Forever is only the beginning...

Alla inlägg under juni 2013

Av Nadja - 18 juni 2013 14:56

Jag vet att ni har längtat!! Gnällistan är här!
Jag stör mig på:

* Folk som aldrig kan testa nåt nytt.
* Folk som inte kan vara impulsiva, utan som alltid måste göra "som dom brukar"
* Folk som litar blint på vad en person säger (tex en tränare, veterinär, sambo) och aldrig tänker själv och skapar sin egen uppfattning.
* Folk som inte kan erkänna sina misstag
* Att vi inte har diskmaskin!!! arrgghh
* Att det är alldeles för länge tills Nathalie och jag ska till Sve.
* Att folk ska vara så jäkla pedanta hela tiden.
* Att mitt hår är skitigt
* Att jag är så jäkla fattig att det går åt skogen
* Att jag inte får jobba med Nathalie i sommar
* Att folk inte förstår att hästen behöver varierad träning och faktiskt även ryttarbyte ibland. Tänk såhär: du har tex en förmåga att spänna eller vika dig i sidan i ena varvet.... Blir din häst då jämnt tiden i båda varv? Svar neeeeej.... Säga vad man vill, men det är faktiskt inte bara hemskheter med att vara ridskolehäst...dom byter ryttare varje dag, och varje ryttare rider på olika sätt och därför kommer de olika ryttarna åt hästens problem på olika sätt. Man kan jämföra det med att byta bett. Dom inverkar på olika sätt. :)
* att batterier i min lur håller på att ta slut.
* att det bara visas skitfilmer och program på tv nu för tiden.
* att jag vill flytta in i huset NUUUUU!

Av Nadja - 17 juni 2013 22:34

Synd att jag inte gick ut lite tidigare... Himlen var otroligt vacker ikväll!

Av Nadja - 15 juni 2013 23:23

Jahapp... I fredags jobbade man sista dagen före semestern. Sista arbetsdagen gick åt till att städa vidare i sadelkammaren... Skura väggar, byta och tvätta schabrak, torka av alla hyllor, sortera täcken osv.
Jag skulle vilja göra om därinne, men det blir nog ett senare projekt.
Provade även ut en sadel och ett träns på nya hästen. När jag såg hans rygg så tänkte jag att Dannes sadel borde ju passa och minsann... :) Den satt bra! Stackars Grålle (vi kallar honom det) har exakt noll muskler på kroppen. Öronskygg är han också....men det var ju iofs Ferrano också när han kom, men nu kan man klippa öronen på honom utan problem. :D

Idag har Petra och barnen varit hit och hälsat på! :) Bella och Alex blev uttråkade väldigt snabbt och Amy blev hungrig, så dom stannade inte så länge... Men imorrn träffar vi dom igen och då bär det av till leklandet i eckerö. :)

Jaaa, vad ska man hitta på sen då? På semestern alltså... Jag kan inte göra nåt vid huset just nu.... Hmm... Jag har inte råd att shoppa... Nåja, vi får väl åka ner till stranden om det blir varmt. :) Och så blir det väl en eller ett gäng turer till Amys mormor.
Jag skall åka och rida Ghost nån dag också... spännande! :D

Amy fick en såååå fin gungställning i födelsedagspresent! :D

Twilight Ghost <3

Av Nadja - 13 juni 2013 20:38

Jag bara äääälskar att planera hur min sadelkammare skall se ut. :) Jag har alltid tänkt mig att sadlarna skall vara på en vägg, men det här var ju en snitsig variant. :D

Av Nadja - 11 juni 2013 19:52

Lyckliga ridskolehästar kördes till betena igår! :D Dom fick åka Pias lastbil så det gick smidigt och lätt. :)

Och idag har Nathalie och jag stängslat om Västergårdsbetet. Nathalie var duktig och trimmade under tråden och jag klippte kvistar och drog ny tråd. Kolla in snyggve här liksom:

I övrigt så är det jätteskönt att bara göra "gårdsjobb" hela veckan... Tömma ur boxarna, klippa gräs, fixa hagar, storstäda stallet osv. Om 3 dagar har jag semester!! Wohoo!

Nu borde jag diska, men ni som känner mig vet att jag HATAR det. Usch och Fyyy....
Imorrn ska Amy till rådgivningen. Jappjapp

Av Nadja - 9 juni 2013 18:09

Igår firade vi Amy som fyllde 2 år! Hur snabbt kan åren gå egentligen? Mammas gullunge!
Hon fick massor med kläder och lite leksaker. :) Och 4 par skor och ett par stövlar. Och allt behövdes kan jag säga...hon hade liksom exakt ett par skor som passar just nu.
Imorgon får hon en stor gungställning till huset!!! Jippii...
Och av gummor Nathalie fick hon en egen grimma, ryktlåda, borstar och ett helt eget spö! :P Nöjd unge... Hihi!

Imorgon blir det tidig morgon för oss...jag börjar jobba kl 8 och så ska alla hästar ut på bete. :) Fisen får vara hos mormor.

Av Nadja - 8 juni 2013 00:09

Asså... Jag borde allvarligt hålla en kurs nu känner jag.... hur man friserar en häst!! Ojoj.... Varför försöker folk ens frisera sin häst när det ändå blir 10 ggr fulare efteråt? Hjälp!
En kurs i hur man rycker och klipper man, hur man INTE klipper pannlugg, hur man klipper svansen, hovskägg, öron m.m och hur man klipper en häst med klippmaskin.
Allvarligt... Jag måste fundera på det där.
Jag tycker att allmän vård av häst liksom försvinner. Barnen vet ju knappt namnet på borstarna i rykthinken liksom.... "vaddå, ska man borsta mer än 3 minuter?"
Sen kan jag fortsätta med en kurs i "hur man putsar sadel och träns på ett korrekt sätt"

Om det är nånting jag har erfarenhet av så är det hästskötsel! Oh Yeah.

Vet ni vad? Klockan är över tolv, så idag är det Amys 2-årsdag! :D Grattis älskade gullunge!! :)

Av Nadja - 5 juni 2013 23:10

Det märks på hästarna att dom snart vill ha sommarlov.... Dom är lite segare än vanligt...men snaaart får dom vila. :) Bara tre dagar kvar för dom...och två för mig.
Eller ja...jag jobbar ju nog nästa vecka, men det är inga lektioner.
Idag fick jag ännu en fin blomma av mina elever. :)
Vissa av dom har jag inte nästa termin och det känns lite trist faktiskt, men det är väl nyttigt att byta ridlärare ibland.

På tal om tränare....jag vill rida för nån nu snart. Jag har lite abstinens.... Det värsta är att jag vill inte rida för vem som helst... Nej nej... Lite krav har jag allt där.
Idag kom jag fram till att jag vill ha en häst....nuuuuuuu! Jag har inte tid egentligen just NU, men va fan... Det går nog.

Äh...jag skulle egentligen bloggat om nåt roligt, men nu har jag glömt det. Jag vill bara berätta att det har legat en ostbågspåse i skåpet i snart en vecka och jag har inte rört den. DET NI! "alla gör vågen nu"
Stolt! :) Jag sniffade däremot i påsen när Macke öppnade den. Nu hör jag hur han smaskar på den.... My precious cheesebågs!!!! Gahhhh...

Fina blommor... :)

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards