Forever is only the beginning...

Direktlänk till inlägg 9 november 2014

DESPERAT

Av Nadja - 9 november 2014 22:25

Jag har haft extremt sug efter nåt ätbart dom senaste månaderna. Och det kan vara vad som helst...mat, knäckebröd, frukt osv. Men ikväll tänkte jag prova en sockerfri kladdkaka. Bara för att jag också vill ha lite choklad!! Desperat eller vadå?

10g smör
25g sockerfri choklad
1 ägg
2 msk vispgrädde
1 tsk stevia
1 krm vaniljpulver

Smält choklad å smör i Micron . Blanda i allt annat i en microsäker kopp/skål och in i micron på full effekt ca 45sek. Klart!
Det blev riktigt gott. Och nu har jag såklart dåligt samvete. Suuuck
Jag fattar inte att folk går ner i vikt FAST dom äter godis och grejer? Om jag så bara tittar på en godis eller bulle så går jag upp minst 3kg. Helt sjukt.
Jag har varit helt sockerfri i 1,5 år nu och vågen har inte rört sig på ca 6 mån nu. Det är ju iofs bra att den inte går upp , men jag vill ju ner några kg till. Men nä.... det är väl här jag skall ligga då. Äter jag mindre så orkar jag fan inte jobba. Jag går redan på minimal mängd mat känns det som. Bläää.
Vissa säger att man ska äta mer för att gå ner i vikt. Men det vågar jag inte testa!
Snacka i-lands problem...

Nå...jag skall vara glad och nöjd eftersom min kropp är frisk. Den fungerar som jag vill och jag har inte ont nånstans. Jag önskar bara att den inte ville ha så mycket mat. Höhö.

Imorgon jobbar jag kl 7-15. Jag får morgonmata hästarna och det är så mysigt. Jag måste reda upp bland sadlarna också, för jag bara lämnade allt i lördags. Alla schabrak skall sättas fast och alla sadelgjordar ska på rätt sadel. Och så måste jag fixa om placeringen på några av dom eftersom vissa har 2 sadlar och vissa bara 1 nu. Hmm... Hur skall alla få plats? Jag måste nog få igenom min idé som jag har till sadelkammaren... det skulle bli skitbra! Måste prata med chefen imorgon. Hihi

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nadja - 14 juni 2017 22:21

* Alla jävla insekter * Alla jävla myggbett * Det blir ju aldrig mörkt så att ungarna somnar normal tid * Brännässlor * Måste solen värma så mycket? * Ormar * Vattnet i kranen blir ju aldrig kallt * När man har varmt så kan man inte ta av si...

Av Nadja - 20 maj 2017 10:28

En massa dyra grejer....håhå... och lite annat... * En grästrimmer (jag behöver verkligen en så att jag kan få bort gräs under eltråden och sånt) * En svets (jag behöver svetsa en massa till mitt stall) * Brödrost (den vi har nu är typ 15 år gam...

Av Nadja - 19 mars 2017 22:58

Snart snart! Nu får våren gärna komma. Snart är det april och då är det vår på riktigt!! :) Jag var på långritt med E förra lördagen och jag fick äntligen sitta på Arrow ...

Av Nadja - 24 februari 2017 14:33

Jag har varit så icke sportig som det går. Hähä... Eller ja, idag ansträngde jag några muskler eftersom jag mockade två boxar. Det ni!! Idag är det fredag och jag funderar på vad man ska ha för fredagsmys... det enda jag är sugen på är chips. Inte b...

Av Nadja - 15 februari 2017 15:20

....till ett annat land. Och bara börja om. Slippa allt och alla och skaffa nya bekantskap. Och framförallt....starta eget! :) Bo nånstans på landet bland lummiga skogar och gröna kullar. Yes. Spela på lotto nu bara! Tillbaka till verkligheten....

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Skapa flashcards