Forever is only the beginning...

Alla inlägg under januari 2013

Av Nadja - 13 januari 2013 23:36

....dessa kloka människor med sunt förnuft.
Jag har än en gång växlat några kloka ord med en sååå vettig människa. Jag trodde dessa kloka hästmänniskor var en utdöende sort, men ännu finns det några kvar. :)

Vi pratade mest om hur idiotiskta 4 och 5-års championat är.... Eller bara det faktum att folk sitter och rider sina unghästar alldeles för hårt och värst av allt....dom rider dom FEL!! I min värld så sitter man inte in en häst förrän vid 4-års ålder.... SITTER in...inte rider in... Okej? Det finns så mycket mer man kan göra med sin häst....från marken!! Hur många av 4- och 5-års vinnarna kommer upp i dom höga klasserna sen i slutändan? Typ ingen....

Suck...

Idag red jag Madame i ridhuset. Hon var lugn och sansad när jag började och jag fick henne att jogga riktigt avslappnat på lång tygel i båda varv. Nåt som var omöjligt i början när jag just börjat rida henne. Övergångarna var jämna, till och med fattningarna var jämna. Jeeeii.... Sen kom en massa hästar och ännu fler människor in i ridhuset och då blev hon lite spänd igen. Dom hade tänkt longera nån unghäst, men det är inte tillåtet utan övriga ryttares tillåtelse och jag ville gärna använda hela ridhuset så dom fick vänta helt enkelt. Madame skulle väl rejsat efter om unghästen satte fart. Höhöhö....
Nåja... Red lite skrittövningar och nån fattning till... Sen fick det va... Har blivit för bortskämd med att ha ridhuset för mig själv...

Imorrn är det jobb igen... Jag hoppas dom hämtar harvjäveln och byter harvpinnarna så att man kan harva igen. Det är stenhårt i ridhuset nu.
Näj... God natt

Av Nadja - 12 januari 2013 20:18

Jag önskar mig i julklapp:
* En frisk häst
* En padda....ipadda alltså
* Gardiner till alla fönster i huset
* En ny soffa
* En ny säng
* En snygg gjutjärnskamin till övre våningen
* Nya köksgrejer...kastruller, stekpannor, tallrikar, glas....osv osv
* Mattor till alla rum
* Möbler åt Fisen
* Nya kläder
* Ska jag fortsätta??

Av Nadja - 12 januari 2013 13:27
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nadja - 12 januari 2013 00:00

Jag är banne mig inte trött på kvällarna mer.... Kan sitta uppe till halv två utan att ens känna mig sömnig. Suuuuuck! Jag som älskar att sova och jag har aldrig haft problem med sömnen.... Jag ska prova vända håll i sängen, för när jag låg åt andra hållet så hade jag inga problem med sömnen. Däremot vaknade jag med halsont varje morgon (drag från fönstret). Jag ligger säkert mitt i nåt energifält med huvudet som det är nu. Nix, dags att vända.

Idag blev en av mina vänner och gamla kollega, mamma till en pojke! Iiihhh! <3 Gulleeeee

Har för övrigt kollat in Ikeas hemsida och är bra sugen på att släpa hem en malm byrå....en med tre lådor. Hmm...
Och så vill jag till hööks och köpa hjälm! Och till babyproffsen och kolla på barnstol. Och HM och Lindex och ÖB och nightmarestore.....och och....Gaaah! Jag blir fattig!

Nääh... Nu sova...försöka iaf...

Suuuuuck....låt vårt hus bli klart snart. Jag vill in nuuuu!

Bild på Gullungen när hon rider!


Av Nadja - 8 januari 2013 23:29

Jag vet att ni har saknat mina listor, så här kommer en....

* Hur svårt skall det vara att mocka ordentligt? Ta ut ALLT kiss och bajs och gräv igenom boxen så allt spån gås (kväck kväck) igenom. Skotta bort allt spån från väggarna. Ingen häst står längs med väggen iallafall. Fatta??
* Och JAAA....man behöver köra in spån om hästen står på golvet! Daaah!!
* Försök inte prova ut en sadel om du inte ens vet vad du snackar om.
* Nej, hästen går inte "på tygeln" bara för att den kröker på nacken. suck
* Hjälptyglar är till för att hjälpa HÄSTEN, inte ryttaren! Allright?
* Det spelar ingen roll hur högt du har hoppat... Så länge du inte kan kontrollera hästen MELLAN hindren så är det bara dumhuven som styr på ett högt hinder.
* Jag börjar tro att intelligensen på åländska folket börjar gå utför... Vad hände med folkvett och sunt förnuft?
* Det GÅR att köra snabbare än 60km/h på H-lands vägen fast det är snö!!!
* Varför kommer inte Hööks till Åland? :(
* Varför kommer det bara fler och fler räkningar? Och dyyyra! :(
* Varför kan det inte vara normal temperatur i den här förbenade lägenheten???
* Varför måste allt som heter renovering vara så fucking dyrt?
* Varför sitter jag uppe så sent och gör denna onödiga gnällista? God Natt

Av Nadja - 8 januari 2013 23:07

Idag fick jag äntligen jobba med Nathalie igen. :D Jag höll på att dö under julhelgen när hon hade ledigt! Gaaah.... Jag och tanterna var det bara... Och lite Gisela tack o lov.

Idag tog jag och Nathalie itu med projekt "klippa Danne"! Vi hade ingen aning om han har blivit klippt eller ej tidigare så vi tog det lugnt och skulle mest kolla hur han reagerade. Bomull i öronen, stålhätta på fötterna (nej, jag gör inte om mitt "Limett-misstag" och klipper en häst med sneakers) och ett stort lugn så satte vi igång. Först blev han skraj för ljudet, men han är nog rätt klok (el dum?) och insåg att man inte dog av behandlingen. Han var jättesnäll....jag blev faktiskt imponerad! :) Enda problemet är alla miljoner sårskorpor och sår han har på halsen....nu syns dom ännu mer och han ser hemsk ut. HAHAHAHA! Som om han skulle ha skabb eller nåt... Hmmm... Nåja, den växer väl ut... pälsen alltså...

Näj...nu sova!



Av Nadja - 7 januari 2013 13:12

Det blir Ikea om typ 12 dagar! Jippiii.... Ska man släpa hem hela Malm-serien eller? Bara för att jag äääälskar vår malm byrå vi har i sovrummet nu. Jag vill ha malm sängen, alla byråer som finns och sängborden. Okej? Får säkert plats i volvon...japp!

Nu äter jag jordgubbspaj....bli avis! Japp

Av Nadja - 6 januari 2013 12:04

Ni som har bloggplatsen och bloggar via mobilen....hur gör man för att redigera ett inlägg som jag redan skrivit? Som nu då jag glömde skriva en grej så måste det bli ett helt nytt inlägg bara för det....slött.

Iaf.... Jag var hurtig nog i morse och klippte Rocky medan dom andra käkade hö. Det blev inte så vackert på ena sidan på magen eftersom ponnystackarn hade legat i piss och var helt blöt i pälsen. Sätt in tillräckligt med spån kanske???!! Suck.

Sen var jag via M's bror och matade min kisse.... Hon bor ju där nu medan vi bor i denna lägenhet.
Jag hoppas vi får komma in i huset snart så hon får flytta hem igen. Min gullekisse! <3

Här är en bild på kråksslottet som jag tog idag när jag körde förbi... Och som förhoppningsvis snart har snyggare fasad... :P

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards