Forever is only the beginning...

Alla inlägg under november 2013

Av Nadja - 8 november 2013 21:36

Jag vet inte hur helgjobbarna ska fixa morgondagen... Det är ett jävla pussel med hagarna just nu. Vi måste dela med privathästarna och så måste jag tänka på att det är lektioner imorgon och tävling på söndag... och att det blir rättvist så inte nån måste stå inne mer än nån annan...grrrreeaaat! Gaaaahhhh! Jag blir knäpp.
Nå... Nästa vecka borde nya staketen komma upp. Annars får jag nåt fel.

Så ja...idag var vi dubbelbokade...det förstörde alla mina planer. Jag blev försenad med mina nybörjare och så hade jag skrivit ut fel hästar på ena lektionen så jag fick göra om allt.... Blööh.
Men nu är det helg. Tack!
Jag orkar inte tänka mer nu så god natt på er.

Av Nadja - 7 november 2013 22:39

Jag har varit på boxercise ikväll igen... Det är så jäkla kul!! Jag vill meeeeer! Tur att Carro fick mig att börja gå på det igen! :)

Vet ni vad? Nästa vecka kommer våra fönster! Wihuuu! Och vår balkongdörr har kommit redan. Jeiii!
Sen ska det betalas. Balkongdörren kostar bara 700euro... Öhm? För en jäkla dörr liksom? Jag ska bli dörrtillverkare.

Jag vill flytta in i huset nuuuuu!

Idag jobbade jag som vanligt... Mina elever var duktiga fast jag pinade dom en massa...hehe. Ni kan inte förstå hur frustrerande det är att stå och titta på när folk rider, när jag själv skulle göra allt för att sitta i sadeln. Rid-abstinens deluxe.
Jag klippte Samson idag. Jag trodde att typ Arrow var snäll att klippa, men Samson är faktiskt ÄNNU snällare för han rör inte en fena!! Han har till och med spetsade öron när man klipper. Gulle-Samson!! Sen friserade jag hans hovskägg, svans och skägg, så nu ser han städad ut! :) Han älskar att bli ompysslad.

Imorrn är det fredag...skönt. Jag behöver helg.
Jag måste rita banorna tills på Söndag också. Minnet Nadja...minnet....

Av Nadja - 6 november 2013 21:44

Idag hade jag hoppspecialen som vanligt...och jag blir så vansinnigt hoppsugen!
Plus att jag blev sugen på att tävla mitt i allt....synd att man inte har tid över till sånt. :(
Men allvarligt, jag vill rida nu. Över en vecka sen sist ju!

Nathalie och jag kom på dom perfekta hästarna som jag och Fisen ska ha i framtiden! :P Det skulle vara helt suveränt!! Men vem ska betala? Hmmm....

Jag måste börja ta tag i julklapps-köperiet också. Det är snart jul liksom.... Om ni vill köpa nåt till mig så går det bra med en häst! Och lite boxinredning... Och en herrans massa pengar...okej?

Av Nadja - 4 november 2013 20:46

Jag börjar bli något kattsjuk nu.... Vill ha en kisse i mitt liv igen.
Min egen Nikki gav jag till Mackes bror för hon skulle aldrig trivas med barn i huset....tyvärr!
Jag vill ha små kissor...2 st... Och helst grå/vita. Eller asså.... Det spelar ingen roll, men jag har föreställt dom så.

Idag var det stalltjänst med bästa Nathalie! :) Måndagar är bäst! Jag hann till och med harva OCH klippa en ponny. Wohoo!

Imorgon skall jag föra Amy till dagis och sen ska dom åka och titta på Mamma Mu och kråkan! :) Det blir roligt för dom! :D
Sen en massa ärenden...skulle gärna ha shoppat en tröja på H&M, men den fanns ju såklart inte i min storlek. Fuck! När jag väl hittar nåt fint så är det alltid fel storlek. Blääää.
Sen jobb hela kvällen... Synd att man inte kan rida när man håller lektion (kan och kan...men det är inte så smidigt alla gånger) för jag är väldigt ridsugen nu. Ge mig en egen häst.

Världens bästa nos... <3

Av Nadja - 3 november 2013 19:23

Varför är helgen slut redan? Gaaahh.. Nå, idag har vi varit vid huset och lekt i sandlådan medan pappa i huset jobbade med fasaden.

Det blir så fint med röd utsida på huset istället för gul. :D Jag önskar bara att vi snabbt skulle få badrummet och sovrum klart så man skulle kunna flytta in så småningom. Ja...och så var det ju el, värme och vatten och såna små detaljer också...

Idag var jag sugen på nåt gott! Jag kan ju i princip inte äta nåt gott mer....eller jo...visst kan jag det, men inte det jag vill. Chips, godis och onyttigheter är förbjudet och hur sugen jag än var på surskorpa så går ju inte det heller. Jag kan ju inte tugga nåt hårt. Då kom jag på det!!! VÅFFLOR!
Så jag ställde mig och gräddade våfflor! :p mums! Sockerfri sylt och grädde utan socker. Finfint! Nu har jag dock förätit mig på dom.
Vet ni hur goda kalla våfflor med grädde och bananskivor är? Gudomliga...och sååå enkelt.

Imorrn jobb igen! Ska försöka hinna klippa ett odjur till, men traktorn ropar också....tyvärr! Måste harva...Uhh...
Nu kolla på Awkward! <3

Av Nadja - 2 november 2013 20:37

Amy somnade tidigt och jag har hela kvällen framför mig med filmer! Wohoo! Har just sett Bad Teacher och nu Bridesmaids, sen Friends with benefits. :D

I övrigt så har det hunnit bli november...det innebär att man får lyssna på julmusik! JAG säger så iaf. Jag har redan funderat ut julpynt på jobbet...hehe!
November innebär också klippa hästar på jobbet. Uhh.... Jag helklippte Nisse och Arrow nu i veckan...dom blev gulliga...Tihihi.
Imorgon är det en månad kvar till:

Iiiihhhh!! :):)

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards