Forever is only the beginning...

Alla inlägg under oktober 2012

Av Nadja - 21 oktober 2012 22:28

Igår bar det av till Sverige igen. :) Jag kom med som sällskap när R och H skulle åka till sadeldoktorn Jimmy Inserte och prova ut en ny sadel åt Sirius.
Åkte till stallet tidigt som sjutton... Eller ja, kl. 6.30 var jag där och så skulle vi lasta i lille Sirius. Det var kolsvart ute och den enda lampa vi hade var den i transporten... H provade lasta först, men S tyckte nog det var lite konstigt när det var mörkt, så han tvekade lite och ville inte riktigt. Jag tog över och tränade lite allmänt att stå still, backa osv och sen gick han in bra. Duktig poni.
Sen bar det iväg....båten gick bra, sen ca 2 timmar på väg tills vi var framme. Det finns verkligen stall på dom mest konstiga ställen.... Haha. Och alla tycks ha ridhus liksom?
Nå, vi lastade ur och gick till ridhuset. Där tillbringades nån timme med att prova dressyrsadlar. Till slut hittade dom en kanonfin sadel och häst och ägarinnor blev nöjda. Jeeii!
Sen skulle vi lasta för att börja färden hemåt och S trodde inte att vi menade allvar när han skulle måsta gå in i "buren" igen. Han försökte slippa genom att slingra sig lite och till och med resa sig en gång....haha... Men sen såg man på sekunden i blicken och på hans kroppsspråk när han ger sig och traskar helt lugnt in i släpet. Haha! Söthäst! Han tyckte nog att han åkt tillräckligt redan.
Via donken och käka och sen till hamnen. Det ösregnade hela jäkla vägen till kapellskär. Plus att bilen fick någe fel och tappade orken mitt i allt.... Inte alla som kör 40km/h på motorväg! Hahahaha!
Men hem kom vi och alla var glada. Hurra!

Här är en bild från sadelutprovningen:

Av Nadja - 19 oktober 2012 23:53

Jag ska upp om typ 4 timmar, men här sitter jag som vanligt.
Imorrn (idag) ska jag med Sirius och hans ägare till Sverige och hälsa på sadeldoktorn Jimmy. :) Det ska bli spännande!
Det blir väl också en sväng via hästbutiker...hehe... Synd att jag är fattig.

Idag har Fisen hjälpt till att skruva ihop Ikea skåp...duktig fis!

Av Nadja - 19 oktober 2012 23:49

Tihihi... Har en sån där härlig känsla i kroppen när man mest vill gå runt med ett fånigt leende på läpparna och man vet egentligen inte varför. Haha! Det jag däremot vet är att dom där fyrbenta djuren som jag jobbar med dagligen skänker mig så mycket glädje.... Som tex härom dagen när jag red Madame så var hon sådär härligt samarbetsvillig att man bara sitter och ler. Man kan liksom bara sitta där och njuta... Man kan dansa fram med hästen och man vill aldrig sluta. Precis sådär underbar var Klas också... När vi red där på vår gräsäng och man är ett med hästen... Fantastiska ökningar i trav som följs av en kvick uppsamling så man nästan piaffar. (Hon lärde sig ju faktiskt lite piaff lilla klasen) När hästen är sådär energisk och samarbetsvillig så du kan göra nästan vad som helst.... Det är då man förstår varför man började rida. :)
Jag vet inte vad jag ville med det här inlägget, men att få ha dessa underbara hästar runt sig är så härligt. Jag önskar alla får känna den här samvaron med en häst nån gång... När man får gå hem med ett fånigt leende på läpparna.... :)

Av Nadja - 14 oktober 2012 18:28

Jag är supernöjd med mitt inköp! Köpte den på lördag förmiddag och har testkört den i sve hela helgen. Den är underbar! Chicco liteway! I'm in löööv!

Av Nadja - 11 oktober 2012 21:52

Det finns nog inget som rensar hjärnan bättre än en ridtur ute i den friska höstluften. Idag var jag och Madame ut en sväng och hon är nog allt bra snäll den där hästen. <3
Jag testade hackamoret och efter en liten stund så förstod hon hur det inverkar och kändes riktigt fin... Först undra hon varför det tryckte på nosryggen och inget i munnen...hihi..men sen förstod hon. Jag måste testa rida på banan med det imorrn! :D

Sen blir det Sverige hela helgen! Övernattning på hotell så man kan gå på Ikea 2 ggr....hihi Jag skulle vilja gå på barnmässan också.....

Av Nadja - 10 oktober 2012 12:32

Allt händer i oktober... Och exakt på dagen nästan!
- För exakt 2 år sen plussade jag! Iiihhh!
- För ett år sen (imorgon) köpte vi vår älskade gård och huset!
- För exakt 11år sen blev jag heltidsanställd på sleipner!
Hmmm...

Av Nadja - 10 oktober 2012 10:42

Inte världens bästa bild, men här är jackan och byxorna jag fyndade på loppis. Passade perfekt på Amy! :)

I helgen blir det Sverige lör-sön... :) Vi ska titta på kök och så ska jag köpa min Chicco liteway sulky som jag länge velat ha. Och så måste jag köpa en resesäng som ska va hos mamma så Fisen har nånstans att sova.
Sen är skatteåterbäringen mer än välkommen. Haha! Jag lär ju inte komma tomhänt ut från Ikea liksom....

Av Nadja - 9 oktober 2012 21:56

Jag funderade här om dagen på en grej...och det är att väldigt många bor hemma länge nu för tiden.
Jag flyttade hemifrån när jag var 17 och det var nog det bästa jag gjort. Man får lära sig att ta ansvar över sitt liv och inte leva på mammas och pappas pengar. Fast jag betalade till och med när jag bodde hemma från det att jag började sommarjobba, bara för att hjälpa mamma. Barn kostar pengar....ungdomar kostar ännu mer. Jag har även sommarjobbat sen sommaren mellan sjuan och åttan. Jag fick själv jobba ihop pengarna till ridningen.
Jag har även köpt mina båda hästar för egna pengar. Inget är sponsrat. Någonsin.

Med det här ville jag bara säga att det är dags att sluta leva på mamma och pappa...dags att växa upp nu.

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Skapa flashcards