Forever is only the beginning...

Alla inlägg under juli 2014

Av Nadja - 18 juli 2014 00:14

Alltså... Den här katten vi har är ju bara för snäll. Han är helt suverän! Visst, han jamar lite väääl ofta och sådär, men han är verkligen genomsnäll. Titta här liksom:

Han som var "den skygga och osociala" när vi tog honom.... Hmmm...
Och så har vi haft Nella (svärfars rottweiler) här i snart 2 veckor och det är inga problem med hundarna och katten. :D Max är inte det minsta rädd. Modig kisse! :D
Veterinären var helt chockad över hur jag hade lyckats få det att funka med en fullvuxen hankatt och en gammal hund....ööhh? Jag visste inte ens att det kunde vara ett problem? Hahahaha!

Hoppas hoppas vi kommer in i huset snart så Max får börja gå ut.
Fast hittills verkar han helnöjd med att bara sitta på balkongen och spana på allt... :)

Av Nadja - 17 juli 2014 18:13

Alltså...man vänjer sig tydligen vid värmen!? Just nu har vi 28,3 grader inne och jag tycker det känns helt okej. Mysko...
Ute visar det 36,2....höhö!

Idag har vi varit till rådgivningen på 3-årskoll med Amy... Hon skulle vägas och mätas och få TBE vaccin.
Hon vägde 13,2kg och var 95,5cm lång! Hon hade växt 8cm sen sist! :)
Sprutan var inge rolig (hon är tyvärr som sin mamma när det gäller sprutor), men det var kul att få ett klistermärke efteråt! :) Hon har inte ont eller nåt efter sprutan iaf...tur det!
Sen och handla och så kom min kära vän Carro med familj och tittade på vårat hus! Väldigt trevligt! :D

Nu tänker jag invänta kvällen och svalare väder. Adjö

Av Nadja - 16 juli 2014 22:59

Snart är faktiskt hösten här...säga vad man vill... Sommaren är kort! Men det roliga är att då blir det tävlingar igen!
Boka in helgen 31 augusti, för då blir det hopptävling! :) Och helgen efter det blir det dressyrtävling!
Alla med!
Och kom ihåg att anmäla dig som funktionär....annars blir det väldigt svårt att ordna tävlingar! :D

Av Nadja - 14 juli 2014 23:36

Fasiken....det har redan gått en vecka av semestern! Hahahaha!
Jag är verkligen så jäkla värdelös på att göra nåt vettigt! Hahahaha! Nå, men vi har hunnit vara på stranden iaf...
Nästa vecka drar vi till Skansen med Amy! Wiieee....och till Leos lekland! Jag är lika ivrig (om inte värre) som Amy! Hihihi Och en tur via Ikea...det får vi icke glömma! ;)

Just nu försöker jag rädda mitt bröd som blev lite väl kladdigt... Det går säkert bra! Ehe...

Av Nadja - 12 juli 2014 23:10

Jag saknar verkligen hoppningen. Jag har inte hoppat ordentligt sen jag hade Klas på sleipner. Och det är ju typ 4-5 år sen? Herregud...
Jag såg just på Eurosport och en hopptävling från Portugal. Min idol sen typ... för alltid... Rodrigo Pessoa, var med och kom tvåa. :) Jag tycker att han rider så förbannat bra. Han är så extremt följsam mellan hinder och stör verkligen inte hästen alls. Jag vill ocksååååå!
Kanske man skulle anmäla sig till nästa Pave-träning? Men allvarligt...då måste jag rida en snäll häst...jag kan ju för f*n inte hoppa mer... Jag är som en nybörjare! Hahahahahaha!!

Fast det skulle ju vara skitkul.... :) Iiiihhhh! ;)

Av Nadja - 9 juli 2014 22:28

Detta måste vara värmerekord som heter duga! Alltså... Kolla på det här...

29 grader!?!

Jag och Amy åkte till stranden och jag tog sommarens första dopp! Jag har nog inte simmat på 4 år tror jag. Det var varmt i vattnet! :D

Sen hem och för första gången hade jag hästar inne i mitt stall! :D
Titti och Cloud skulle skos och jag tyckte synd om hovis, så jag såg till att hästarna kunde stå inne. :D

Dom tyckte det var jätteskönt att komma in....önskar dom kunde stå inne såna här varma dagar... men stallet är inte hästsäkert ännu.

Längtar tills den dagen mina egna hästar står där! :) Och att stallet är klart då förstås.

Av Nadja - 5 juli 2014 14:20

Jag skall ta till vara på den här semestern har jag bestämt! :) Det innebär att jag tänker städa hemma typ nu, så har jag det gjort.
Sen skall vi boka en 2 dagars tripp till Sverige och Uppsala. Amy skall få åka till Leos lekland!! Oj, vad hon har längtat! :)
Så vi övernattar på hotell och så blir det säkert en tur till Ikea också. :D

Av Nadja - 3 juli 2014 00:00

Ännu en lägerdag avklarad! Nu är det bara 2 dagar kvar till semestern! Wohooo!!

Idag var vi och plaskade med lägerbarnen! Jag önskar att vi hade en bättre strand att plaska vid, så man kunde simma på riktigt med hästarna! Men man får väl vara nöjd med att vi har nära till vatten iaf.

Och imorrn blir det mera Working Equitation! Tjohoo!

Ikväll somnade jag igen när jag nattade Amy. Bra där! Nu vaknade jag och gick ut med hunden och nu tänker jag sova vidare. Så...god natt!

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Skapa flashcards