Forever is only the beginning...

Alla inlägg under maj 2014

Av Nadja - 19 maj 2014 21:50

Alltså, jag har ju suktat efter en ny väst hur länge som helst.... Och som sänd från ovan, så frågar min kära vän Nathalie om jag vill köpa 2 (!!!) västar av henne. :D
Och dom var precis såna som jag ville ha!! Det kan inte bli bättre! :) Eller jo, jag fick dom OCH en jacka till ett väldans bra pris! TACK än en gång Nathalie!! <3

Annars har jag gjort det vanliga på jobbet. Fodrat, mockat, harvat alla banorna, betat hästar och sånt där.

Sen åkte jag och köpte ny keps och solhatt åt Amy från H&M och sen hämta från dagis.
Jag tänkte köpa keps åt Amy på Mattssons igår, men dom jag hittade kostade 15 euro styck!!? Öhmm...jag betalar inte det för en barnkeps.
Idag fick jag en keps OCH solhatt för 10 euro! Älska H&M! :)

Imorrn ska jag jobba kväll... Jag hoppas det är nån uteritt, för jag är ridsugen! Hihi! Det är bara några veckor kvar nu...sen är det sommar! Nytt för i år är att vi kör ett dagläger direkt efter att lektionerna slutar. Det var väldigt poppis och blev fullbokat direkt. Föräldrarna vill tydligen "bli av med" barnen medan dom jobbar. Och jag förstår dem...inte har ju dom semester då ännu och det känns kanske inte så kul att lämna barnen hemma ensamma. Så det är ju perfekt! :D
Plus att fetto-ponisarna får röra på sig lite så dom inte äter ihjäl sig. Höhö!

Nu ska jag strax sova... Jag har bakat bröd ikväll, så nu har vi igen. :)

Av Nadja - 16 maj 2014 22:13

Idag har det varit en sån där fredag som det gärna får vara flera gånger. Vädret var underbart och jag har gjort en massa på jobbet.... Mockat, ridit och HOPPAT Aramis, harvat alla banor, krattat en maaaassa, fixat nya höpåsar, haft mina två lektioner osv.

När jag kom hem byggde jag och Jessica upp staketet runt ängen... Om 2 veckor kommer hennes hästar och klipper gräset åt mig. Sitbra! ;)

Av Nadja - 14 maj 2014 21:15

Assåå....är det ålderdomen som kommer nu? Igår stod jag på en bom och balanserade...och mitt i allt faller jag!! Hahaha, så jävla fult!
Och idag när jag hade handikapp-leltion, så steg Arrow mig på tårna. Det gjorde fans så ont och nu är min tå blå. Jag tänker inte visa bild. Den är läskig.
Positivt är att mitt knä inte gjorde lika ont när jag sprang idag! *tummen upp*

Imorrn ska jag rida nya hästen....eller var det på fredag? Öhmm?
Bra att jag glömmer det. Suuuck!
Och nästa vecka kommer nya ponnyn. Hurraaaaaa!

Nej nu ska jag baka bröd. Jag har inte köpt bröd på en månad nu. Har bakat allt själv. Jeeeiii! Måste-spara-pengar!

Av Nadja - 13 maj 2014 23:21

...innebär att jag får rida och får betalt för det! <3
Idag fick jag rida min älskling! :)

Zijan!
Underbara älskade häst! <3 Kan du inte bara råka rymma hem till mig?

Annars har jag tillbringat helgen och de senaste dagarna med en sjuk Amy. Hon har feber och hosta och det verkar vara en envis sort. Bläää... Hoppas hon blir frisk snart. Lilla hjärtat mitt.

Hälsade på nya hästen idag. Den ville hälsa med tänderna? Hrmm... Nää, stackarn verkade mest förvirrad. Nytt ställe och nya människor. Klart det blir lite mycket.
Och ny ponny är på inkommande också. Jag hoppas verkligen den är lika snäll som Hokus och Chester! För snart måste vi ha en ersättare till Hokus...han blir inte yngre precis. Och den som skall ersätta Hokus har verkligen stora skor att fylla. Ingen är som Hokus! <3

Av Nadja - 10 maj 2014 23:01
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nadja - 9 maj 2014 22:35

* Nya skor. Både "vardags" och lite finare.
* En KIA Sorento (jaaa, jag behöver verkligen en sån!!)
* Nya trosor...jag behöver Åhléns till Åland. Okej?
* Ridbyxor. Jag var in till hästbutiken och provade 3 par, men inget av dom var bra. Bläää
* En häst.... En fin en.
* Mer pengar!
* Jag behöver faktiskt få flytta in i huset nu....faktiskt!
* Sommarkläder
* Ett mirakelmedel som jag kan hälla i folks mat/vatten så dom skulle få lite mer vett i huvet!!
* Mer tid på dygnet...och också mer sovtid såklart.
* En katthiss så cp-Max skulle kunna gå ut via balkongen.
* En Samsung galaxy s5
* En klippning...en ny frisyr
* semester!!

Av Nadja - 7 maj 2014 20:37

Alltså...nu blir jag snart lite less på bloggplatsen... Jag skriver ett långt inlägg och sen när man ska posta det så hoppar den till första sidan. Va faaaan!?
Jag skrev iaf om mitt besök till färg o tapet.... Jag skulle välja kakel till badrummet och vips hade jag hittat kakel till köket istället! Hahaha! Men kolla vad snyggt det är:

Nåt av dom där ska jag ha! Hehe.

Till toan hittade jag också jättefina kakel...men assååå...vissa kostar ju mer än en rotfyllning per platta....typ! Men det blir nog bra till slut. :D

Jag har sjukt ont i halsen idag och jag hoppas att det inte blir värre... Jag tycker liksom den här förkylningen kommer i lite fel ordning...först feber och SEN halsont? Whaaat?
Tydligen var det inget ovanligt enligt en av mina elever som jobbar på sjukhuset...hmm...jaja...

Imorrn blir det fullt upp... E är borta, det kommer en grupp på 16 pers som skall rida...en handikapplektion och så mitt vanliga jobb som skall skötas. Som sagt...kanske man borde klona sig trots allt?

Nä...nu kolla på en veckas Våra Bästa År! Wihuuu! :)

Av Nadja - 2 maj 2014 10:23

 Hahaha! Jag var till biltema och köpte en sån här till Max! Han ÄLSKAR den! Bandet som hänger är elastiskt, så den flyger ju upp och ner när han drar i den.... Jäklar vad han hoppar efter den! Nu ligger han på golvet helt utslagen och trött. Perfekt.

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards