Forever is only the beginning...

Alla inlägg under november 2010

Av Nadja - 21 november 2010 14:33

Åkte via Filmhallen (heter den så?) innan jag for till Klas och köpte Step Up... Bara för att jag blev så himla sugen på att se den i morse. Så vi får se om jag hinner se den ikväll... vi ska ju på kalas först. Det var ett riktigt fynd också... 7,90€ kosta den! Yeah...hejja Åland!


Var på en skrittur med C och N just... Vi samlade ihop alla broddar vi hade och lyckades få så att båda hästarna har broddar i trakterna iaf. Sen ut och Klas skötte sig bra! Duktig pålle.

  

Av Nadja - 20 november 2010 09:09

Hahaha... världens bästa dröm i natt..... Jag kan ju berätta att Rob var med i den! HAHAHAHA!

Och nu på morgonen så läste jag slut min bok, så nu kan jag börja på en ny.... hmmm... vi får se vilken det blir denna gång. Ojoj... det finns många böcker man skulle vilja göra om till film.


Idag borde jag orka skruva i broddarna på Klas. Iallafall om det tänker vara såhär kallt och halt. Och om inte vädret blir sämre så kanske man vågar sig ut på en tur i snön.



Av Nadja - 18 november 2010 20:18

Hahaha... Idag skulle Klas till ridhuset och träna ordentligt. Vädret fick fasiken inte stoppa mig. Sagt och gjort....susade till stallet efter jobbet och G hade fixat pållen klar så det var bara att lasta henne. Hon gick snällt in. Hon stod som ett ljus hela vägen (åkte smalt för en gångs skull).
Sen skulle jag lasta ur henne och gjorde som jag alltid gör.... lossar henne fram och går sen bak och drar i svansen så backar hon ut.... dock gick nåt fel så hon fastnar i nån grej med grimman eller grimskaftet och får panik... sprattlar en stund och sen lossnar grimskaftet och då tappar hon balansen nerför rampen och slirar till i snön och blir sittandes på baken. HAHA! Ojdåååå... Hon steg upp och ruskade på sig och gick fram till Helga vid uteboxen och hälsade. Knashäst. Jag tog fast henne och lastade henne i släpet direkt igen och gjorde om hela allt igen. Denna gången gick det smärtfritt.
Sen ledde jag henne till bilen och skulle ta sadeln från baksätet (som jag ALLTID gör med hästen med mig på släp) och när vi sen ska vända om och gå och sadla så vänder hästkraken för snabbt eller snarare för snävt så hon dunsar arslet i min bil så balyktan spricker och lossnar!!! Jäkla klanthäst.... Såg hon inte att det stod en BIL precis bredvid henne eller? Gaaaaah....

Nåja, väl inne i ridhuset var hon snäll och det var riktigt roligt att rida henne.

Sen tvättade vi svansen och sen hem. Att lasta i och lasta ur gick prima skinkor igen... duktig häst. Sen såg hon nöjd ut i boxen när hon äntligen fick sin nattmat.

Slutet gott allting gott.

  

Av Nadja - 17 november 2010 21:53

  

Av Nadja - 17 november 2010 21:35
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nadja - 16 november 2010 20:04

Rockade i stallet hela dagen.... Orkade inte tänka på nåt annat, så jag spelade hög musik istället!    Till och med N tyckte det var högt och sänkte... HAHAHA!

Jag åkte lite tidigare från jobbet för hovis kom och skulle slå på Klasens tappsko! Äntligen!  Sen passade jag på att rida ut en sväng medan det var ljust ännu. Klas var riktigt snäll. Imp! Sen mockade jag åt båda två och sen hem, där jag slocknade i soffan!


Imorrn måste jag till hästbutiken och stilla mitt shoppingbehov.   

Sen är det jobb hela kvällen. Nu SOVA!

Av Nadja - 14 november 2010 22:49

Jag har aldrig varit såhär godissugen i hela mitt liv... Och jag är läskigt sugen på Bon-Bons såna där hårda sugisar.... Typ ank-skitar och vad dom nu heter! Aaarrgghhh....

Men jag har bestämt att jag får äta choklad på Julafton!

Vem sa att godissuget försvinner efter 2 veckor....!? Jag har inte ätit godis på 3 år och jag har aldrig varit mer sugen!

Av Nadja - 14 november 2010 13:47

Vad ska jag göra med den där märren?
C messa och sa att Klas vägra komma in när hon och N skulle ut på tur. Så hon lämna henne ute och då hade hon såklart rejsat runt.    Hon kan ju skada sig i den där lerhagen...

Jag måste ju snart flytta tillbaks henne till Sleipner om hon inte kan bete sig.
Jag har redan tagit bort all havre och jag vet att hon borde få röra sig mer... jobba ordentligt, men det går ju inte när hon tappar skorna hela tiden!   Jag måste försöka få henne till ridhus och rida ett rejält pass. Gaaahhh...


Kan man ge munkpeppar och hoppas på att hon lugnar sig?

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards