Forever is only the beginning...

Alla inlägg under september 2014

Av Nadja - 5 september 2014 22:05

Idag var jag då på hälsokontroll. Jag var ju lite spänd på resultatet, men jag behövde inte oroa mig. Mina värden är perfekta! :D MER än perfekta!! Hälsovårdaren sade: "Skulle alla leva och må som du så skulle jag vara arbetslös!" Hahahaha!
Skitkul att höra faktiskt... :P
Det visar än en gång att mitt val att köra sockerfri diet var helt rätt! :)
Mitt BMI är normalt och likaså mitt blodtryck. Och det har alltid varit högt! Hipp hurra!

Nu skall jag leva länge på det berömmet. :)

Imorrn blir det jobb på travet och sen blir det en lugn söndag. Vi skulle ju haft dressyrtävling, men intresset var för dåligt.... Slött....

Nu kolla på hela veckans Våra Bästa År! :)

Av Nadja - 4 september 2014 18:55

Usch....började dagen med blodprov... Jag var inte helt lugn när jag gick in i rummet kan jag säga...men jäklar vad duktig hon var på att sticka! :) Det gjorde inte ont alls. Skönt.
Sen lämna urinprov...jättekul...haha...och så fick jag göra nåt blåstest. Mina lungor är inte bra. Dom tror säkert att jag rökt hela mitt liv. Fniss.

Imorrn får jag veta mina resultat...undrar hur det går...och så ska jag vägas, mätas, kolla syn o hörsel. Positivt är att jag iaf väger mindre än sist jag var på hälsokontroll. Det skall bli kul också att se mina värden nu när jag inte äter socker. Bara för det så är dom väl katastrof. :P

Idag har jag haft en toppendag på jobbet... Jag har ridit Hasse (det var ett tag sen) och han var så duktig. Älskade ponnisar vad jag gillar att rida dom. <3
Och sen hade jag en uteritt och då fick jag sitta på världens underbaraste Hokus. Helt perfekt dag.

Hasse ser ni längst till vänster! :) En 17-årig Welsh Cob.

Av Nadja - 2 september 2014 23:52

Alltså... Ni vet när man har för mycket att göra och till slut får man ingenting gjort... Så har det varit för mig idag.
Jag började min dag med att åka till rådgivningen med Amy. Hon skulle få sin andra TBE spruta och hon var sååå duktig. :)
Sen körde jag henne till dagis och så for jag hem och städade.
Kl 11.15 hade jag dejt med Nathalie vid loppisen...Jag kom dock först kl 11.30 eftersom jag är lite tröööög.
På loppisen shoppade jag en jättefin jacka åt Amy (lite stor ännu, men hon växer ju) och en softshell-jacka åt mig. Jeeeiii....det blev min dyraste loppis-shopping hittills. Hela 12 euro! ;)

Sen vidare till hästbutiken och shoppa upp mina arbets-kläder-pengar! :D Det blev nya ridbyxor och nya muckboots. (eller asså, dom heter nåt annat, men är likadana)
Och sen hade jag lite pengar över, så det fick bli ett par jättesköna ridvantar och ridstrumpor! Jag ääääälskar att shoppa!!

På jobbet försökte jag hitta inspiration att göra lektionsplaneringarna och nog blev några gjorda minsann! Sen fick jag i nerverna på att inget fick plats på skrivbordet, så jag städade lite inne på kontoret. Såg ju ut som ett bombnedslag!!

Sen hålla lektion, träna kadrilj, rida uteritt och sitta på Grålle en sväng. :) Tänk att ridning kan vara så kul. :)

När jag körde hem så insåg jag att min bil inte lät sådär stört som den gjort i ett halvår nu. Mysko.... Tänker det bara sluta nu liksom? Hoppas det!
Nu måste jag sova.
Torsdag-blodprov och fredag hälsokoll. Kul. Nej.

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards