Forever is only the beginning...

Alla inlägg under december 2010

Av Nadja - 16 december 2010 11:21

Urk.... idag sjukanmälde jag mig från jobbet. Jag borde ha gjort det igår redan, men man biter ju ihop och far dit ändå... hittade precis detta på Aftonbladet och det stämmer ju precis:


Var fjärde går till jobbet trots sjukdom

Går du till jobbet trots att du känner dig krasslig? Du är inte ensam. Var fjärde kvinna går till jobbet trots att hon är sjuk. Inte ens en fjärdedel stannar hemma.

Den främsta anledningarna till att kvinnor biter ihop och jobbar uppges vara avdrag på lönen, att de inte vill överbelasta kollegorna eller att det inte finns någon som kan ersätta dem.

Fem procent svarar att de går till jobbet för att chefen blir sur annars.

Källa: Life

Av Nadja - 15 december 2010 09:08

Igår var jag och syster på stan och köpte julklappar. Eller asså.... vi köpte en enda julklapp. Men den inkluderar en hel familj! BRA VA?

Och jag måste säga att jag är världens sämsta på att hitta på bra julklappar. SUUUCK! Kan man inte bara låta bli att köpa julklappar och bara njuta av julmaten och umgås? Eller så håller man julklapparna under 20 euro/person.


Näe... nu ska jag åka till Klas...fast jag är såå trött... *gäsp*

Av Nadja - 13 december 2010 09:18

Igår kollade vi på "Inception" med Leonardo DiCaprio.... den var lite speciell... lite svårt att hänga med ibland, men den är nog värd att se.


Och igår fick jag TV´n för mig själv och kollade på Eclipse!!!! Me like!

Nu vill jag bara se Breaking Dawn!! Den kommer att vara ännu bättre! LÄNGTAR!!!


Nu sitter jag här med halsont och hosta och hoppas på att det inte blir värre. Tyvärr brukar halsont innebära att jag får feber inom några dagar. BLÄÄÄ!!!

Men Samantha kommer med till Klas idag och hälsar på!   

Av Nadja - 12 december 2010 08:43

Idag är det julfest på Sleipner. Vår duktiga Ungdomssektion ordnar som vanligt.... Jag måste bara dit och se höjdhoppningen... spännande. Minns när jag och Hokus var med... vi klarade 1,35m!!! OMG.... hur vågade vi?


Sen måste jag rida Indianen. Men han är så söt....   


Igår var vi och tittade på en tomt. Jag gillade den på nåt sätt... men det var en sluttningstomt... Och då måste man bygga sluttningshus... men det är väl inget fel på dom heller... bara det att man aldrig har tittat desto närmare på dom.

Av Nadja - 11 december 2010 21:44

Va faaaan... jag kan lägga av med allt och bara bry mig om mitt eget liv i framtiden.

Jag har liiiite annat att tänka på just nu faktiskt.

Vad är poängen med att vara snäll nu igen? Berätta nån.... jag vill gärna veta!

Usch vad ledsen man blir.


Fick iallafall några gamla bilder av Carro.... Julaftonsmorgon förra året... Älskade Santo   

  

Av Nadja - 9 december 2010 18:19
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nadja - 8 december 2010 21:33

Åh, jag önskade verkligen att nån kunde ha varit med och fotat när jag och Klas rejsade i snön på ängen! Det var såååå härligt!! Först värmde vi upp genom att pulsa i väääldigt djup snö... och sen till cp-ängen där hon alltid blir kokko... vilket hon blev även idag. Men när hon väl slutat hoppa och göra piruetter så gick det prima och hon galopperade snällt. Det var dock lite tungt att hålla upp huvet på henne för hon ville gärna köra myrsloks-stilen.... huvet plöjande i snön!! Inte så lyckat i galopp kanske! Hihihi...

Tyvärr blev lilla hästen alldeles svettig av att rejsa och hon var fortfarande lite fuktig fast vi skrittade den långa vägen hem, så dom fick äta dagmaten inne... med mysigt fleecetäcke på!


På jobbet idag var jag inte på topp.... jag hade huvudvärk och allt kändes väldigt tungt.... usch.

Nu - Bonde söker Fru  

Av Nadja - 6 december 2010 15:28

SUUUUUUUUUUUCK!

Man ska se till att man får mat i sig... hästen ska motioneras, man borde städa, hänga tvätt, sen hinna åka till nära och kära och baka... Och alla vill ha en på samma ställe samtidigt... och så ska man tydligen vara glad och munter mot alla man träffar också.... SAMTIDIGT som man är så sjuuukt trött och bara skulle vilja vila sig och ta det lugnt. Och INGEN fattar nånting. BLÄ!


Som sagt. Jag vill gå i ide.

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards