Forever is only the beginning...

Alla inlägg under januari 2011

Av Nadja - 22 januari 2011 21:08

Veckan som varit har gått i snigelfart.... och sen går helgen i raketfart. Varför? Jag behöver helgerna för att få vila. För att orka.

I natt har jag drömt så jäkla äckliga och läskiga drömmar. Jag vaknade panikslagen och pulsen var uppe i 200 kändes det som.... det gjorde nästan ont i bröstkorgen. Jätte-obehagligt..... usch... fatta vad kroppen kan reagera på en dröm.


Sen lyckades jag somna om utan att drömma och vid halv tio steg jag upp och åt frukost..... frukost är bästa måltiden på dagen tycker jag!   

Åkte till butiken och sen på en föreläsning om tjejer och ridsport. (jag fattade dock inte poängen med föreläsningen... jo visst att det är en bra grej för ungdomar och att den formar tjejer till bra ledare... men asså??? Nathalie... förklara vad poängen var!?)

Sen åkte jag till Klas och så skrittade vi ut på en kortis innan det blev mörkt.


Ikväll har jag lyckats få min gåbbe att laga mat åt mig medan jag städade. Ganska imponerande om jag får säga det själv.

Nu är Nella här..... hon är söööööööööööt. Ge mig!!!!!

  

Av Nadja - 21 januari 2011 21:05
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nadja - 19 januari 2011 22:26

Varför.... VARFÖR började man med hästsport!?

Det innebär ju tyvärr att man även måste dras med HÄSTMÄNNISKOR! Och det är det mest idiotiska folkslaget i världen.


Jag tänker börja samla på frimärken.

Av Nadja - 18 januari 2011 22:03
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nadja - 17 januari 2011 21:53

Nu är jag helt säker på att det är bäbis jag känner!! Vilken otrolig känsla!! Wow... Innan jag blev gravid så var jag rädd att det skulle vara mer alien-likt när man börjar känna bäbis... men det är sååå mysigt!   Och det känns inte alls som om det är en fisk som sprattlar eller en fjäril som fladdrar.... det är mer som små puffar... fast det känns väl olika för alla kan jag tänka mig.

Jag försökte lägga handen på ifall man känner nåt, men jag tror jag skrämde bort bäbis, för nu känner jag inget för tillfället.

Och i morgon är det ultraljud.... spännande!!! Iiiiiikk! Få se om det är en liten pojke eller flicka där.... eller varför inte 2 st!? HAHAHAHA! OMG! Vi får se om det blir nån bra bild.... kanske kommer upp en senare.


Nu ska jag sova för jag är trött.... ha det bäst!

Av Nadja - 17 januari 2011 08:49

Åkte på Fredagkväll med Eckerö och körde den låååånga vägen till Åkersberga... eller asså.... så lång är den inte, men det tar 1½ timme att köra.... gah... Åker man med Rålfen så tar det bara 45 min! Jag vill ha Rålfen tillbaks.


På Lördagen var det dags för dop och jag fick den stora äran att bära in Bella fram till dopfunten (vi var i en kyrka alltså) Bellisen var såååå duktig och inte alls ledsen eller nåt!   Bella Mathilda   Jag är en stolt gudmor!   


Sen bjudning hemma hos Petra och vi år världens godaste smörgåstårta och vanliga tårtor! MUMS MUMS!!!


Annars har vi tillbringat helgen med att spela Wii..... Jag vann ingenting förutom basket..... jag är sämst på spel... så är det bara.


Att köra hem var ju en upplevelse... lilla vägen mellan Petra och E18 var väldigt slirig, men sen gick det bra och grisslehamnsvägen var inte alls hal.... Sen sov jag hela båtresan som tur var... hade världens huvudvärk... men sen... OMG.... Vi körde typ 40km/h HELA vägen från Berghamn till stan.... Det var glashalt hela vägen. USCH!!! Äckelväder!!! Jag föredrar en kall och snöig vinter.


Nu ska jag äta frukost och sen till Klas.

Förresten så flyttar hon till Sleipner igen den 5 februari! Men förhoppningsvis kan hon flytta tillbaks till Norrsunda när jag är i skick för att rida igen.... när bäbis har pluppat ut!

  









Av Nadja - 13 januari 2011 20:51

Asså... hur ska man känna skillnaden på om det är bäbis som rör sig eller om det är mina tarmar som grejar på där inne?? Min mage och inälvor (uää... det där lät lite äckligt) har alltid haft ett eget liv, så jag känner absolut ingen skillnad. Hmmm... kanske man lyckas känna nåt på ultraljudet...samtidigt som man ser att bäbis rör sig? Då vet man ju att det är den! Hihihi...


Mitt barn ska heta Mandarin.... HAHAHA! Eftersom jag är helt galen i mandariner... Jag äter hur många som helst.... senaste timmen har jag ätit 5 st. Hrrmm...


Just nu sitter jag och funderar på namn... Jag har fortfarande alldeles för många namn att välja mellan... Och vissa namn gillar jag skarpt ena dagen och sen kan jag tycka...."vad tänkte jag på?" nästa dag. Hmmmm...

Ni som har barn... hur kom ni på namn?... var det svårt?....funderade ni länge??

Av Nadja - 12 januari 2011 21:54

Ojoj... hade väckarklockan på för att jag skulle komma upp i tid. Hade ont i hela kroppen när jag försökte röra på mig.... gahhh... Tog en dusch och sen kändes det bättre.

Ringde Mortjin om hon ville komma med till stan och det ville hon!   Det är såååå tråkigt att gå själv. Hittade en fin doppresent till Bella... klart man vill köpa nåt mer till sitt kära gudbarn, men jag är fan inte rik... suck. Vi gick till några butiker och skrattade gott åt roliga masker på Bazar... HAHAHAHA! Jag dog.

Sen blev klockan massor och jag susade iväg till Klas och Ninjo och gav dagmat.... hann mocka åt Klas, men fick lämna Ninjos box för jag måste hinna ut med Guy också... (labradoodle) Stress, stress....


Sen åkte jag på jobb och jag har varit hungrig och trött hela dagen. Gahh... Det är väldigt tröttsamt. Men hästar och mina kära elever var duktiga!   Och så fick jag träffa Zackiiiiii!!!!! (finas hund)   Han va knäpp som vanligt... men söööt!


NU har jag bråkat med Jamba.fi en stund för jag prenumererar tydligen på nåt från dom.... som kostar skjortan varje vecka!!!! Grrrrr... utan att jag vet om det eller har godkänt nåt. Men tack vare google översätt så har jag fixat det... tror jag! Hrrmm...

Nu ska jag titta lite till på hästar till salu... vi behöver en ny snäll D-ponny! Och jag hittade en sååååå söt fjording! GE MIG!


  

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Skapa flashcards