Forever is only the beginning...

Alla inlägg under mars 2014

Av Nadja - 5 mars 2014 19:05

HEJ Å HÅÅÅ.... Ny kollega på jobbet! Om nån vecka kommer det ännu en ny... Man blir lite trött i huvet eftersom det blir lite nytt och sådär. Det är liksom svårt att komma ihåg att den nya inte kan rutinerna som vi andra.
Idag harvade jag.....som vaaaanligt...suck! Skönt med vår för då blir inte belastningen lika hög i ridhuset och det blir inte så hårt. Fast å andra sidan skulle underlaget behöva bytas ut där inne.... Håhåjaja... Ni förstår inte vilket jobb det är att hålla underlaget bra! Folk klagar och man jobbar arslet av sig för att hålla det bra. Tror ni inte att jag också vill ha det så bra som möjligt för mina älskade ridskolehästar?
Idag kunde jag iaf ha min hopplektion UTE!! Wiiiee! Några hästar blev liiite pigga, men det gick fint ändå! Hoppas det är vindstilla imorrn också! :D

Det är iaf 2 jobbdagar kvar. Sen semester!! Jeeiii! Jag saknar redan min älskade gullunge som jag skall vara utan i 4 dagar! Mammas hjärta! <3

Av Nadja - 4 mars 2014 18:07

Sitter på matpaus just nu... Har just haft en lektion med skitduktiga elever! Jag blir så glaaaad!
Nu skall jag strax gå ut till stallet och hjälpa mina "tanter'. :) Tisdagar är bra härliga! Mina elever är bäst!

Idag fick jag skjutsa Amy till dagis (M gör det vanligtvis) och när man knappt hinner få en kram innan hon är borta och leker med kompisarna, är väl ett gott tecken? Hon älskar verkligen sitt dagis! <3
Sen vidare till huset och kolla när Renhållningen suger bort allt sågspån från övre våningen. Det blev bara 12 kubik....hehe... Så det går framåt med myrsteg nu iaf....och det viktigaste ordet: FRAMÅT!!

Nu ut på lektion!

Av Nadja - 4 mars 2014 06:42

Fick reda på att min förra foderhäst Classique nu äntligen bytt ägare! :) Ingen är gladare än jag! Jag måste åka och pussa på henne!! Happyyy!! :D

Av Nadja - 3 mars 2014 18:36

Jag tror jag just slumrade till på golvet efter att Amy bäddat ner mig med en massa filtar. :) Just nu har vi "bara" 6 st filtar i varierande färger och storlek i soffan! ;)

Jag började kl 7 i morse och det känns som om jag varit uppe ett dygn?! Uhh...så jäkla trött idag. I morgon börjar jag kl 14 så då hinner jag slappa en stund på dagen. Däremot måste jag städa. Bläää.

Jag måste bara berätta att jag såååå gärna vill flytta till huset nu. Alla dessa lustiga grannar som kommer och går i detta lägenhetshus är läskiga. Det byter folk HELA tiden!
Dom flyttar hit en månad och sen flyttar dom. Mysko.... Men dom som bor här (mer än en månad) är jättetrevliga! :)

Ja, egentligen vet jag inte om jag har nåt vettigt att skriva... Jag gör ju liksom detsamma hela tiden. Jobbar, sover, Amy, lagar mat, städar osv.

Men vet ni vad? Nästa vecka har jag semester! Wohoooo! Och då bär det av till Petra och BSB-konsert! Wiiieee! <3

Av Nadja - 2 mars 2014 13:17

Oj oj vad jag fick koncentrera mig idag på ridningen... Tant börjar bli gammal! Nejdå...det gick nog finfint när jag väl hängde med i hjärnan.höhö Älskade Zijan gav mig ingen lätt match idag, men skam den som ger sig! I slutet fick jag till skänkelvikningen åt båda håll I TRAV! Låter kanske som om detta vore världens lättaste, men inte för mig och Zijan. På en tiondels sekund så åker nån kroppsdel iväg... Ja jisses... Men det tar sig. :D Han är ju bra snäll iaf! :)

Just nu ligger jag bara i sängen och gör ingenting....förutom bloggar då....men jag vet inte när jag senast kunde göra det... Tror jag skall ta en power-nap faktiskt. ;)

Mina gardiner i sovrummet! Julröda året runt! Me like! :)

Av Nadja - 1 mars 2014 21:31

Jaaa... Det är verkligen fullt upp hela tiden. Idag åkte Amy till farmor, så att vi kunde jobba vid huset. Jag har roat mig med att dra ut spikar ur väggar och tak. Jättekul...verkligen! Blööh... Om ni planerat att renovera hus nån gång....GÖR INTE DET! Haha! Det kommer att bli så jäkla bra däremot...till slut!!

Sen åkte jag på dressyrträning och red som vanligt Zijan! <3 Jag måste verkligen rida honom lite mer. Han behöver uppdateras! Och så skulle det ju vara helgött att rida på utebanan ist. Ridhusjäveln har så in i piiiipens hårt underlag. Zijan gillar det inte.
Han hade såklart en lös sko också. Och när jag upptäckte det så hade hovslagarn precis åkt iväg. Gaaaah! Jag tog bort den och slog dit den igen så den skulle sitta ordentligt. Det var nog rekord-skoning! Jag var liksom redan sen....
Imorrn är det dressyrträning igen och sen middag med Amys farfar. :)


Bild på Zijan och mig från förra året. :)

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Skapa flashcards