Forever is only the beginning...

Alla inlägg under december 2011

Av Nadja - 9 december 2011 13:37

Nu har jag äntligen fått tummen ur och bokat datum för dop!
Läste att det vanligaste är att ha dop när barnet är ca 6 veckor gammal... ähum... vi kan låtsas att jag läste fel och och trodde det var 6 månader eller nåt sånt. Amy kommer att vara 7 månader när hon döps.... ojdå... Nåja... bättre sent än aldrig! Det blir alltså dop i mitten på januari. Jag hoppas på en vit och solig vinterdag då!


Sen måste jag ta tag i min vårdledighet också... hmmm... måste meddela jobbet osv..
Jag drömde i natt att jag höll en lektion... en hopplektion... för mina kära vuxna... och tiden drog över som vanligt... haha! Och prick när lektionen skulle sluta så kom en ryttare in och plockade bort mina hinder... precis när Hokus (jaa.. älsklings-Hokus var med såklart) skulle hoppa! HAHAHA! Ojoj.... är drömmen ett tecken på att jag saknar mina 4-benta arbetskompisar?? JA, för det gör jag verkligen... 


Älskade Hokus Pokus....    



Av Nadja - 8 december 2011 11:34

Jag har ju inte skrivit nåt om huset på länge.... men det tar sig och det mesta är utrivet nu... Kök, Matsal, Vardagsrum, Toalett och nere i källaren --->Bastu, Duschrum....
Vi har kommit till planeringsstadiet nu och Macke har börjat rita på hur toaletten ska se ut. Wiiee... Den blir inte så stor, men eftersom det egentligen inte ska va nån dusch på nedre våningen så får det bli så nu. Duschen ska egentligen vara på övre våningen och sen en nere i källaren vid bastun, men eftersom vi inte kommer att renovera övre våningen ännu, så sätter vi in en liiiten duschkabin i toan på nedre våningen.

Men ja... det känns iaf som om vi börjar övergå från rivning till planering och bygg. YES!


Vi ska även ta en tripp till IKEA nån dag och bara titta och få inspiration.
Nu börjar det hårda jobbet med att skaffa offert från olika företag.... vilken är  billigast? bäst? osv.....


Bilder på rivningen såhär långt kommer bara jag får tillbaka min kamera från Macke. 

Av Nadja - 7 december 2011 12:07

Var till bvc idag med Amy.... Hon hade bara gått upp 220g.... Så nu väger hon 6380g... växt 1,2cm på längden... så nu är hon 64,5cm lång. Inte så mycket alltså....
Det var även dags för läkarbesök och först blev läkaren orolig för att Amy lämnat sin kurva, men sen när hon hade "vridit och vänt" på Amy så tyckte hon inte att det var nåt att oroa sig över. Hon var förvånad att hon var så "kort" i centimeter, men att hon ändå inte ser kort ut när man tittar på henne. (Jag antar att hon menade att hon är proportionerlig trots allt)
Ja jisses... vad gör det att jag har ett kort eller långt barn? Så länge hon är nöjd!  


Jag skulle börja ge kött också... för att få i henne kolhydrater och protein.... herregud... här går det undan liksom... Jag är ännu bara inne på att vänja henne vid att äta annat än bröstmjölk... suck! Plus att hon slutar bajsa när hon får annan mat, men det är väl bara att ge ändå.... gahh... Varför följer det inte med en manual när man får barn?
Jag blir ju skitnervös nu när hon börjar äta vanlig mat att hon inte ska få i sig tillräckligt av allt.


Men igår fick hon smaka på min potatis-morot och broccoli-puré och det gick in på nolltid! (hör å häpna, men till och med min mamma tyckte om min puré!!! Och hon gillar inte ens broccoli...haha)


Nej, jag tror jag följer min magkänsla.... Jag själv var ju lättviktare som barn, men se det ordnade upp sig också! Med RÅGE!!! HAHAHAHA! 

Av Nadja - 6 december 2011 21:22

Har varit hela dagen och bakat julgodis hos mamma! Och nu har jag ont i magen.... hmmm!?

Vi bakade kola, rocky road och ischoklad! MUMS!


Sen bjöd lillebror på middag. Kyckling och ris! Mums igen! Han hade läxa från skolan att laga middag hemma och han var så duktig så....  


En lyckad dag med andra ord. I morgon ska jag med Amy till bvc.... samtidigt är det ett besök till barnläkaren... 6 mån koll.... vi får hoppas att hon är på bra humör!  


Nu har jag lust att snacka skit med Nathalie, men hon är aldrig online när jag vill.... buhuuu....



Här är Gizmo med sitt nya täcke!!.... (ni får ursäkta den hemska kvalitén)    

Av Nadja - 5 december 2011 19:46

Här om dagen fick min tvättmaskin nåt fel.... den lät helt mobbad när den centrifugerade... orkade inte snurra och gick ojämnt.... Ja, man skulle kunna säga att den gick orent!   Den gick sitt program till slut och då ser jag att det ligger tvättmedel... eller skum iaf.... kvar på kläderna..suck... så jag satte igång ett nytt kortare program så kläderna skulle sköljas en gång till.

Tvättmaskinen började ta in vatten (som den gör i början)... problemet var att den bara fortsatte och fortsatte... jag såg genom luckan (vi har sån där som man ser in i) hur trumman fylldes mer och jag tänkte att den kanske slutar sen när den är fylld.... HAHAHA


Tänk er minen på mig när det mitt i allt börjar spruta ut vatten ur alla tänkbara och otänkbara ställen på maskinjäveln... OMG!! 

Jag testade sätta igång utpumpningsprogrammet, men inget funka!!! Så jag stängde av skiten och låtsades som ingenting. HAHA! 


Macke kom hem sen senare och tömde den på vatten och så fick vi hälla i några liter kokande vatten och öpnnade ventilen sen jäklar kom det ut skit som såg ut som lerklumpar och sand. Det kanske inte är så bra att tvätta leriga stallbyxor utan att ta bort lerklumpar först? HAHA!


Nu funkar den som aldrig förr.... den där maskinen har nog fler liv än en katt!

______________________________

Nu läste jag att Candy tvättmaskiner kan explodera också.... fina fisken liksom.... tester visar att den exploderar vid tvätt 752....dvs ca 5 års användande... hur länge har vi haft vår?!!!!   

Av Nadja - 5 december 2011 11:44


Detta är en värmebalja från Hansbo.... billigare alternativ till thermobar?

Av Nadja - 4 december 2011 16:22

Alltså... förstå hur läskigt det är att sitta och välja ut hästar man kanske ska köpa? Jag har aldrig köpt en häst som jag inte känner sen tidigare. Ante var jag skötare på i 10 år innan jag köpte honom.... Santo lärde jag känna nån månad efter han köptes till ridskolan och sen dess har jag bara älskat honom och sen köpte jag honom 4 år senare.

Karat skulle jag ha köpt om jag hade haft pengar, men det hade jag ju såklart INTE... morr....


Nu sitter jag på hästnet varje dag och bara drömmer.... Jag skall inte köpa häst förrän om typ 1 år, men ändå.... drömma kan man ju....

Ja huj.... tänk att åka och provrida och en massa sånt där... HUR kan man inte förälska sig i första bästa!? Nå.... jag tror nog jag vet vilken häst som är den rätta sen när det är dags... dom har en tendens att hoppa rakt in i mitt hjärta! 

Av Nadja - 2 december 2011 22:15

....haha... vilket lustigt namn egentligen... det ska jag döpa min nästa katt till.... *fniss*


Idag har jag varit och klappat på stor pållehäst... alltså mr Gibbs! Han är gullig! Jag pinade Nathalie att göra hörnpasseringar som passar en myra ungefär... men det klarade dom galant bara alla ben var med. (Både ryttarben och hästben...)
Amy ville inte sitta i bilstolen så jag testade ha henne i bärselen medan jag höll lektion. Det funkade så bra att hon somnade i den! HAHA! Fina fisken...

Sen hem å laga middag och käka pepparkaksdeg. Nu sitter jag helt i min ensamhet och käkar krustader! Mumma! (haha....krustader...fniss...vilket namn) 

Nu i helgen är Jimmy Inserte (sadeldoktorn) på Sleipner... jag hade planerat att åka dit, men njäää.... just nu känner jag inte alls för det! Fast jag borde ju åka och säga hej.... 

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards