Forever is only the beginning...

Alla inlägg under november 2013

Av Nadja - 23 november 2013 08:55

Jobbade som vanligt igår. Mockade halva stallet och sen det gamla vanliga: fodra, ta in hästarna och ha lektioner.
Indianen fick lugnande och så blev han helklippt. Äntligen! Han tycker det är jobbigt att bli klippt, så då ger jag hellre lugnande än bremsar. Usch, jag avskyr att bremsa. Iaf när det skall vara längre stunder. Att putsa ett sår och bremsa medan man gör det är okej, men inte att stå med brems i en halvtimme.
När jag kom hem hade 2 av julklapparna jag beställt kommit! Wohoo! Dom var jättefina!! :D

Ikväll är det dressyrträning för Åsa Abrahamsson. Jag har inte suttit på Zijan sen senaste träningen, men det får gå ändå! :D

Av Nadja - 19 november 2013 22:41

Glömde berätta att vår lilla trip till Ikea blev jättelyckad. Amy fick ny säng och vi fick ny bäddmadrass. Och nu sover vi såååå bra!
Jag shoppade en hel del och Nathalie och jag hade buskul. :)

Amys nya säng. :)

Av Nadja - 19 november 2013 22:33

Fisen och jag tog sovmorgon idag, så jag skjutsade henne till dagis först till halv tio. Sen fixade jag några julklappar på nätet. Det är bra med närshopping. Hehe!
Efter det åkte jag till stan och fixade lite fler julklappar. :D Jag önskar att jag hade mer pengar så att jag kunde köpa massvis med klappar.

Sen på jobb och där hade jag lite kvalitetstid med Zijan. Jag tänkte rida, men han låg och sov så länge så jag ville inte störa honom. När han väl vaknade så tänkte jag testa om han hade nåt emot klippmaskinen. Jag måste bara säga att den där hästen skaffar bara fler och fler pluspoäng... Han stod och SOV när jag klippte honom!! Älskade underbara Zijan <3 Sen tvättade jag svansen på honom och så fick han ett innetäcke på sig! Mammas bebis! Sen ryckte jag manen på Indiana.
Igår friserade jag Grålle också, han blev sååå mycket finare nu. Tänk vad lite frisering kan göra på en häst.
Nu är det bara typ 18 hästar kvar att frisera. Ähum...

Och det som gjorde dagen ännu bättre var att våra FÖNSTER till huset har kommit! Wohooooo!!

Imorrn blir det en sväng i forrden som vanligt. Harva harva harvaaaaa.....

Av Nadja - 15 november 2013 20:48

Roar mig en fredagkväll med att försöka hitta felet på min bil. Den fungerar nog, men den har nåt lustigt ljud. Suck! Det är en Ford, jag vet.
Nåja... Den får lov att rulla till Uppsala imorrn iaf. Jag SKA till Ikea! :)

Annars har jag jobbat idag som vanligt... Hästarna måsta gå på extra lektion för Lusse kom igen och skulle rida. :( Älskade hästar vad snälla dom är.
Jag ville ju rida Zijan en gång denna vecka, men näää.. :( Hoppas det går nästa vecka, för sen kommer ju Åsa (tränarn).
Nä, nu vill jag hem och sova.

Av Nadja - 11 november 2013 20:22

Jag gillar måndagar nu för tiden. Jag får jobba med bästa Nathalie och så får jag sluta tidigt. Det sistnämnda händer inte så ofta kan jag säga.
Idag har jag mockat, harvat och pratat skit med hovis-Malin! :) Och lite annat förstås.
Sen har jag lekt koja med Amy i vardagsrummet och nu lyssnar jag på grannen som spelar dragspel. Hrrmm...
Imorrn jobbar jag kväll. Ska försöka hinna rida Zijan, men dom har lovat regn så jag får se om jag hinner (ridhuset är upptaget för det mesta)
Men jag skulle vilja rida honom minst en gång denna vecka eftersom det är Åsa-träning nästa helg. :D
Och på söndag har jag tänkt åka till Ikea, men min bil bråkar så vi får väl se hur det blir. :( Den ska kollas av mekaniker imorrn iaf.

Amy fixar kvällsmackan... <3

Av Nadja - 9 november 2013 22:50

Det går långsamt...men det händer nåt iaf...

Sakta men säkert alltså..
Jag måste bara visa denna bild på huset när man ser den gamla gula plåtfasaden på kortsidan och den nya röda på långsidan. :P
Kanske vi borde behålla det gula? NOOOOT!

Och en bild på vår fina julgran...synd att den är typ 6m hög...annars skulle den vara fin i vardagsrummet. :P

Av Nadja - 9 november 2013 20:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nadja - 9 november 2013 19:57

Ikväll har jag gjort nåt buskul! Jag fick rida Nathalies islänning Natinn! Iiiihhhh, det var skiiitkul!
Jag skuttade över en cavaletti några gånger och jissesamalia vad kul det var! Hahahaha!
Nathalie filmade och jag ska försöka få hit den så får ni er ett gott skratt! Mohahahaha!
Sen fick Amy rida en stund och hon blir så nöjd och glad då! Gudmors häst är bäst tycker hon! :)

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards