hon log redan på BB, men det var nog mest i sömnen... haha...
Hon har till och med börjat göra små ljud!   Hon får så rolig min när hon inser att ljudet kommer från henne själv... GULLUNGEN MIN!

I morgon blir hon 6 veckor... stora tjejen! Och om en vecka är det besök till bvc och barnläkaren. Undrar hur mycket hon gått upp i vikt nu!? Jag har plockat bort 3 plagg som hon vuxit ur redan... ojoj! Det går för FOOORT!!


  Amys fot som sticker upp ur barnvagnen!   hihi


Av Nadja - 17 juli 2011 09:53

Sådär... Då har vi kommit hem igen från vår lilla semester... Vi har varit till Österbotten och hälsat på... Vi har fått många grattis och presenter från släktingarna.

Vi åkte också en sväng till Närpes och shoppade på Halpa-Halli... Amy fick 2 bodysar... en med Nalle Puh och en med en ponny på!   

Och det har bara gått bra att resa med bäbis... Jag har fått amma på toaletten i butiken, i bilen och lite sånt spännande... HAHA!


På båten hem tänkte jag köpa ett set barnkläder från Calvin Klein.... men jag höll mig.. Haha.. Prinsessan får ju inte bli märkes-nörd.... men dom va sååå söta juuuu...


Nu borde jag åka och handla... men jag är slöare än någonsin... suuuuck!



Av Nadja - 10 juli 2011 20:51

Jag har alltid trott på ödet.... att allt som händer har en mening... och jag tror även på karma...

Så många timmar jag har offrat på andra... så mycket energi jag lagt ner för att hjälpa andra.. oftast utan nån belöning alls... inte ens ett tack....

Det är först nu jag inser att jag faktiskt har blivit belönad för de gånger man ställer upp för andra...


Jag fick mitt mirakel till slut...
hon heter Amy och är min älskade dotter...   






Av Nadja - 9 juli 2011 11:53

Tänk att det är 1 månad ( +1 dag om man ska va noga) sen jag fick se min prinsessa för första gången... min älskade kladdiga bäbis som lades på min mage... Hon var och är det vackraste jag någonsin sett!


Igår fick jag en överraskning på posten... ett paket med urgulliga bäbiskläder... och ingen avsändare... hmmm? Sen kände jag igen stilen och insåg att det var från Petra!!!!   TAAAACK!!!!


På Tisdag åker vi till Finland och hälsar på Mackes mormor och farmor... Jag ser inte fram emot 3,5 timmars bilväg enkel väg... USCH! Men det är trevligt när man väl är där... Jag får försöka passa på att sova i bilen bara.

__________________________________


Idag är det 1 år sedan min älskade häst vandrade
vidare till de evigt gröna ängarna...

Vila i frid min älskling!

   SANTO
3/4 1995 - 9/7 2010


Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Skapa flashcards