Forever is only the beginning...

Alla inlägg under november 2014

Av Nadja - 9 november 2014 22:25

Jag har haft extremt sug efter nåt ätbart dom senaste månaderna. Och det kan vara vad som helst...mat, knäckebröd, frukt osv. Men ikväll tänkte jag prova en sockerfri kladdkaka. Bara för att jag också vill ha lite choklad!! Desperat eller vadå?

10g smör
25g sockerfri choklad
1 ägg
2 msk vispgrädde
1 tsk stevia
1 krm vaniljpulver

Smält choklad å smör i Micron . Blanda i allt annat i en microsäker kopp/skål och in i micron på full effekt ca 45sek. Klart!
Det blev riktigt gott. Och nu har jag såklart dåligt samvete. Suuuck
Jag fattar inte att folk går ner i vikt FAST dom äter godis och grejer? Om jag så bara tittar på en godis eller bulle så går jag upp minst 3kg. Helt sjukt.
Jag har varit helt sockerfri i 1,5 år nu och vågen har inte rört sig på ca 6 mån nu. Det är ju iofs bra att den inte går upp , men jag vill ju ner några kg till. Men nä.... det är väl här jag skall ligga då. Äter jag mindre så orkar jag fan inte jobba. Jag går redan på minimal mängd mat känns det som. Bläää.
Vissa säger att man ska äta mer för att gå ner i vikt. Men det vågar jag inte testa!
Snacka i-lands problem...

Nå...jag skall vara glad och nöjd eftersom min kropp är frisk. Den fungerar som jag vill och jag har inte ont nånstans. Jag önskar bara att den inte ville ha så mycket mat. Höhö.

Imorgon jobbar jag kl 7-15. Jag får morgonmata hästarna och det är så mysigt. Jag måste reda upp bland sadlarna också, för jag bara lämnade allt i lördags. Alla schabrak skall sättas fast och alla sadelgjordar ska på rätt sadel. Och så måste jag fixa om placeringen på några av dom eftersom vissa har 2 sadlar och vissa bara 1 nu. Hmm... Hur skall alla få plats? Jag måste nog få igenom min idé som jag har till sadelkammaren... det skulle bli skitbra! Måste prata med chefen imorgon. Hihi

Av Nadja - 9 november 2014 11:01

Idag firar vi Amys pappa, min kära fästman. (ja, vi har varit förlovade i 10 år och nej, vi har inte gift oss ännu....hmmm)
Jag är lite dålig på att fira min egen far, men han vet nog att jag tänker på honom.
Idag måste jag handla mat och det är inte kul...iaf inte när man är fattig. Bläää.
Sen är denna helg slut...igen! Suck! Jag längtar till julen när man får lite ledigt!

Av Nadja - 8 november 2014 21:18

Idag har jag tillbringat några timmar på jobbet med sadeldoktorn. Jag ÄLSKAR att hålla på med sadlar och jag har ju fått vara med VARJE gång Jimmy har kommit till ridskolan. :)
Det har resulterat i att jag numera blivit rätt bra på att prova ut sadlar på ridskoledjuren. ALLA sadlar satt bra!! Utom på en häst, men där visste jag att det inte var ok eftersom sadlarna har börjat åka fram på honom. Men det ordnade upp sig eftersom vi kunde byta mellan två hästar.
Och så köpte vi en 16" ponnysadel till. Bra!! C-ponnisarna har så korta ryggar.
Jimmy tyckte att han inte behöver komma tillbaka fler gånger, eftersom jag hade lyckats så bra med att passa in sadlarna på hästarna. Hihi...man tackar för berömmet! Kanske jag har satsat på fel karriär? Hahahahaha!

Av Nadja - 6 november 2014 19:55

Idag har gubbarna från stan varit på jobbet och fixat upp nya stolparna i ena hagen. Nu är tyvärr en av våra större hagar inte längre stor. Den har gått från en hage till 3 st. Men förra vintern fick vi ju en annan ny hage som är stor...och full med träd och kullar. Så den är nog bättre egentligen. :)
Och nu finns det tillräckligt med hagar så att alla hästar får plats. Även dom som ska gå ensamma.
Erica och jag skruvade i isolatorer för brinn kära livet och sen upp med tråd, men så blev det ju klart också. Jeeeeiiii!! Däremellan klippte jag Chester och höll i honom lite medan Emma skodde honom. Han var riktigt duktig.

Mina duktiga elever i första gruppen red skänkelvikning och den andra gruppen hade hoppning. För en gångs skull skötte sig hästarna jättebra! Tack!

Jag har ont i kroppen ännu....känns som om jag sprungit maraton. Urk... Men jag tänker inte bli sjuk... så det så.

Kolla in alla tomtar. Jag fastnade en lååång stund på Sparhallen och bara drömde mig bort bland allt julpynt. <3

Av Nadja - 5 november 2014 21:24

Idag har jag varit fullt påklädd. T-shirt, tröja, fleecetröja och tjockaste vinterjackan. Och ytterbyxor. Jag frös ändå. Hallåååå...? Det är inte ens minusgrader ännu. Suck!
Nu sitter jag fullt påklädd här hemma också (okej..det är nu ni skall föreställa er mig sittandes med vinterjacka och hela outfiten i soffan typ) och jag börjar nästan få upp värmen. Nästan.

I helgen kommer Jimmy aka sadeldoktorn till jobbet och kollar sadlarna. Det skall bli intressant att se hur han löser det med sadlarna. :) Det är en sadel jag inte riktigt får att passa på nån häst. Eller den passar när man lägger på den, men sen åker den fram HELA tiden. Jag chansar på att den kommer att hamna på Grålle. Där sitter den faktiskt stilla, men problemet är att de lite bredare tanterna inte får plats i den.
Allra helst vill jag ha den på Zijan såklart. Märks det att det är min favoritdressyrsadel? Hahaha!
Det ska faktiskt bli intressant. C-ponnina skall få nya sadlar också. Som är tillräckligt korta.

Vi har fått en liten söt islänning på prov också. Hon heter Snotra och är en energisk liten tjej. Vi får väl se om hon stannar över vintern. Vi skall isf bara låna henne. Inte köpa.

Av Nadja - 3 november 2014 20:40

I helgen fick min kompis bäääbis! <3
En tjej....tjohooo!

På måndagar har jag turen att jobba med barnmorskan som förlöste Amy. (Hon är pensionerad nu, men extraknäcker på stallet på måndagar.)
Det är ganska häftigt egentligen att kunna diskutera en så pass fantastisk och intim upplevelse med nån annan än Macke. Hihi
Hon tyckte iaf att jag var fantastiskt duktig och lugn när jag födde...haha... Jag tycker inte att jag var så lugn...och det är då jag undrar hur alla andra är? HAHAHAHAHAHA!

Imorgon får jag åka och hälsa på min andra kompis lilla nyfödda bäbis. Iiiiiiiiihhhhhhhh! Det är bara bäbisar överallt nu...hihi

Både Amy och jag har gått in i nån sorts höst-koma. Jag är jättetrött på dagarna och Amy har somnat flera dagar vid vilan. Förhoppningsvis är det övergående. Nu börjar jag få ont i halsen igen. Förbanna!! Ont i kroppen har jag också. Bläää

Av Nadja - 2 november 2014 14:17
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards