Forever is only the beginning...

Alla inlägg under februari 2015

Av Nadja - 9 februari 2015 20:52

Jag har funderat länge på sadeln jag fick sitta i förra veckan. Det var längesen jag fick den där känslan av att sadeln passar mitt arsle perfekt! :) Det var en Lippo-sadel...och den var underbar. Det trodde jag inte om Lippo. ;)

På tal om sadlar så har jag alltid tyckt att en häst-rygg måste må bäst av att man varvar med olika sadlar...precis som med bett. Och nu läste jag detta och jag har alltså haft rätt.

Jag tycker ju även att en häst borde ridas av minst 2 olika personer. För EN ryttare gör alltid samma fel....som en annan ryttare gör helt rätt...och vice versa. Det KAN inte vara nyttigt för en häst att BARA gå med samma ryttare hela tiden. Alternativt så skall man jobba hästen varierat varje dag. Tömköra, bommar osv.

Summa summarum....byt bett, byt sadel, byt ryttare. :)
Och ge mig en Lippo! :)

Av Nadja - 9 februari 2015 20:26

Assåååå...Jag krockade ju för typ en vecka sen och imorgon skall bilen in till verkstaden. Under tiden skall jag ha hyrbil....och gissa vad... Jag måste betala för den!!
Ja, inte hela summan tack o lov, men ändå...Jag måste betala....för nåt som jag är helt oskyldig till. Tack för den.
Nå, hans straff blev ju lite hårdare än den lilla summa jag måste betala. Men hela grejen är så onödig.... LÅT BLI ATT KÖRA MOT STOPPSKYLT!!! OKEJ??!!?

Jag fick ju välja vilken bil jag ville hyra....HAHAHA! Gissa vad jag valde!? En Ford Fiesta!!! Fniss!

Jahapp...Imorgon ska jag rida Nemo igen. Hoppas han tänker vara snäll mot tant... annars skall jag ge honom onda ögat. Då blir han säkert rädd. Kanske.... haha!

Och så måste jag på loppis. Helt klart! :)
Och sen har jag mina underbara elever. Wihuuu!!




Av Nadja - 8 februari 2015 10:57

Nu har vi haft strömavbrott i 4 timmar. Det känns som om dom alltid tar vårt område till sist när det gäller felsökningar...
Vi blev så hungriga till sist så jag och Amy måsta öppna kylskåpet och snabbt ta fram smör och mjölk. Man ska ju inte öppna kylen i onödan för då blir det varmt och all mat förstörs....eller ja...det beror ju på hur länge strömavbrottet är. Men som sagt.. det är redan 4 timmar. Rekordet under den tid vi bott här (vilket är 2,5 år) är 11 timmar utan ström. Yeah! I can tell you att vi kommer att strömavbrotts-säkra huset så vi slipper detta.

Så medan jag sitter här och väntar på ström så skall jag göra en lista på saker jag ser mycket fram emot när vi flyttat in i huset:

- Jag kan tvätta kläder NÄR jag vill.
- Amy kan springa och skrika bäst hon vill...och jag med!!
- Kattjävlarna börjar inte skrika så fort jag vänder mig i sängen för dom tror att jag är vaken.
- Jag kan gå naken från duschen utan att jag måste skynda mig förbi fönstren.
- Jag får dammsuga hur tidigt jag vill.
- Jag slipper ha kläderna på tork i vardagsrummet.
- Jag får en stooor kyl.
- Jag kan ändå laga frukost/mat när det är strömavbrott.
- Jag kan gå ner i källaren om det är alldeles för varma dagar...för där är det svalt.
- Jag har mitt eget stall endast 30m från dörren.
- Jag får en rejäl farstukvist så att alla kläder, skor och stövlar får plats.
- Vi får TVÅ toaletter!!
- Amy får eget rum.
- Jag kan sola topless om jag vill utan att nån ser.
- Jag behöver inte strida om parkeringsplats.
- Jag kan poppa musik hur mycket jag vill!!
- Jag behöver bara plocka upp min egen hunds bajs på gräsmattan.
- Jag behöver bara gå typ 5 trappsteg istället för en miljon.
- Jag kan skaffa kanin igen! :)

Av Nadja - 7 februari 2015 16:29

Idag var jag till jobbet och hade TK möte. Vi försökte klämma in lite tävlingar på nån ledig helg vilket inte var så lätt...det fanns liksom knappt nån ledig helg.
Men årets första tävling blir par-cupen på annandag påsk. Det är nästan att jag vill vara med själv... haha...men nån måste ju ordna den också.
I mars fanns det ingen helg ledig...slött.

Efter mötet så ville Amy rida. Så vi lånade Flugan en sväng....typ 4 varv runt privatstallet. Sen var hon nöjd...eller nöjdare... haha!
Sen till huset och åka rattkälke (snowracer) ner för körbron!! Wohoooo!

Det gick undan! Wiiieee!

Av Nadja - 4 februari 2015 18:27

Idag har allt gått i ett. Nina var sjuk idag så jag och chefen fixade stallet och sen hade jag dom gulliga handikappbarnen.
Sen lunch och så hann jag fixa sista lektionsplaneringen innan mina lektioner.
Det var hoppning med Knashinder på schemat....jätteduktiga elever och hästar. :) Och hoppspecialen hade studs. .. Jippii... ;) Bara en som föll av...höhö.
Snart kommer Åsa igen och har träning. Wohoooo! Jag vill rida meeeeeeera.

Av Nadja - 3 februari 2015 23:04

Igår höll jag på att bränna upp stallet. Näe....så allvarligt var det inte tack o lov... men det här hände:

Värmefläkten stod på hela natten och det luktade bränt så jag drog ut kontakten....då började det spraka och och sen luktade det bränt plast. Great!
Tur att dom snälla gubbarna från stan kom å fixade det under dagen. :)

Sen sprang det en skabbig räv över stallplan...usch...den var i väldigt dåligt skick. Hoppas jaktlaget hittar den och tar slut på lidandet.

Efter jobbet igår så var jag in till försäkringsbolaget och fixade med min krockade bil. Och idag var jag till verkstaden med den så dom fick se den. Dom fixade bucklan så att jag får upp passagerardörren nu iaf. Jeeiii...
Och sen åkte jag på min vanliga tisdagsloppis... <3 Fyndade en svart väst (ja...ännu en) för 2 euro. Tjohooo!

Före jobbet red jag Nemo. Han var dryg i början och väldigt respektlös mot mig...buffade och gick "på" mig så det blev övningar från marken tills han gav sig. Just sådär har jag fått göra med flera hästar och det är helt fantastiskt när dom sen ger sig. Det är nästan som om dom drar en djup suck och sen accepterar dom mig som ledare. Från att studsa som en känguru bredvid mig så gick han som ett lamm. Bara han hade bestämt sig... sen var det inga problem att rida. Han lydde allt. Haha!

Sen fick jag sitta på en av elevernas häst och fy bubblan vad kul det är att rida! :) Det var en trevlig liten häst, som har lite för mycket myror i byxorna stundtals...haha!

Det har varit en lyckad dag. Nu har jag bakat bröd, för det var slut. Kl tolv på natten....Nomnom.




Lite suddig bild, men det är så himla fint ute nu. Snö på träden och nån minusgrad. Myyyspyys!

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards