Forever is only the beginning...

Alla inlägg under februari 2011

Av Nadja - 8 februari 2011 16:30

Jag satt och funderade på en grej....

Jag kan ibland bli väldigt avundsjuk på människor som får allt dom pekar på... men sen tänker jag på att det är just sånt som formar människor till vad dom är. Det kan va bra eller dåligt........

Jag har köpt båda mina hästar för egna pengar... inte ett enda öre har jag fått sponsrat... Jag har köpt mina bilar för egna pengar (iofs lånade från banken, men ändå) och jag har ordnad ekonomi och har planerat mitt liv ganska bra hittills tycker jag.

Med andra ord så är jag rätt stolt över mig själv. Jag har ett sunt förnuft och jag lyssnar på min magkänsla. Jag tar inga korkade beslut och jag ser till att jag har råd med saker innan jag skaffar mig det.

Jag växer som människa när jag vet pengars värde. Hur sjutton jag ska lyckas överföra detta till mina barn är en annan sak. Min mor och far lyckades väldigt bra med mig måste jag säga!  Det är VÄLDIGT sällan jag bett om pengar. Och dom få gånger jag gjort det, så har jag alltid betalat tillbaks.

Jag har aldrig fått den senaste mobilen... eller TV´n.... eller den där dyra datorn.... eller dom där kläderna.... Jag har sparat pengar och köpt allt själv.

SUUUCK....

Gahh.... nu orkar jag inte tänka mer...


Hamna inte i lyxfällan är ni snälla... eller jo gör det förresten. Det kan behövas en spark i arslet för att få vissa och fatta!

Av Nadja - 6 februari 2011 17:24

Nu ska ni få ge förslag på fina namn.

Läkaren var ganska säker på att det var en liten tös i min mage, så främst tjejnamn, men jag behöver nog nåt killnamn också IFALL läkaren såg fel... hihihi....


Men jag har vissa krav:

  • Gärna ett "engelskt" namn, men det måste kunna uttalas hyfsat rätt av en bondig ålänning.
    Ex på ett namn som INTE funkar: Cloe.... fint på engelska, men råkar nån uttala det på åländska så blir det katastrof. Hoppas ni fattar hur jag menar.
  • Inte gammaldags namn som tex Svea, Saga, Gottfrid osv
  • Inte "moderna" namn som alla andra döper sina barn till
    ex: Hugo, Engla, Love, Lova, Nova, Elliot, Elias

Så ja.... Kom med förslag... och gärna motivera varför ni tycker om just det namnet.

Av Nadja - 6 februari 2011 16:37

Jag fick lite lätt ångest idag när jag märkte att nån hade tagit in min häst utan lov.... sen fick jag banka mig själv i skallen och inse att det inte är jag som ska rida henne nu, utan Fanni. Och hon får faktiskt ta in Klas när hon vill! HAHAHA

Jag har liiiiite svårt att släppa kontrollen om man säger så. *fniss*


Men allt hade gått bra iallafall... lätt hysterisk häst när hon måsta va ensam i stallet, men hon brukar lugna sig efter nån vecka så jag är inte orolig.

I morgon ska jag klippa henne så kan hon gå med på lektionen utan att få värmeslag. Lilla Gumman... hon hälsade när jag kom in i stallet också, det var nog skönt att se nån hon känner.   


Annars har jag varit på kurs idag.... om utställning. Inget nytt egentligen, men kul att uppdatera sig lite.

_______________

Kände på magen min just och nu känner man bra på utsidan när bäbis röjer... särskilt när det är kullerbytts-träning på gång. Jisses vad det vänder och vrider där inne. Macke däremot råkar alltid missa dom bästa spark-stunderna!


  

Av Nadja - 5 februari 2011 22:02

Åkte till Klas vid 12-tiden för jag tänkte mocka och packa lite grejer... Men då stod ju Carro och mockade redan...   Jag packade bara "det nödvändigaste".... haha... ni kan ju tänka er att det blev en del ändå. HAHA!

Men jag kunde ha tagit MYCKET mer faktiskt.

Vid halv två lastade vi och jag tror att våra övningar i Onsdags gav lite resultat för nu gick det att parera henne bättre utan att hon överdrev och sen gick hon rakt och fint in. Tro nu inte att hon är svårlastad, men hon har en tendens att gå in lite snett och när man har bommarna ut åt sidorna så blir det lite farligt ifall hon halvt kommer under dom. (släpet jag har är så jäkla högt så det blir liksom bara fel höjd på bommarna när dom sticker ut)

Sen stod hon snällt hela vägen till Sleipner och till och med urlastningen gick som planerat och jag kunde stoppa henne halvvägs på rampen och parera rumpan... (eftersom damen har en tendens att backa ut helt böjd som en korv) Ibland stiger hon utanför rampen... inte för att det bekymrar henne, men det är så onödigt.... hemligheten var att distrahera henne med en morot så hon inte bara tänkte på att komma ut... plötsligt blev jag mycket intressantare inne i släpet! HAHAHA! Gulle-Knas-Klas!

Hon rullade i sin box också så tydligen kändes det som hemma.   

Sen släppte vi ihop henne med Vivi i hagen och dom kom nog ihåg varandra för det gick helt smärtfritt... Det var kul att se dom ihop igen! Märrarna!   

Som vanligt hade jag inte kameran med. SUUUCK


Sen tillbaks med släpet och så gick vi och hälsade på Ninjo och hans nya sällskapsdam Alva.... dom hade det också bra, men Alva var väääldigt brunstig! HAHA!


Nåja... för stunden känns allt bra iallafall... hoppas det håller i sig!

Av Nadja - 5 februari 2011 08:35

Min mage har nog en växtperiod just nu.... den har blivit enorm!! Jag kan inte hitta en bekväm sovställning på natten, vilket gör att jag sover jättedåligt. Assååå... hur skall det inte bli sen då? OMG!


Och så skulle jag behöva till Sverige och shoppa kläder... om jag vill slippa gå naken i vår. När skall jag hinna med det då? Dom flesta helger är jag upptagen ju... suck!


Nej, nu ska jag spela lite Horse Saga på Facebook... mitt updrag är att få fram ett paint-föl utan tecken.... hummm... lycka till då liksom.   

Av Nadja - 4 februari 2011 20:21

Jag har varit så trött idag... ujuj.... Dels för att jag steg upp så tidigt och sen för att jag har en väldigt trött period just nu.... håhååå...

I morgon blir det flytt av Knas-Klas. Jag hoppas att väglaget tänker vara bättre än såhär.... suuuuck... varför ska det alltid vara skitväder när jag ska köra hästen nånstans? Gahhh...

Nåja...

Om vi nu tar oss helskinnade till Sleipner så blir det svanstvätt och klippning av fröken Klas och så kanske vi provar att släppa ihop Vivi och henne en stund, men dom känner ju varandra så det borde gå finfint.

På Söndag är det kurs med Anna Pajanen. Om utställning osv...


  

Knas är knäpp.... HAHA!

Av Nadja - 3 februari 2011 17:57

OMG.... känns som om jag aldrig får vila.

Det har varit fullt ös hela veckan. Jag har knappt orkat hålla ögonen öppna på kvällen.
I Tisdags var vi till MVC igen och när barnmorskan skulle lyssna på bäbis hjärta så hörde vi bara en massa smällar eftersom bäbis bara sparkade hela tiden! HAHAHA... Busunge!!

Och jag har gått upp 5 kg!! Var skall detta sluta.... hehehe!


Jaha... vad mer?

På lördag flyttar Klas till Sleipner... bra att hon får lite träning igen. Det behöver hon. Sen hem till Norrsunda den 1 juni igen.

Och inom en eller två veckor så kommer en ny ponny till ridskolan. Jehuuu... En svart-vit skäck... ett sto... 5 år... som heter Tindra! Här är den: http://www.youtube.com/watch?v=XEiDyXeWQeY

Men det är ett sto.... står fel i rubriken! HAHA



Nu dusch och sen och handla. Gahh....

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards