Forever is only the beginning...

Alla inlägg under februari 2011

OMG

Av Nadja - 16 februari 2011 10:28

Idag är det 16 februari... Min bäbis tittar ut om 4 månader.... iiiiikkk..... 16 juni är det beräknat.

Nu blir jag ju nervös....   Hahaha...

Av Nadja - 15 februari 2011 18:01

Jag ringde mvc idag och jag fick komma in direkt och kolla upp bäbis... Hon lyssnade på hjärtat och det slog precis som det skulle... Och så hörde hon på ljudet att hon sparkade, fast jag inte kände nåt.... Så allt verkade okej iallafall.   Så nu är jag lugn för stunden iaf. Hon var jättebra den barnmorskan jag fick komma till. (det var alltså inte min vanliga) Väldigt förstående.... det var skönt att få prata av sig lite oro. Hon tycker jag ska skita i vad alla andra säger att dom gjorde/klarade av när dom var gravida och bara tänka på mig själv och det lilla liv jag har i magen.... ingen kommer ändå att tacka mig för att jag tar slut på mig. Hon har så rätt så rätt...





Av Nadja - 14 februari 2011 21:51

Det här är inte kul mer... i morgon ringer jag mvc.... För en vecka sen var bäbis jättevild och sparkade rejält... Efter Tisdagens jobb och Zumba så har nånting hänt och hon sparkar kanske 3ggr per dag bara .. och det känns knappt. Jag är skitnojjig och jätteorolig.

Jag bar en massa silage den tisdagen och mitt jobb är ju fysiskt som alltid.... och eftersom alla säger och skriver att det inte är nån fara alls att hålla igång och mocka stall och skotta snö så har jag ju gjort det. Och det har ju inte varit nåt problem vad jag har märkt. Men alltså... det är väldigt stor skillnad på sparkarna nu... jag känner dom knappt...   Jag vill bara gråta.

Tänk om nåt är fel?

Av Nadja - 13 februari 2011 07:48

Jag måste bara lägga in länken på valp-annonsen. Dessa raringar skall min pappa åka och titta på idag. Uppfödaren skulle hålla dom tills han har varit och tittat.... väldigt snällt tycker jag.

Hoppas han väljer nån av dom. Det är tikar båda två...

http://www.blocket.se/stockholm/Papillon_32022447.htm?ca=11&w=1

Av Nadja - 12 februari 2011 22:27

Nu har jag ätit både godis och chips.... Och nu vill jag inte se det mer... urkel!!

Men om en halvtimme igen så lär jag ju sitta och äta.... HAHA!!

Vad kan man göra!?   


Idag steg jag upp tidigt och åkte till stallet för att släppa ut hästarna. Hälften av gänget äter vääääldigt långsamt (dom äter morgonhö inne), men jag roade mig med att byta broddarna på Klas framskor och föra ut vatten till hennes hage. När jag var klar på stallet så åkte jag hem och slappade i soffan.... där tillbringade jag större delen av dagen.


Nu har jag just nattat hästarna och pussat på Klas... I morgon hoppas jag på fint väder för då ska jag skritta ut på Klas. Hon har bara gått i ridhuset nu så...

Nu tror jag att jag ska sova... jag är jättetrött.


Av Nadja - 10 februari 2011 21:38

Hur i herrans namn ska jag ta mig på jobb i morgon?

Jag kommer att måste skotta fram bilen och sen försöka ta mig till jobbet. Och sen då? Släpa ut hästarna till hagen genom 3 meter snö?

Jag tror jag kör på den busiga idén att vi bygger en gång till hagen och släpper ut hästarna lösa så får dom själva plöja upp en väg. HAHA! UNDERBART VA?

Jag orkar verkligen inte pulsa genom snön i mitt tillstånd. Jag var just ut med hunden i typ 10 minuter och jag har mommo-kuuma så jag håller på att storkna. Hjärtat slår FÖR snabbt och jag känner mig som en valross ungefär.....


Och nu är jag hungrig IGEN! Suck.

  


Klas är sötast iallafall....   

Av Nadja - 9 februari 2011 11:14

Förstår ni vad musik betyder för själen?


Jag har så många minnen som jag relaterar till en viss låt. Det är helt otroligt hur känslan kan komma tillbaks när man hör låten. Till exempel.... Let the music heal your soul (väldigt passande namn också) Jag får en rysning i hela kroppen när jag hör den. Alla roliga och mysiga minnen kommer tillbaks från när jag var i 17-års åldern.


Jag har kännt mig ganska trött och lite småstressad på sistone så idag tänkte jag att jag skulle varva ner med lite bra musik innan jobbet. Och lustigt nog så är det alltid min Robert Pattinson-playlist som klickas fram. Helt fantastisk musik... han behöver inte ens sjunga för att vara fantastisk... Jag skulle ge vad som helst bara för att få sitta nära honom och se honom spela piano eller gitarr... vilken känsla han har.. wow

Jag säger bara en sak.... Renesmee´s song   

(bäbis sparkar mer än nånsin när den spelas....)

Av Nadja - 9 februari 2011 10:05

Idag har jag redan hunnit med:

  • hittat huset vi vill bygga... och efter det så hittade jag ett ännu bättre! :) Till och med M gillade det. Enda "problemet" var att det var väldigt många sovrum... men man får väl producera lite fler ungar bara... HAHA!
  • Hittat en webshop som säljer barnvagnen jag vill ha OCH som levererar till Finland! (Fast jag kanske utnyttjar Petra ändå och beställer hem till henne.... *fniss* Hon vet inte om det ännu dock...)
  • Hittat valp till pappa... Papillon-tik!

Det jag BORDE göra är dammsuga, hänga tvätt och vika kläder... men det är sååå mycket roligare att sitta vid datorn. Särskilt efter gårdagen när jag jobbade i stallet på dagen och sen Zumba på kvällen. Jag börjar redan känna att allt börjar kännas tröttsamt på min kropp. Men jag har inte ont nånstans... det är huvudsaken.
Bäbis var däremot väldigt stilla igår kväll.... vilket är ovanligt... Blir bäbisar också trötta när kroppen dom bor i håller igång hela dagarna? Nu på morgonen har det kommit nån liten puff, men det är allt...

Våren närmar sig med stormsteg.... fast ni inte tror det! :)  

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards