Forever is only the beginning...

Alla inlägg under januari 2011

Av Nadja - 11 januari 2011 21:50

Klas ska få ny ryttare medan jag inte kan rida pga graviditet!! Det kommer att bli supernajs.   


Annars har jag bråkat lite med Sleipners hemsida idag.... kul när den inte gör som jag vill... suuuck! Men jag fick in Maries och mina lektionsplaneringar iaf. Gahh...

Varför inte göra ett hemsideprogram utan buggar...?

Jag har även mockat.... jag pratade alldeles för mycket så det gick ju inte så snabbt... Hrmmm.. men jag lyckades utfodra alla små söta pållar i stallet... till slut!! HAHA!

Näe, nu dusch och sen sova. I morgon ut på stan på förmiddagen.... nån som vill med? Sen Norrsunda och dagmata hästar och promenad med Labradoodle.

Av Nadja - 10 januari 2011 08:52

Ni kan väl vara gulliga och lämna en hälsning till mig och gärna er egen blogg så jag har fler att läsa!    Jag vet att ni är fler än de 4-5 som kommenterar vanligtvis...

Av Nadja - 9 januari 2011 11:43

Vissa dagar vill man bara inte vara med. Folk fattar ingenting...

Så undrar alla varför man är så osocial, men man slipper många bekymmer om man stannar hemma och håller sig till sitt eget. Så är det.


Jag är sjukt nervös inför ultraljudet också... Tänk om dom hittar ett missbildat barn därinne? Tänk om det är nåt fel...   Nej usch... vill inte tänka så, men jag gör det hela tiden... med min otur så lär det ju hända.  

Så fort man börjar slappna av lite i livet och känna sig lycklig så kommer motgångarna...
Murphys lag: "If anything can go wrong, it will."


Smäll till mig någon.... fan skärp dig Nadja... dina problem är en droppe i havet jämfört med många andras. JAG VET.... men jag HATAR när alla lyckas få mig att känna att det är mitt fel.... Jag ska sluta hjälpa folk... Jag ska sluta bry mig. Det funkar för andra att göra så, så varför skulle det inte fungera för mig?



Av Nadja - 8 januari 2011 21:51

Drömde helt sjuka drömmar i natt.... herregud.... Men till slut vaknade jag och kände mig inte det minsta utvilad. BLÄ!

Efter frukost så åkte jag till Zoo Arken och köpte hundmat. Jag köpte faktiskt en ny sort denna gång. Gizmo har tröttnat lite på sin nuvarande mat och jag får ibland mata i honom allt, plus att han tycks ha svårt att bita sönder dom. (han får lättare sönder rottweilerns mat än sin egen.... hmmm) Och han hatar uppblött mat, så nu tänkte jag prova med nåt nytt.

Hittade ett dietfoder för små hundar (royal canin mini light) och hade sån tur att det var lite mindre bitar än hans gamla och han gillade dom verkligen! jeeeiii... Och så skulle det hjälpa till att minska risken för tandsten. Plus att mitt lilla hjärta hade gått upp 300g sen i somras.... hrmm...
Så nu blir en måltid med det nya fodret och en med det gamla. Suvve!


Sen bar det av till Klas och ut på en tur. Hon var hur snäll som helst.... vi skrittade mest, men jag kunde även ta en galopp på skogsgatan och hon skötte sig utmärkt!   Bra Klas!!

I morgon blir det ridhus igen. Om vädret och väglaget tillåter.

  

Av Nadja - 5 januari 2011 22:36

Ögat svällde igen totalt under natten och i morse hade det torkat fast av allt äckligt var och gegg som rann ur ögat. Han kunde inte ens öppna det. Stackars lilla Gizmo...

Jag ringde till smådjurskliniken på morgonen så fort dom öppnat och jag fick komma in akut.

Det visade sig att han fått en repa i hornhinnan och inflammation i regnbågshinnan... ujuj... ont ont... Det blev en smärtstillande spruta i nacken, sen antibiotika och smärtstillande tabletter som han ska äta några dagar... 2 olika sorters ögondroppar som ska droppas i ögat VARJE timme.... ojoj.. Tur att han är världens duktigaste... nu på kvällen ser ögat redan bättre ut. Svullnaden har lagt sig lite och han kan öppna ögat mer. Ojoj... älskade hund.


Annars har jag jobbat ikväll som vanligt... huvudvärken släppte när jag märkte att Bullen mådde bättre. Skönt med sovmorgon i morgon.

Av Nadja - 4 januari 2011 16:39

Urkel.... började med att åka till sjukhuset...

Sen på jobb. Det va kallt. Och hästarna hade råddat mer än vanligt i boxarna (alltså pissat i mängder)
Sen huvudvärk....

Gizmo hamna i bråk med en pudel och skadade ögat, det kom blod till och med.... så nu kisar han med det. Han kan öppna det, men jag vet inte om han har fått nån repa i själva ögat. Avvaktar till imorgon och ser hur det verkar då. Hittade en reva ovanför, så jag hoppas blodet kom därifrån.

Och såklart glömde jag min plånbok på jobbet när jag åkte hem.

Inser sen att Rosella är på dock när jag ska till Sverige på dop. Vilket innebär att jag måste åka Eckerö Linjen.... typ över en timmes extra körning.... SKIT OCH PISS!!!!

Gaaaah... kan allt sluta bråka med mig nu eller?

Av Nadja - 3 januari 2011 09:56
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nadja - 2 januari 2011 10:59
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards