Forever is only the beginning...

Alla inlägg under november 2010

Av Nadja - 14 november 2010 10:59
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nadja - 13 november 2010 16:31

Har haft fullt upp denna Lördag... husvisning, till Knutsboda och hälsa på och nu ska jag snart till Klas och Ninjo för C är i sverige. Men först måsta jag åka hem och värma mig lite. Det är kallt ute.


Åhhh... nu badar dom bastubåt i TV... varmt och mysigt! Jag har iskallt om händerna och det har jag aldrig annars. Brrrrr....


  
Lilla Gloria på bild!

Av Nadja - 11 november 2010 18:13

Jippii.... Det är snart helg igen! Det behövs.   
I morgon tänker jag försöka hitta en bra jul-CD som jag skall poppa för Nathalie i stallet sen på tisdag!
Nån som har nåt tips på en bra julskiva... ?
Julen är faktiskt mysig.... och tack o lov så blir vi hemma på Åland i Jul... Nu kan det bli lillajul så man får julpynta! hihi.


Nu ska jag kolla på Bonde Söker Fru! Oh yeah...
______________________________________________________

Och så hade jag detta mail i min inbox! Wohooo!!! Snart kommer min kalender!

     




Av Nadja - 10 november 2010 21:54

Jag borde sova, men när man jobbat hela kvällen och just ridit en sväng så måste man varva ner vid datorn först!

Efter lektionen red jag Simmen och min underbara vän fixade honom i ordning och skrittade fram honom åt mig så jag bara hade att hoppa upp och rida sen när jag nattmatat ridskolehästarna. Det är så snällt eftersom jag annars blir där heeeela kvällen i vanliga fall. Simmen var iallafall jättelugn och harmonisk idag.... Jag kunde till och med skänkla ordentligt utan att han rejsa iväg!   Det är bra, för då får jag igenom sidförande skänkel i trav bättre. När han är pigg så blir det bara att han ökar farten ist för att ta sidförande/böjande skänkel....sen försöker man hålla emot och göra halvhalter, men då blir det taktfel i traven istället. Lite knep och knåp när man lär en travhäst hitta balansen i långsam trav.   


Lite över 22.00 kom äntligen Indianen! Han var sååå söt! Hoppas han kommer att trivas på Sleipner!   

Av Nadja - 9 november 2010 21:16
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nadja - 8 november 2010 21:40

Vaknade av att folk messar mig... helt oviktiga saker också.... gahhh!
Sen åt jag frukost och så åkte jag till Klas för hon skulle få nya skor... Kom före Oskar för en gångs skull, men det va bara för att jag körde om honom! HAHA!
Klas började dagen med att först komma när jag ropar, för att sen vända och springa till andra ändan av hagen. Ninjo stod kvar så jag tog in honom och Klas bara försvann.... cp märr...
Jag fick snällt traska efter henne och när jag kommer längst bort i hagen så hummar hon åt mig och kommer gående!? Öhhh... Okej? Jag fatta noll...

Väl inne i stallet så var hon ganska snäll att sko... rev åt sig bakbenet nån gång, men det gick nog fint. Hon hade fina hovar sa hovis! Jeeeii...


Sen åkte jag på jobb... och väntade tills klockan blev halv fem... då var det budgivning på huset... det gick åt skogen såklart... Det finns alltis nån som har mer pengar. Jag FATTAR inte hur folk har råd att köpa hus!?!? Eller så är det jag som har så jävla PISSlön. gruff...


  


Av Nadja - 7 november 2010 11:54

Åkte till Klas och Ninjo på morgonen och skulle släppa ut dom. Men det började med att båda två var så odrägliga och bara går rakt ut ur boxen och i princip över mig så vi fick ha en liten lektion i hur man beter sig. Klas var så ful så henne stängde jag in i boxen helt. Ninjo smet ut 2 ggr, men fattar snabbt att han skall stå kvar när man morrar åt honom. Klas fattar noll.... Varför blir hon alltid så odräglig när jag inte har varit hos henne på några dagar? BLÄÄÄÄ!!

Till slut ledde jag ut Ninjo i grimma så han inte skulle springa ut (dom går ut lösa annars) och så tvingade jag Klas att vara inne i boxen 40 minuter ensam medan jag borstade henne. Helt störd va hon. Efter 40 minuters träning så började hon andas äntligen och jag fick kontakt..... då ledde jag ut henne också. SUUUCK!


Sen mockade jag åt dom och som straff så var dom hur jobbiga som helst att mocka åt... Bra början på dagen... NOT!


Sen till travbanan och kolla på när Simmen sprang med vagn för första gången på länge... Han såg fin ut...iaf för att inte ha sprungit fort på länge.   

Bilder kommer snart.... jag orkar inte hämta kameran från bilen just nu! HAHA

Av Nadja - 4 november 2010 21:11

Idag har jag fått avklarat några viktiga saker.... skönt att det är gjort.

Och på jobbet har jag och traktorn haft en dejt igen. Jag börjar få ridhuset som jag vill inför vinterperioden.... den hårda skorpan är äntligen uppluckrad..det är illa nog ändå sen när marken fryser. håhå... I morgon skall stora ridbanan få en sista harvning innan vintern. Jag gillar att harva... särskilt när jag kommer ihåg min mp3 spelare och sitter och sjunger när ingen hör! Hihihi....


Väl hemma fixade jag lasagnette så att jag har nån lunch till i morgon också. Mums.


Nu ska jag ut med hunden och sen    kolla klart på Twilight....  



I helgen ska jag och kolla på Soile-träning. Wiiee...

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Skapa flashcards