Forever is only the beginning...

Alla inlägg under september 2014

Av Nadja - 17 september 2014 21:11

Just nu är det bara för mycket. Jag skulle verkligen behöva ta ut några lediga dagar...
På lördag är det dags för skördefest och Hästens Dag på travbanan. Jag har egentligen inte tid. Alls.

Min avslappning är att gå på loppis. :) Jag vet att jag tjatar om loppisar hela tiden, men det är verkligen jättekul att kunna återanvända kläder och grejer igen. Folk säljer ju saker som knappt ser använda ut för inga pengar alls. Tur för mig! :D
I tisdags shoppade jag dessa skor åt Amy för 4 euro (dom till vänster) :

Och dom blåa köpte jag på minimarket med 60% rea! :D Dom är några storlekar för stora ännu, men efter vintern så passar dom perfekt!

Man borde inte tröstshoppa när man mår dåligt, men om man slösar under 15euro så låtsas jag att det är okej. :P

Nu har jag bakat bröd och sjuttons vad gott det är....nybakta morotssemlor med smör och ost! Mums!
Nu kolla på våra bästa år....igen! ;)

Av Nadja - 16 september 2014 22:51

Dom där djuren lyckas alltid få en på bättre humör...tack o lov.
Jag har inte sovit ordentligt på flera nätter nu (och så sitter jag här och skriver ist för att sova....suck) och det tar verkligen på humöret.

Men så lasttränar man Aramis och han var duktig och började tänka till slut och sen har man så duktiga elever och hästar på lektionerna att man bara vill hoppa av glädje! :D
Det jobbiga är bara att man vill rida själv...hahaha!

Innan jag åkte på jobb så hade jag en dejt med syster. Vi skulle kolla på ny telefon åt mig, men dom jävlarna hade inte fått in den ännu!? Va faaan! Snacka om att vara tröga.
Den for jag till min älskade loppis och fyndade två gråa krukor, en grön skål åt Gizmo, mjukisbyxor och skor åt Amy och sen via Emmaus och hittade en Molly Mus dvd åt Amy. :)

Imorrn skulle jag vilja åka till den andra loppisen, men dom har inte öppnat innan jag ska på jobb. Och sen stänger dom innan jag slutar. :(
Jaja...det får bli en annan gång.

Nu skall jag sluta babbla om ingenting...skitjobbigt ju.

Av Nadja - 16 september 2014 09:03

Jag beundrar alla som orkar ordna en massa evenemang. Vilken tid det tar! Och vad frustrerande det är när man försöker få folk att ställa upp och ingen "orkar".
Våra elever på ridskolan vill ju jättegärna tävla, men dom förstår inte att man inte kan ordna tävling utan hjälp utifrån. Dom kallas funktionärer.

Vi får väl göra om teoridagarna så att varje lektionsdag måste ställa upp som funktionärer på en tävling. Tex Tisdagsgrupperna måste vara funktionär på EN tävlingsdag i året. Vad sägs om det? Haha
Precis som att föreningen behöver hjälp med helgjobbare. På min ungdomstid var det aldrig nåt problem med helgjobbare. Vi själva jobbade av vår ridräkning. Mina föräldrar behövde aldrig betala nåt. Jag behöver inte säga mer.

Av Nadja - 14 september 2014 23:06

Vart tog helgen vägen? :(
Jag är inte det minsta utvilad...jag behöver längre helger! Grrr...

Igår var jag sjukt slö... Jag var och handlade och sen gjorde jag ingenting.
Bästa Nathalie kom däremot och pratade skit och det var det bästa som hänt på många dagar nu. Fy bubblan vad trist det är på jobbet utan henne. <3 Ibland måste man bara få prata prata praaata! Om allt och inget! :)

Idag har jag varit desto mer aktiv. Jag har lagat matlådor för hela veckan och så har jag städat och diskat. För er som inte vet så är jag världens sämsta på att diska och städa. Jag är riktigt värdelös på det....hahahaha!

Sen en sväng till jobbet och träna kadrilj. Arrow var latare än latast och det gick ju inte sådär jättebra. Hoppas bara att själva uppvisningen går bra på lördag...vi borde klä ut oss till clowner och rida till låten "mission impossible".....det skulle passa oss!

Nu sova innan jag skall jobba tidig morgon. Sov gott.

Av Nadja - 14 september 2014 09:09

Jag önskar att det skulle vara september för alltid....nästan iallafall! Det är helt suveränt väder ute nu...Inte för blött, inte för torrt, inte för kallt, inte för varmt! :)
Det är helt perfekt just nu... Mycket sol och frisk luft!

Igår kunde vi sitta på balkongen och svettas. 32 grader varmt hade vi där. :)

Idag är det dags för kadriljträning igen. Jag har sjukt ont i axeln, men lite piller så blir det nog bra ändå! :P

Av Nadja - 12 september 2014 22:18

Ibland längtar man mer efter helg än ibland.... Idag är en sån dag.
Jag kan inte förstå hur långsamt en månad kan gå... Jag skulle behöva lön NU! Jag AVSKYR att vara utan pengar.
Blä! Jag har ju inte ens varit till loppisen på länge! Det är illa!

Idag var mina elever Jätteduktiga på lektionerna! Och hästarna skötte sig också! Jeeiii!
På söndag får jag rida igen, för då har vi kadrilj-träning! Det närmar sig Skördefest och hästens dag på travbanan....det är alltså där vi skall visa upp vår kadrilj. :)

Vid lillajul åker vi som vanligt med jobbet till SIHS! Sweden International Horse Show! Jag hoppas det blir en bra clinic den här gången.... Och så skall jag köpa ridstrumpor... Hahahaha! Nåt mer har jag inte råd med! ;) Det skall även bli intressant att se hur det blir nu när dom flyttat till friends arena. Kommer man att sakna globen?

Nu skall jag gå och lägga mig...jag är helt finito!

Här är en bild på min förra kisse Nikki som numera bor hos min sambos bror... Älskade gamla katt! Vi har varit kattvakt en vecka och det har varit riktigt trevligt att få pussa på henne igen.
Men man märker att hon blivit gammal...lilla skruttan. Hon ser sämre och är lite stelare än vanligt. Men gudars vad jag saknar henne. <3 Hon gillade aldrig Amy, så hon fick flytta till ett lugnare hem.

Av Nadja - 10 september 2014 23:49

Jag var just ute med hunden...klockan är 00.39 och jag somnade som vanligt när jag skulle lägga Amy.
Ja, alltså....jag var just ute med hunden och det börjar bli sån härlig frisk luft ute nu. :) Träden börjar sakta men säkert ändra färg och jag bara älskar den här årstiden! :D
Vi har kunnat ha ponnisarna ute på nätterna ännu eftersom det är så varmt ute och det tycker dom att är jätteskönt! Tyvärr sätter gamlingarna rejäl päls redan, men dom skall klippas om nån vecka, så tills dess får dom överleva att bli lite svettiga på lektionerna.
Idag hade jag ett himla fint pass på hoppspecialen och alla skötte sig utmärkt. Eller ja...nästan... Det är fortfarande nånting med Indianen. :( Jag tror vi skall ha Micke och kolla på honom... Jag undrar om det är nån sträckning som lurar.... Han reagerar på ryggen nu igen...på höger sida, men det behöver inte betyda att det är exakt där det sitter. Stora bamse-hästen röjer som tusan i hagen och gör piruetter osv, så det är inte så konstigt om inte stora kroppen hänger med i svängarna.

Håhå...dessa hästar....

Av Nadja - 8 september 2014 23:25

Min helg bestod av jobb på travet på lördagen... Väldans trevligt som vanligt! Sen kom Carro på den briljanta idén att bjuda mig och Amy på middag! Jäklar vad gott det var! :) Jag var mätt i flera timmar! Jättekul att se deras hus nu när dom bor där! Sååå fint!

Sen bestod söndagen av stöd och bus med Amy. Jag hade jouren på jobbet i helgen, men denna gång behövde jag inte rycka ut. Så det blev lugnt och skönt! Vi var till huset en sväng och lekte i sandlådan och kollade in dom nya fönsterfodren samtidigt. Skitsnyggt blir det. Har försökt sätta in bild här, men varje gång jag gör det så loggar fanskapet ut från bloggplatsen. Så ni får ingen bild. :(

Idag på jobbet så gick det snabbt i stallet. Halva gänget hästar är ute på nätterna, så det är soft att mocka nu. :) När E kom på jobb så red vi varsin häst. Jag tog Grålle och han var himla duktig i galoppen idag! Jeeiii!
Sen harva banan (suuuuuck) och sen åkte jag efter Amy till dagis. :)

På kvällen var det dags för kadrilj-träning och det gick en miljon gånger bättre denna gång. Arrow var jätteduktig och kämpade på bra!

Nu börjar jag bli trött på riktigt också... Hösten känns väldigt intensiv i år och jag saknar min Santo väldigt mycket såna här gånger. Den perfekta terapin var att skritta ut en sval kväll och inte tänka på nåt alls... det saknar jag just nu.

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards