Forever is only the beginning...

Alla inlägg under juli 2011

Av Nadja - 6 juli 2011 11:11

Sommaren skulle vara så härlig om dom där jäkla flyfäna skulle döööööö!! Eller iallafall gå och lägga sig vid 18-tiden eller så.... gah!

I förrgår skulle jag shoppa lite kläder åt min prinsessa (jaaa... jag måste ju också få köpa nåt åt henne... haha) så vi åkte till Mattssons för jag ville ha såna där gulliga t-shirts som det står en massa söta saker på... Men såklart fanns det inte tillräckligt små storlekar.... SUUUCK! Nåja, vi shoppade mat och en massa... Och kom fram till att det är den dyraste butiken hittills.... Vi har jämfört kvitton och SPARHALLEN är billigast... så är det bara!


Igår var det hembesök från barnrådgivningen... Dom kommer hem till en och berättar lite om vaccinationer och säkerhet i hemmet. Jag tror vi blev godkända som föräldrar! HAHAHA! Dagen till ära hade vi städat hela lägenheten! Jeeeiii!!


Av Nadja - 4 juli 2011 11:52

Sist vi var till Klas så hörde jag nånting som lät som en katt som skrek.... och mycket riktigt så hittade vi en gul liten kattunge i diket bredvid vägen... Den skrek och skrek på hjälp... lilla vännen...

Den var ca 6 veckor skulle jag säga och väldigt social... så det var inte en vildkatt!

Dagen efter hittades en sötnos till.... Var kommer dessa sötnosar ifrån?
Kan det finnas människor som dumpar oönskade kattungar i skogen och hoppas på att dom blir uppätna eller??

Tänk om det finns fler där ute?
Nåja... nu är iallafall 2 räddade... de små liven...  

Av Nadja - 1 juli 2011 19:29

Jag va ju till Klas igår förresten... första gången jag lämnade Amy ifrån mig sen hon föddes... iiiikkk! (Men det gick bra)


Jag longerade Klas på åkern bredvid betet och det va så skönt att se att hon fått sin luftiga trav tillbaks!   Hon är så fin!   Jag tänker hålla ut en vecka till, men sen tänker jag rida... så det så!!!

Tyvärr var det en miljon flugor och äckel så man fick ju vifta hejvilt med armarna medan man longerade... hahaha!

Nu ikväll ska Amy få komma med till Klas.... första gången hon ser en häst! Hon kommer att bli frälst..... jag LOVAR! (Haha... hon kan ju typ inte ens fokusera blicken ännu....*fniss*)


 

Gulle-Klasen i ridhuset... på den tiden hon hade man... nu är den jättetunn!   

Av Nadja - 1 juli 2011 14:13

OMG! Min lilla bäbis har plötsligt blivit stor.... eller ja... inte JÄTTEstor, men hon har gått upp 700g på 2 veckor och vuxit 2,5cm på längden!!

Så nu väger hon 3880g och är 53,5cm! Vad är det för vursting bröstmjölk jag har? hihi... 

Nu ska jag passa på att sova lite. Fick inte så många timmar sömn i natt... Lillan sover inte så bra när det är så varmt. (vi har ju bara 25-26 grader på övre våningen...suck) 

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Skapa flashcards