Forever is only the beginning...

Alla inlägg under augusti 2014

Av Nadja - 19 augusti 2014 22:38

Spännande rubriker nu för tiden...hrmm...
Idag tog jag lite sovmorgon. Det är det positiva med att börja kl 14 på dagen. :)
Efter frukost for jag till huset och målade lite brädor...nu är jag röd i håret. Hmm...

Efter målningen så gjorde jag ett speed-loppis-besök!
På ca 15min så fyndade (man fyndar ALLTID på loppis iofs) jag en tröja till Amy, en vinterjacka (såg inte ens använd ut) till Amy och en tröja + linne till mig. Det blev 11 euro! Jag ÄLSKAR loppisar! :)
Speeed-shopping ska det vara!

Sen åkte jag på jobb och mina 3 lektioner gick snabbt! Vi höll till i ridhuset eftersom det blåste storm ute. Bottnet i ridhuset var riktigt bra trots min ivriga bevattning. Lite klafsigt kanske, men inte slirigt. Skitbra!

Nu tar jag tisdagsmys och kollar på våra bästa år....god natt!

Av Nadja - 18 augusti 2014 22:10

Alltså...min arbetsdag har varit väldigt spännande...hrmm... Jag har skurat i privatstallet...fy fasen... Det var skitigt!!
Sen har jag ägnat halva dagen åt att harva, harva och åter harva. Tack o lov så hade det regnat hela natten så utebanan var lite mindre hård idag....men jag fick den ändå inte bra! Suck! Ridhuset däremot...det börjar bli riktigt bra där inne. Jag råkade ju glömma bevattningen på några timmar, men tur var väl det...för det var precis vad ridhusbotten behövde! Nu börjar det bli riktigt bra! :) Vi satte ju in en del vit volleyboll-sand i våras och jag måste säga att det verkar vara ett bra drag. Botten är nu fast utan att bli stum! Jeeeiii!!

Jag förstår verkligen inte alla som sätter in GRUS på sina ridbanor här på Åland...? Sliter som tusan och sviktar inte det minsta. Blä!

Imorrn jobbar jag kväll och det blir najs...Det blir en uteritt om det inte regnar förstås. :) Och så är det dags att börja skriva lektionsplaneringarna.
Ojoj... Önskar jag hade mer tid att skriva dom. Vill ju att det skall vara välplanerat och gärna med lite nyheter. Jag skulle också vilja få in uteritter året runt. Så är hästarna vana och så blir det inte så spännande på våren sen. :P

Ikväll var min far på besök. Fick min födelsedagspresent och Amy fick leka med Moffa lite. Buskul! :)

Nu kolla klart på våra bästa år. Oh yeah! :D

Av Nadja - 17 augusti 2014 22:23

Kollade på resor på skoj....och hittade en resa för 2 vuxna och 1 barn till Menorca....avfärd den 7 september! Priset var ca20.000kr inkl frukost och för 8 dagar. Lägenhet med terass eller balkong.

Kan.nån.ge.mig.pengar?

Guuud så skönt det skulle vara. :)
När jag skall gifta mig så ska jag åka på smekmånad FÖRE bröllopet! Så jag är snyggt brun UTAN vita ränder överallt. Så det så....ni vet....om.sisådär en 20år då....ja...Hmmm...



Av Nadja - 17 augusti 2014 18:02

Lyckaaaa! Har ju lagt det här med ny telefon på hyllan eftersom den enda telefonen jag ville ha är helt enorm!! Men nu när jag tittade igen så ser jag att den finns i mini-format nu!! Haaalleluja! :)
Tror jag skall besöka butiken imorrn! ;) hehe!

Idag har jag inte gjort ett skit...som vanligt! Började dagen med att få skitont i bröstkorgen på höger sida...sådär som när man får "kramp i lungan" och inte kan andas djupa andetag. Bara att den här gången kändes det mer och det bara drog i bröstkorgen som om en muskel hakat upp sig. Jag provade att lägga mig ner, men då blev det värre...till slut satte jag mig upp och lyfte upp armen och vred den samtidigt bakåt och böjde mig åt sidan. Då knastrade det till i bröstkorgen och det släppte. Helt stört!! :(
En gång förut fick jag så, men då släppte det med ett högt "knäpp" så jag trodde att artären brast eller nåt....jäkla kropp... vad sysslar du med liksom?

Imorrn är det stalljobb med Nathalie...måste ta tillvara på alla måndagar nu eftersom Nathalie tänker lämna oss på jobbet. Böööööl! :(
Men det är skönt att det inte kommer nån ny som tar hennes jobb. Utan det ordnas inom resten av oss anställda. Jag skulle inte orka lära känna och lära upp nån ny nu...Blä.

Ja...jag är lite deppad nu....

Av Nadja - 16 augusti 2014 21:25

Skönt med helg efter en vecka som kändes alldeles för lång.... Har nog inte återfått jobb-kondisen ännu, därför blir allt lite extra jobbigt.
Min kropp samarbetar inte riktigt heller...nåt är fel, men jag vet inte vad. Jag är sjukt trött hela tiden...fast jag sover... :( Skit! Plus lite annat som inte är som det brukar.
Tur att vi skall på hälsokontroll snart. Då tar dom både blodprov och urinprov och kollar upp allt. Skitbra!

Jag längtar till Julen...mest för att det är en massa ledigt då och för att jag äääälskar julen! Jag älskar julbelysning i fönstrena och julmusik... Och så älskar jag ju vintern! :) Hoppas det kommer snööö! Massa snööööö! <3

Jag längtar även tills nästa Åsa-träning! Vi har ju fått börja göra en massa roliga grejer på träningarna nu...hihi! Skall man satsa på ÅM i dressyr nästa år? Oj faan...man ska ju kunna sitta ner i sadeln då ju....attans! Om jag startar Arrow då? Han är ju bekväm? Hahahahahaha!!


I brist på egen ponny så lånar Amy Nellas rygg... Hoppla!

Av Nadja - 15 augusti 2014 01:29

Jag har skrivit 3st inlägg och alla har försvunnit när jag försökt lägga in en bild!! Såå irriterande!!!
Den här gången ska jag komma ihåg att kopiera innan jag fösöker lägga in en bild! Suck

Nåja... Första lektionsveckan är nästan avklarad! Wiiee! I tisdags fick jag rida 2 timmar uteritt...wohoo! Min första och sista grupp fick rida ut och jag hade Indiana båda gångerna! <3
Och idag (läs igår för det är mitt i natten nu) fick jag också rida 2 ggr! Happyyy!! Först red jag dressyr på Jossi-ponnyn! Hihihihi! Och sen red jag ut med mun älskade gamling Hokus! Han börjar verkligen kännas som 22år nu. Men han var pigg! Hahahaha!

Och i lördags var jag till Petra på kräftskiva! Jag hade så himla kul....så det var en lyckad Sverige-tripp! :D

Imorrn (läs idag...höhö) skall jag först jobba som vanligt och sen åker jag till travbanan och jobbar! :) buskul!

Älskade Hokus! <3

Av Nadja - 7 augusti 2014 19:08

Nu har vi bara en dag kvar av ridlägret. Sen är sommarens alla läger slut.... På Måndag börjar lektionerna och sen är det bara att vänta på Julen. (jag ääälskar julen)
Det skall bli skönt att komma in i rutinerna igen... Man hinner ju inget när man har läger. Jag har hunnit kolla hemsidan liiite under dessa dagar och jag skulle behöva en hel dag på mig att uppdatera och fräscha upp där....suuck!
Men nu har jag blivit extremt ridsugen igen. :) Nästan så jag vill tävla...nääästan! ;)
Näe, men jag håller på att fixa med tävlingarna för tillfället och jag hoppas verkligen att folk tänker tävla! Plus att jag behöver funktionärer! Annars blir det ju inget....Håhå..

Nu skall jag natta dottern. Ha en bra kväll hörni! :D

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards